Marino APB 27

0

Kratica APB pomeni All Purpose Boat in če kaj, potem pri tem plovilu ta oznaka resnično stoji na mestu. Trdimo lahko, da je marino 27 najbolj prilagodljiv gliser te dolžine na trgu. Pravi majhen tehnični čudež.

Plovila iz finske proizvodnje so na Jadranu bolj kot ne redkost. Razlog tiči verjetno v slabem poznavanju finskega ladjedelstva, morda v nekoliko višjih cenah, zagotovo pa ne v slabi kvaliteti, kajti prav ta je resnično vrhunska. Morje na severu Evrope pač ne dopušča improvizacije in dovolj dobro je le najboljše.
02marino
Marino
Oy Marino Ab je najstarejša ladjedelnica na Finskem. S proizvodnjo plovil so se pričeli ukvarjati konec 50. let prejšnjega stoletja in to kar v kletni delavnici. Ustanovitelj, Tor-Bjoern Fagerstroem, je prvo plovilo predstavil leta 1958. To, da je ladjedelnica Marino kot prva na Finskem uvedla steklo-plastiko kot material za proizvodnjo plovil ni slučaj, saj je bil ustanovitelj po izobrazbi inženir kemije. Prvi poliestrski čoln je prišel iz ladjedelnice že leta 1963. Osnovna usmeritev je od nekdaj proizvodnja gliserjev, vendar so ponudbo že od vsega začetka dopolnjevali tudi manjši čolni na vesla in jadrnice. Za ilustracijo, kakšen pogled so imeli v šestdesetih letih na okolje in zdravje, navedimo, da so prvi namenski prostori ladjedelnice za proizvodnjo iz steklo-plastike neposredno mejili na mesnico. Seveda o kakšnih čistilnih napravah ali zračnih filtrih ni bilo niti govora … Od takrat se je marsikaj spremenilo – plovila se od leta 1983 izdelujejo v ladjedelnici blizu mesta Pietarsaari in upoštevajo stroge okoljevarstvene standarde. Nespremenjena je ostala le filozofija ladjedelnice, ki temelji na perfektni ročni izdelavi in, kar je še bolj zanimivo, doslej so v petdeset letni zgodovini izdelali le en tip plovila, ki je v dolžino meril več kot deset metrov (marino 10.000 dolžine 10,70 m), ostalo so manjša plovila.
04marino
APB 27
Navade in zahteve današnjih navtikov se spreminjajo in danes si vsakdo želi čoln, ki mu bo služil v več namenov. Ribolov, potapljanje, vodni športi ali pa le plovba med otoki so zahteve kupcev, na katere morajo imeti sodobne ladjedelnice pripravljen odgovor v obliki primernega modela plovila. Če je temu dodana še kopica odličnih tehničnih rešitev, je uspeh zagotovljen. Kot pri modelu APB 27. Gliser je dolg dobrih osem metrov in konstruiran z namenom omogočiti uporabnikom prav vse zgoraj naštete dejavnosti in še mnogo več.
03marino
Že na prvi pogled APB 27 zbode v oči zaradi oblog na bokih in krmi, ki sicer izgledajo precej občutljivi, vendar po zagotovilih proizvajalca prenesejo veliko in služijo kot bokobrani. Odlična in tudi dražja rešitev so masivna drsna vrata na obeh bokih kabine, ki omogočajo hiter in neoviran dostop na palubo in naprej na premec, ne pa tudi na krmo, kar se izkaže za uporabno, saj so temu namenjena velika vrata, ki vodijo iz salona v kokpit. Zaradi tega majhnega ‘trika’ je lahko zadnji del salona precej širši, medtem ko ožji sprednji del ni moteč, saj je prostora za krmarja, sopotnika in za prehod v premčno kabino dovolj.
Posebno poglavje je pregradna stena med salonom in kokpitom, ki jo je mogoče s pritiskom na gumb popolnoma pospraviti v tla gliserja in, če prevrnete še zrcalo palube, dobite popolnoma ravno površino v kokpitu ter nemoten prehod v salon. Kaj takšnega ste do sedaj lahko videli le na velikih in ekstremno dragih gliserjih. Za fanatične ljubitelje sonca je potrebno le še s pritiskom na gumb odpreti drsno streho nad salonom in dobili bodo zračen, odprt gliser ter neprekosljivo veliko površin za sončenje. Na premcu smo naleteli na uporabno in varno rešitev, ki bo prišla prav tako med plovbo, kot ob pristajanju. Močna, v nekakšen širok A zvita cev nudi odlično oporo in nadomešča ograjico, ki navadno poteka po robu premca, istočasno pa ne moti sestopa s plovila na obalo in obratno.
09marino
Uporabnost je z veliko zapisana tudi v notranjosti. Vso leseno pohištvo je izdelano iz visoko kvalitetnega afriškega (Khaya) mahagonija in obdelano z naravnimi voski. Pod sediščem za krmarja in sopotnika je hladilnik z vključenim zamrzovalnim delom, po želji je tja moč vgraditi še plinski gorilnik. Umivalnik s tekočo vodo se nahaja pod sediščem v krmnem delu salona. Če zavrtite naslon krmarjevega sedišča za 180 stopinj, se smer sedenja obrne proti krmi in z ostalimi klopmi nudi prostor za komuniciranje v pokritem delu šestim osebam. Skrit pod eno izmed oblazinjenih površin je tudi ladijski WC, tako odpade neprijetno rokovanje s kemičnim.
Marino APB nudi ob kabini v premcu možnost spanja dvema osebama tudi v krmnem delu, natančneje na obeh bokih, kamor se je moč spustiti, ko se v salonu odstrani del sedalne površine. Simpatičnih rešitev je po vsem gliserju še precej več, kot je opisano, kupci pa imajo na voljo izbiro med bencinskimi in dizelskimi motorji. Zaenkrat zastopnika za te finske gliserje pri nas ni, tako da se boste za več informacij morali obrniti kar direktno na proizvajalca oziroma naše uredništvo.

TEHNIČNI PODATKI MARINO APB 27
Dolžina preko vsega 8,20 m
Širina 2,90 m
Ugrez 1,00 m
Izpodriv 3.200 kg
Gorivo 290 l
Voda 40 l
Motor 1 x Volvo Penta (bencin ali dizel)
Kabine 1
Max hitrost 74 km/h (40 vozlov)

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT