Adventure V 450 super lux

0

Simpatičen dnevni čoln ukrajinskega porekla

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Le kdo bi si pred nekaj leti mislil, da bomo pri nas kupovali napihljive čolne ukrajinskih proizvajalcev? Tehnologijo in kvalitetne surovine danes najdemo povsod in zakaj tega ne bi izkoristili podjetniki, ki imajo na razpolago dovolj kvalitetno delovno silo, ki je obenem tudi cenejša od konkurence. Rezultat je cenovno izjemno ugoden čoln, ki pa po kvaliteti pravzaprav ne zaostaja veliko za konkurenco, če sploh. Podjetje Adventure ltd iz Kijeva že več kot petnajst let uspešno izdeluje napihljive čolne, v zadnjem času pa se širijo tudi na druge evropske trge. Vsi čolni imajo CE certifikate, brez katerih pri nas ne bi bilo prodaje, najpomembnejši del napihljivega čolna, material za tubuse, pa podjetje uvaža iz Nemčije.
01advetnure
Zunanji izgled
Adventure V 450 super lux je napihljiv čoln s trdim dnom iz poliestra, katerega oblikovna značilnost je globok V profil. To v zadnjem času ni nobena novost, saj večina proizvajalcev sledi tem smernicam. Nas predvsem zanima njegova funkcionalnost. Testiran model ima premere tubusev 49 centimetrov, s čimer zagotavlja dovolj veliko stabilnost pri nepredvidenem zibanju zaradi valov. Čoln namreč pluje brez dotika tubusov z vodno površino. V notranjosti je nameščena krmarska konzola, ki je postavljena nekoliko bolj na desno stran plovila, kar mi osebno ni bilo všeč. Na prednji del konzole je nameščen sedež za enega potnika, za konzolo pa je klop, kjer lahko sedita krmar in še ena oseba. Dodatna možnost za četrtega potnika je na trikotnem sedežu v premcu. Ob takšni razporeditvi je nujno, da čoln rahlo visi v desno, kar je potrebno kompenzirati s premikom ene osebe na levi tubus. Da se lahko varno prevažamo na tubusu, skrbijo oprijemne vrvi v prednjem delu čolna. Za vse, ki jih ta asimetrična razporeditev moti, nam je prodajalec, ki poskrbi za montažo notranje opreme, zagotovil, da je mogoče konzolo namestiti tudi sredinsko, vendar je s tem otožen prehod po obeh straneh mimo konzole. Seveda smo kompromisov že vajeni in na posamezniku je, da se odloči, kakšno postavitev si želi.
05advetnure
Krmni del je olepšan z lokom iz nerjavnih cevi, ki omogoča namestitev pozicijskih luči in še kakšne antene ali instrumenta, ki si ga kupec zaželi. Dostop v vodo je zaradi motorja in relativno malo prostora ob njem na krmi praktično nemogoč, tako da je potrebno v in iz vode plezati preko tubusov.

Med plovbo
Kot sem že omenil, Adveture ltd projektira svoje čolne z globokim V profilom, kar zagotavlja veliko smerno stabilnost in praktično zniči nagibe med zavoji. Na krmo je bila pritrjena izvenkrmna Yamaha z 29,8 kilovati moči (40 ks), kar je primerno za to velikost čolna in tudi sam večjega oziroma močnejšega motorja ne bi svetoval. Test smo tokrat opravili kar na Dravi ob mariborskem Lentu. Dokler sem bil na čolnu s še enim potnikom, je čoln pospeševal izjemno hitro. Praktično v trenutku se je dvignil iz vode in mirno zdrsel prek gladine. V zavojih deluje izjemno stabilno, propeler pa tudi med najmočnejšim zavojem ne potegne zraka. Moteča pa je predvsem velika centrifugalna sila, ki je čoln brez nagibanja v zavoju seveda ne more kompenzirati in je zato za potnika nekoliko naporna, saj se ji mora sam upirati.
Ko se mi je na čolnu pridružilo več oseb, se je posledično zmanjšala igriva odzivnost, tudi hitrost je nekoliko padla in ugotovil sem tudi, da čolnu ne paše, če je zaseden prednji sedež na premcu, saj se začne v tem primeru nekoliko pogrezati v vodo. Stanje se močno izboljša s premestitvijo teže proti krmi.
Preizkusili smo tudi plovbo preko lastnih valov in ugotovili, da se ob motnji čoln že po dveh nihajih izniha in nadaljuje mirno plovbo.
06advetnure
Končni vtis
Športni dnevni čoln adventure V 450 super lux je gotovo poživitev na slovenskem navtičnem trgu. Njegov izgled res ni na nivoju, ki ga dosegajo italijanski oblikovalci, vsaj po mojem skromnem mnenju, a kvaliteta tega čolna ni sporna. Potnikom nudi dovolj udobja, v nosilcih sedežev je poskrbljeno za skladiščne prostore, krmarjeva konzola je pregledna in funkcionalno dovršena. Med plovbo s tem čolnom lahko resnično uživamo, le centrifugalna sila med ostrimi zavoji vas ne sme motiti, toda to je slabost vseh čolnov z globokim V profilom dna. Je pa zato čoln izredno smerno stabilen. Oprema, ki jo nudi ponudnik v osnovni ceni, zajema praktično vse, kar potrebujete za plovbo. In vse to boste dobili za odlično ceno, o čemer se lahko prepričate sami, ko boste pogledali med tehnične podatke.
08advetnure

TEHNIČNI PODATKI
Adventure V 450 super lux
Dolžina preko vsega 4,50 m
Širina 1,95 m
Teža 140 kg
Motor Yamaha 40 (29,8 KW)
Maksimalna moč motorja 37 KW (50 KS)
Premer tubusov 49 cm
Maksimalno število oseb 6
Cena (z DDV brez motorja) 4.990 EUR
Projektant Adventure ltd
Proizvajalec in prodajalec MOTO-NAUTIKA
Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju
www.moto-nautika.com
tel: 031 386 951

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT