BAVARIA CRUISER 36

0

Tradicionalne linije na moderni način so očitno prava pot

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Pred nami je še ena prenovljena ali bolje rečeno čisto nova jadrnica bavarskega giganta. Bavaria cruiser 36 nosi podpis renomiranega dizajnskega studia Farr Yacht Design, ki je z BMW Group Designworks USA avtor projekta. Prenova celotne linije potovalnih jadrnic se je pričela pred manj kot dvema letoma z največjo, 55-ko, nadaljevala z 32, 45, 40 in se praktično zaključila s 36-ko. Sledi le še 50-čeveljska v začetku tega leta. Hitrost prihajanja novih modelov iz ladjedelnice Bavaria je prav neverjetna in zanima nas, ali se bo zdaj prihod novih plovil za nekaj časa ustavil.

Kratek opis

Kot je že na začetku prenove povedal direktor Andres Cardenas, je smisel novih Bavariinih jadrnic ponuditi kupcem najboljše možno plovilo – najkvalitetnejše v izdelavi in materialih ter po najbolj ugodni ceni. Vsi vemo, da se temu cilju izdelki lahko le približujejo, kdor pa uspe najti najboljši kompromis, je navadno najuspešnejši v svoji branži. Bavaria že precej časa uspešno krmari med temi zahtevami in tudi nova jadrnica je presek potovalnega udobja, kvalitete in cene, ki tem zahtevam še lahko zadosti.

Ker sta udobnost in varnost posadke vedno na prvem mestu, je tudi bavaria cruiser 36 izdelana po meri človeka oziroma uporabnika. Visoki boki izdajajo stojno višino v kabini, širok kokpit in preklopna krmna platforma pa svojo dvojno funkcijo: povečanje uporabne površine in lahek dostop do morja, kadar smo varno zasidrani ali privezani in obenem varno zavetje pred morjem, kadar je platforma dvignjena in jadramo ali plujemo na motor.

Da na jadrnici ne bi bilo večjih pretresov, poskrbi močno vpetje jambora, ki je izvedeno kar na bok jadrnice, torej na njen najmočnejši del. Zaradi tega so bile sicer potrebne spremembe kroja jader, predvsem genove (prečke), ki mora biti nekoliko krajša. Težavo so rešili z dvigom jambora, ki je kar slabih 17 metrov nad morjem.
IMG_7565
Oprema za jadranje

O takelaži smo nekaj že napisali, sledi še natančnejši opis. Jambor je deljen in precej visok, glede na dolžino jadrnice. Prečka oziroma genova je vpeta v navijalec in je s svojima škotama speljana skozi drsnike, ki so nameščeni na strehi kabine. Rešitev je pogojena s stranskimi priponami, ki so vpete v bok trupa. Bolj nenavadno je vpetje škote glavnega jadra. Ta je namreč vpeta z dvema škotama, tako da imamo na voljo privetrno (aktivno) in zavetrno (pasivno) škoto. Vzrok temu sta dva koleščka, preko katerih sta škoti vpeti v streho kabine. Moje skromno mnenje bi bilo, da bi bila bolj smotrna rešitev drsnik na strehi, a odločitev je seveda na strani oblikovalcev. Vsekakor je rešitev nenavadna in jo bo marsikateri jadralec predelal. Obe škoti glavnega jadra upravljamo preko dveh vitel, postavljenih na strehi kabine, medtem ko sta vitli za škoti prečke klasično postavljeni na bočni naslon v kokpitu.
Krmilno kolo je postavljeno v zadnji del kokpita. Njegov premer sega praktično do obeh klopi, kar onemogoča hojo po tleh okoli krmila. Za prehod na krmo moramo uporabiti klop. Konzola pred krmilom je velika in omogoča namestitev številnih elektronskih navigacijskih instrumentov. Pred njo se nahaja zložljiva miza.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Notranjost

Jadrnico lahko naročimo v dvo- ali trikabinski izvedbi. Naš testni model je imel tri kabine, kar bo po moji oceni tudi najbolj prodajana opcija, vsaj v našem okolju. Osrednji prostor sestavljata glavni salon in kuhinja, ki je postavljena na desni bok. Pohvaliti velja veliko število omaric in kvalitetno izdelavo pohištva, grajo pa si je prislužil hladilnik, ki se nam zdi premajhen. Vsaj za barko s šestimi člani posadke, za štiri bi še šlo. Salon je ogromen in omogoča zares udobno bivanje šestih oseb. Zanimiva rešitev je navigacijska mizica, ki jo lahko po potrebi izvlečemo iz stene toaletnega prostora, ki meji na salon. Tako se uporabnost salona močno poveča, odpade pa potreba po dodatnem sedišču za navigatorja.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Premčna kabina je za tako veliko barko kar prerazkošna! Še posebej del pred posteljo, ki se mi je zdela nekoliko premajhna, vsaj če jo primerjam s predprostorom. Osebno bi raje žrtvoval nekaj predprostora za nekoliko daljšo posteljo. Dodatna prednost so velike omare, ki vedno pridejo prav. Krmni kabini sta povsem klasični, dovolj udobni ni praktični.

Plovba

V mrzlem decembrskem dnevu je termometer v Kopru kazal precej pod ničlo, kar večinoma pomeni razen mraza še močno burjo. Tudi tokrat ta ni izostala. Zapluli smo v leden mraz in dvignili jadra. Rokovanje s prečko je preprosto, vodenje jadrnice tudi. Le na dvojno škoto glavnega jadra je bilo potrebno nekoliko popaziti in se je navaditi. Vedno je potrebno zavetrno škoto popustiti, privetrno pa pritegovati. Kar hitro smo se navadili. Med jadranjem v opisanih, neugodnih pogojih je treba poudariti, da tudi zelo močni sunki burje jadrnice niso nagibali hitro, temveč z dovolj velikim zamikom, da smo po potrebi glavno jadro ali popustili ali pa sunek kompenzirali s plovbo nekoliko bolj proti vetru. Občutek varnosti je velik, upravljanje pa kljub težkim pogojem lahkotno. V ugodnih smereh smo brez težav dosegali slabih osem vozlov ali 14,8 km/h hitrosti. Tudi proti vetru je šlo kar dobro, le popaziti je bilo treba, da nismo bili preveč ostri, saj jadra dopuščajo izredno oster kot, vendar je pri tem hitrost že precej manjša in se ne splača preveč dvigovati višine.
IMG_7620

Mnenje testne ekipe

Bavaria cruiser 36 je udobna in varna potovalna jadrnica, ki sledi zadnjim smernicam razvoja bavarske ladjedelnice. Na palubi nas navdušuje predvsem velik kokpit s preklopno krmno platformo, nekoliko manj pa nenavadno vpetje škote glavnega jadra. Razmerje površine jader proti teži plovila ponuja uporabniku jadrnico, ki bo potrebovala nekoliko več vetra za pričetek hitrega jadranja, skrb po krajšanju jader pa se bo prestavila na močnejše vetrove. Notranjost ponuja nekaj dobrih rešitev, ki omogočajo dobro izkoriščenost prostora. Dober primer je navigacijska miza. V premčni kabini pa so s prostornostjo v kabini kar pretiravali. Da hitrejšega jadranja željni jadralci ne bi bili preveč prikrajšani, je možno k osnovni opremi dokupiti kosnik in genaker. Bavaria Yacht je s tem modelom zapolnila precej iskano velikost, ki omogoča tako družinska kot čarterska jadranja.

Beseda zastopnika
Tomaž Kunaver, TTY d.o.o.
Bavaria cruiser 36 je predzadnja v prenovi celotne flote potovalnih jadrnic Bavaria. Gre za zelo prostorno jadrnico v trikabinski verziji, ki je primerna predvsem za družine, medtem ko je dvokabinska mišljena bolj kot lastniška barka, ki je na ta način obogatena z večjo in bolje opremljeno kopalnico, ločenim navigacijskim kotičkom in seveda relativno večjim življenjskim prostorom posadke. Projektanti so jadrnico naredili zelo zračno in vsa okna je mogoče odpreti, kar je na jadrnicah redkost. Posebej smo ponosni na preklopno krmno platformo, ki z enostavnim ročnim spuščanjem podaljša uporabno površino palube za cel meter. Jadrnica dosega hitrost, tako z jadri kot z motorjem, če vgradimo močnejšega, 21-kilovatni motor, ki je na voljo kot opcija. Značilno zanjo je, da za svoj denar ponuja zares zelo veliko. Lastnik lahko s popolnoma opremljeno jadrnico zajadra že za ceno, nižjo od 100.000 evrov.

TEHNIČNI PODATKI

BAVARIA CRUISER 36

Dolžina preko vsega                                      11,30 m

Dolžina trupa                                                 10,90 m

Dolžina vodne linije                                       9,90

Širina                                                              3,67 m

Ugrez                                                             1,95 m (opcija 1,63)

Izpodriv                                                         7000 kg

Koeficient jadra/teža                                      18,85

Teoretična hitrost trupa                                 7,64 vozla ali 14,15 km/h

Gorivo                                                            150 l

Voda                                                               210 l

Motor                                                            Volvo Penta D1-20 13,3 kW moči, saildrive

Snast                                                              9/10

Površina jader v veter                                    69,0 m2

Kabine                                                            2 ali 3

Višina v salonu                                               1,95 m

Število postelj                                                4/6

Toalete                                                           1

Cena (fco tovarna, brez DDV)                       81.900,00 EUR

Projektant                                                      Farr Yacht Design

Prodajalec                                                       T.T.Y. d.o.o.

Komenskega 12

1000 Ljubljana

tel.: 01 2345 370

www.tty.si

 HYPERLINK “mailto:tomaz.kunaver@s5.net”tomaz.kunaver@s5.net

HITROST PLOVBE

 

Z JADRI

45°                                                                 6,9 vozla ali 12,78 km/h

60°                                                                 7,2 vozla ali 13,33 km/h

90°                                                                 7,3 vozla ali 13,52 km/h

135°                                                               5,8 vozla ali 11,51 km/h

POGOJI MERITEV: Veter severovzhodni v sunkih do 10 m/s (20 vozlov), stanje morja 2. Hitrosti merjene z vgrajenim GPS-om.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT