Bavaria sport 28

0

Veliko prostora na mali barki

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Najmanjša med motornimi jahtami Bavaria, je tokrat preizkušena 28-ica. Od niti devet metrov dolge jahte naj ne bi pričakovali mnogo, saj ta dožina res še komaj dovoljuje uporabo besede jahta. Toda oblikovalci in projektanti pri BMW DesignworksUSA se niso strinjali in oblikovali so precej prostorno in udobno jahto, katere morda najpomembnejša značilnost je zelo sprejemljiva cena. Ob elegantni zunanjosti, ki krasi vse zadnje modele bavarskega navtičnega giganta.
01bavaria28
Zunanji videz in paluba
Oblikovalci so ostali zvesti osnovnemu konceptu, ki krasi vse njihove modele. Visoki boki in strm premec, ki hitro preide do največje širine trupa dajeta opazovalcu plovila vtis, da gre za močno in čvrsto izvedbo. To niti ni daleč od resnice. Kabina na palubi je le nežno privzdignjena, s svojimi linijami pa daje vtis, kot da je pravzaprav ni. Vidimo le nizko vetrbransko steklo in lično izdelan radarski lok. Oba dajeta jahti zelo športen izgled.
Pravo vrednost Bavarie 28 opazimo po vstopu na palubo. Kljub relativni majhnosti plovila se znajdemo v kokpitu, ki se praktičo ne razlikuje od nam poznanih razporeditev na precej večjih plovilih. Sončna ploščad, ki je obenem tudi krmna klop salona se razprostira čez skoraj vso širino krme, le ozek prehod na njeni desni strani nam omogoča vstop do palubnega salona in krmarskega prostora. Kot je pri motornih plovilih že v navadi se le-ta nahaja na desni strani kokpita. Za njim je omarica z umivalnikom, kot dodatno opremo pa lahko vgrami tudi hladilnik in električni grill. Na levi strani se nahaja salon sestavljen iz mize in salonskih klopi. Miza je velikosti plovila ustrezno majhna, a še vseeno dovolj velika, da gosti štiri osebe.
Prehod na premec je omogočen po obeh bokih. Na levo stran dostopamo preko dveh stopnic, ki vodjo direktno s krmne platforme, medtem ko se na desno stran povzpnemo iz prehoda v salon. Pohodna površina je dokaj ozka in paziti moramo, da se držimo ograje, ki je presenetljivo visoka, kar lahko štejemo za velik plus.
Na premcu se nahaja sončna ploščad. Ta se nadaljuje v precej položno vetrobransko steklo, ki ga bo marsikatera uporabnica izkoristila za naslon, ob uporabi blazine, seveda.
09bavaria28
Notranjost
Ko se spustimo v podpalubje, se najdemo v osrednjem prostoru, katerega tvorita kuhinja in salon. Kuhinja je linijska, ima vgrajen električni štedilnik z dvema ploščama in velik umivalnik. V serijski opremi je vgrajen tudi 50 litrski hladilnik. Kuhinjo so odlično opremili z velikim številom omaric in predalnikov, katerih pomanjkanje je sicer mnogokrat slabost motornih plovil.
Premčni del tvori salon z mizo, ki jo zvečer spustimo in pripravimo posteljo, če se na plovilu nahajata več kot dve osebi. Celoten salon je obdan s polico in omaricami pod stropom.
11bavaria28
Kljub temu, da sta kuhinja in premčni salon precej velika za to kategorijo plovila, je projektantom uspelo vgraditi veliko kopalnico, ki se nahaja nasproti kuhinje. V njej najdemo toaletno omarico, sestavljeno iz kar štirih elementov, umivalnik, stabilni tuš in seveda mornarsko stranišče.
Odpravili pa so tudi največjo slabost manjših motornih plovil – odprto krmno kabino. V Bavarii 28 Sport je namreč krmna kabina ločena z vrati. Postelja je postavljena prečno na os barke, v kabini pa se nahaja še omara in dnevna klop.
03bavaria28
Med plovbo
Bavario Sport 28 lahko naročimo s kar petimi različnimi motornimi opcijami. Tisti, ki bi želeli plovilo za kar najnižjo možno ceno imajo priliko izbrati benciski motor Mercruiser MAG 377 z 238 kilovati moči, nekoliko dražja pa je opcija dizelskih agregatov Volvo Penta D4-260 ali D4-300 s po 193 oziroma 223 kilovati moči. Na preizkusnem modelu smo imeli vgrajen motor, ki ga več ni v ponudbi Bavarie. Bencinski Volvo Penta 5.7Gxi z 238 kilovati je v novejši ponudbi nadomestil prej omenjeni Mercruiser 320. Tisti, ki se navdušujejo nad močnejšimi in hitrejšimi plovili, bodo posegli za dvomotorno opcijo. Proizvajalec ponuja bencinske agregate Mercruiser 5.0 MPI z močjo dva krat po 193 kilovatov ali pa Volvo Penta motorja 4.3 GXIE s 167 kilovati po motorju. Med dizelsimi opcijami ponujajo Volvo Penta motorje D3-170 in D3-220 s po 126 oziroma 164 kilovati moči.
Glede na našo plovbo lahko rečem, da je en motor še ravno dovolj dober za nezahtevno plovbo, torej za tiste uporabnike, ki od plovila ne pričakujejo ravno izrednih hitrosti. Bavaria Sport 28 je izgisirala pri 3500 vrtljajih motorja, a je za normalno plovbo potrebno še dodati nekaj plina. Potovalna hitrost je po moji oceni nekaj nad 4000 vrtjlaji motorja, ko barka dokaj suvereno drsi po morski gladini s 23-imi vozli (42,5 km/h). Poskusi z višjimi vrtljaji povzročijo sicer občutno višje hitrosti, tudi preko 30 vozlov (55,5 km/h), vendar postane motor po preglasen. Seveda se med plovbo čuti, da je plovilo relativno majhno, hrupnost je večja in tudi sicer je udobnost manjša kot na večjih modelih. Še posebej sem to občutil, ker sem testiral model 28 neposredno za plovbo z večjo 34-ico z dvema motorjema. A teh dveh plovil ni za primerjati, saj sta tako po opremi, kot po velikosti in seveda ceni popolnoma različni. Nehote pa občutek ostane.
Če se še enkrat vrnem k motorni opremi se mi zdi, da bi morda Bavaria Sport 28 delovala mnogo bolje z dvema motorjema, vendar si kot kupec sam tega verjetno ne bi privoščil. Razlika v ceni je prevelika. Z enim motorjem vseeno dobimo zelo solidno plovilo za zelo ugodno ceno.
04bavaria28

Končni vtis
Bavaria Sport 28 je najmanjše motorno plovilo bavarske ladjedelnice. Zanimivo je, da so uspeli na manj kot devet metrov spraviti prav vse, kar štiričlanska posadka potrebuje. Ne le to, celo dovolj udobja najdemo tako na palubi, v kokpitu in v notranjosti. Najbolj me je presenetila udobna in z vrati ločena krmna kabina. Proizvajalec ponuja kupcu celo paleto raznih možnosti, od izbire lesa pohištva (mahagonij, svetel hrast in oreh), do dodatne opreme, ki zajema cerda, bimini, dodaten hladilnik, celo grill in še bi lahko našteval.
Ker vedo, da so kupci motornih čolnom najbolj občutljivi na motorno opremo su tudi v tem segmentu ponudili številne opcije. V osnovi lahko izbiramo med enomotrno in dvomotorno varianto, pri čemer se osebno bolj nagibam k enomotorni, sa na ta način kupec dobi zelo solidno plovilo za res ugodno ceno.

13bavaria28

Beseda zastopnika
Tomaž Kunaver, T.T.Y. d.o.o.
Bavaria je spet naredila korak naprej v primerjavi s prejšnjimi modeli. Povezava z BMW Designworks USA je uspeh. Še posebej se pozna njihov pristop k zniževanju končne cene. Bavaria 28 ponuja na slabh devetih metrih vse, kar ponujajo večja plovila. Namenjena je paru ali družini, pa tudi dva para bosta imela dovolj prostora. Kokpit je zasnovan kot osrednji bivalni prostor, ki ga po potrebi spremenimo v sončno ploščad, ob uporabi cerade in biminija pa lahko v njem bivamo tudi med slabim vremenom. Dodatno bi izpostavil, da ta barka ponuja ločeno udobno krmno kabino, kar je na plovilih te velikost prej izjema kot pravilo.

Tehnični podatki
Bavaria Sport 28
Dolžina preko vsega 8,95 m
Dolžina trupa 8,50 m
Širina 2,99 m
Ugrez dvignjen motor 0,50 m
Ugrez spuščen motor 0,90 m
Izpodriv 40 kg
Gorivo 520 l
Voda 12l
Motor Mercruiser Volvo Penta 5.7GXI 238 KW
Kabine 2
Postelje 4
Višina kabina 185 cm
Toalete 1
Projektant BMW Designworks USA
Prodajalec T.T.Y. d.o.o.
Komenskega 12
1000 Ljubljana
tel.: 01 2345 370
www.tty.si
tomaz.kunaver@s5.net

HITROST PLOVBE
Z MOTORJEM
1000 vrt/min 3,8 vozla (7,0 km/h)
2000 vrt/min 7,0 vozla (13,0 km/h)
3000 vrt/min 9,8 vozla (18,1 km/h)
3500 vrt/min 14,2 vozla (26,3 km/h)
4000 vrt/min 22,3 vozla (41,3 km/h)
4500 vrt/min 27,5 vozla (50,9 km/h)
5000 vrt/min 30,2 vozla (55,9 km/h)

POGOJI MERITEV: Brezvetrje, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om. Dno plovila ni bilo očiščeno zato so vrednosti nekoliko nižje od realnih.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT