Atlantic marine sun cruiser 730

0

V času biograjskega navtičnega sejma smo imeli priložnost testirati najnovejši izdelek ladjedelnice Atlantic Marine

Dejan Ravter foto: D. Ravter

Gliser sun cruiser 730, oznaka pomeni dolžino v centimetrih, se umešča med modela 650 in 805, ki je istočasno največji izdelek iz te uveljavljene poljske ladjedelnice. Po namembnosti sodi v popularno skupino čolnov, namenjenih prostemu času, torej zabavi, športnim aktivnostim in ribolovu.
01atlantic730
Zunanjost in trup
Sun cruiser 730 deluje na pogled zelo robustno, na daleč je začutiti občutek varnosti. Privzdignjen premec, ostro zašiljen in z izrazitimi stopnicami pomeni, da gliser sicer ni izrazit dirkač, a bo zato toliko učinkoviteje rezal valove, medtem ko bo posadka prav zaradi konstrukcije trupa ostala suha tudi, ko se bo morje okoli penilo. No, v praktičnem preizkusu smo kljub ostremu in globokemu premcu dosegli visoko končno hitrost. Na premcu testnega gliserja je bila visoka ograjica, ki je odlična za prehod na kopno, a je takšna rešitev na voljo le za doplačilo. Tako je za varnost med gibanjem po čolnu dobro poskrbljeno, saj je močna inox ograjica po vsem premcu do sestopa v kokpit, pa tudi obroba vetrobranskega stekla na centralno postavljeni konzoli je iz nerjavečega jekla in služi kot držalo.
03atlantic73004atlantic73009atlantic730
Sun cruiser 730 je gliser tipa cabin, zato je površina na premcu ravna in primerna za montažo blazine za sončenje. V kokpitu, ki je tri stopničke nižje od premca, sta bila na testnem plovilu krmarjev in sopotnikov školjkasti sedež, ki se uravnavata po višini in sučeta po potrebi, saj je v krmnem delu še oblazinjena klop v obliki črke L. V osnovni inačici sicer ni školjkastih sedežev, temveč klop, pod katero sta štedilnik in umivalnik. V prostor, ki ostane spodaj, pa se lahko pospravi oprema. Kupec se brez doplačila odloča med obema opcijama sedišč. Ko si potniki zaželijo druženja in v kokpit postavijo mizico, dobimo prostor za pet oseb. Kokpit in stopničke ter obe delni platformi na krmi so obloženi s tikovino, kar je všteto že v osnovno ceno plovila. Na krmnem delu kokpita najdemo tudi nosilce za ribiške palice in seveda kopalno lestev.
08atlantic730
Pod palubo
Od gliserja te dolžine seveda ne gre pričakovati prostorskih čudežev. Kljub temu pa sta razporeditev in ureditev pod palubo odlični. Na levi je blok s hladilnikom, omarico in več namensko površino, kamor lahko postavimo štedilnik, če želimo pripraviti obrok pod palubo, drugače se štedilnik in umivalnik skrivata pod krmarsko klopjo v kokpitu. Nasproti je pravi pravcati toaletni prostor z WC-jem in umivalnikom, omarico ter ogledalom. Premec je opremljen s sedežno garnituro in mizo v sredini, vse skupaj se v nekaj potezah spremeni v ogromno ležišče. Vsa čast Poljakom, miza je podprta s plinsko nogo, zato je spuščanje in dvigovanje otročje lahko.
06atlantic73005atlantic730
Oprema
Sun cruiser 730 je že v osnovni izvedenki odlično opremljen, lastnik bo moral investirati le v GPS ploter in VHF postajo, če si želi več varnosti. No, za oboje ne bo težav najti prostora na armaturni plošči, ki je primerna tudi za večje ploterje. Če se vrnem še k serijski opremi, je tukaj ob omenjeni tikovini še močan hidravlični krmilni sistem za motorje do 300 konjskih moči, 260-litrski rezervoar za gorivo z indikatorjem nivoja, 70-litrski rezervoar za vodo, prha na krmi, kompletno oblazinjenje, kompas, električna napeljava in kontrolna plošča z varovalkami ter 12-voltna vtičnica itd., skratka bolj ali manj vse, kar potrebujete.
IMG_0932
Plovba
Hondin izvenkrmni motor VTEC s šestimi valji, 3600 kubičnimi centimetri in 250 konjskimi močmi je že tiho predel, ko smo se vkrcali v biograjski marini. S tremi odraslimi na krovu je čoln seveda v trenutku skočil iz vode in pričel glisirati. Krmar mora biti kar precej zbran, da ne spregleda česa v vodi, saj je hitrost proti 40 vozlom dosežena izjemno hitro in imel sem občutek, da bi lahko imel propeler celo nekaj večji hod, pa bi gliser še vedno odlično pospeševal, obenem pa dosegel višjo hitrost. Seveda se pogoji precej spremenijo, ko se vkrca večje število oseb in napolnijo rezervoarji do vrha in takrat je takšen prenos najverjetneje kar pravšnji. Preizkusil sem tudi trup, a sem moral na žalost iskati le lastni val, saj je bilo morje preveč mirno. Prvi vtis je, da globoki V na premcu odlično požira val, saj smo šli skozi kot puščica.

Vtis
Nedvomno gre za izjemno posrečen in kvaliteten proizvod s severa Evrope. Sun cruiser 730 je odlična izbira za vsakogar, ki išče hitro in praktično plovilo, s katerim lahko skočiš na kopanje do sosednjega otoka, ali pa od vikenda ob morju v trgovino v bližnjem mestu. Seveda ne smemo spregledati možnosti ribolova in športov na vodi, kjer bo s svojo kopaktnostjo ter močjo zanesljiv partner vsakega lastnika. Z notranjostjo, ki omogoča prijetno bivanje, pa se uvršča tudi v razred day cruiserjev, kar mu daje dodatno vrednost in uporabnost.

BESEDA ZASTOPNIKA
Mladen Bralić Novak, Defens d.o.o.
Zelo smo veseli, da smo v Biogradu lahko predstavili najnovejši model serije Sun Cruiser, atlantic 730. Čoln je zasnovan na osnovi uspešnega modela 805, po katerem je podedoval številne lastnosti, vključno z odličnim trupom, oblikovno pa je nekoliko modernejši z nekaterimi ostrejšimi zaključki zlasti na palubi. Čoln je namenjen dnevnim izletom z družino, nekajdnevnemu križarjenju v dvoje ali ribarjenju ob koncu tedna s prijatelji. Ta model je zanimiv tudi za ponudnike najema tovrstnih čolnov, saj je kvaliteten in dobro zasnovan, testi pa so potrdili, da se tudi na morju odlično obnaša.

HITROST PLOVBE Z MOTORJEM
650 vrt/min 2,5 vozla (4,6 km/h)
1000 vrt/min 3,8 vozla (7,0 km/h)
2000 vrt/min 7,1 vozla (13,1 km/h)
3000 vrt/min 12,3 vozla (22,8 km/h)
4000 vrt/min 25,1 vozla (46,5 km/h)
5000 vrt/min 32,0 vozla (59,3 km/h)
5800 vrt/min 38,3 vozla (70,9 km/h)

POGOJI MERITEV: veter severozahodni 6 vozlov, stanje morja 0-1, na plovilu so bile tri osebe. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om.

Tehnični podatki atlantic marine sun cruiser 730
Dolžina preko vsega 7,29 m
Širina 2,51 m
Ugrez 0,55 m
Izpodriv 890 kg
Gorivo 260 l
Voda 70 l
Max moč motorja 221 kW (300 KM)
Kabine 1
Cena čolna brez DDV fco Ljubljana 26.000 EUR
Certifikat CE C 9 oseb
Prodajalec: Defens, d.o.o., Šmartinska cesta 32, 1000 Ljubljana, info@defens.si

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT