Bavaria sport 32

0

Moderniziran in dizanjsko prenovljen model 31 je zaživel v obliki nove 32-ice

Sašo Meden Ć foto: Dejan Ravter

Model: Bavaria sport 32
Dolžina trupa: 9,61 m
Osnovna cena testiranega plovila brez DDV: 102.900 EUR

+Veliko funkcionalnosti za relativno majhen denar
-Pri prenovi bi pričakovali več sprememb

Pred nekaj več kot letom dni smo v Španiji preizkusili takrat skoraj novi model bavaria sport 31, ki je uspešno zapolnil vrzel med manjšo 28- in večjo 34-ico. Tokrat smo imeli priložnost v domačem morju videti in preizkusiti nekoliko prenovljeno jahto, ki so ji pri Bavaria zamenjali tudi ime. Sedaj se ponaša z nazivom sport 32.
IMG_1668
Paluba in trup
Naj že na začetku poudarim, da je ostal kalup trupa za izdelavo 32-ice enak kot pri starejšem modelu, kar v osnovi pomeni, da so bili pri Bavarii zadovoljni z rezultati in posegi v očitno dovolj kvalitetno ‘podvozje’ niso bili potrebni. Kljub temu pa trup po izgledu ni identičen, saj so mu izboljšali in nekoliko modernizirali videz. Razlika je v okrasnih črtah na bokih in oknih, ki so po novem v mat črni barvi. Na palubi so spremenili naklon vetrobranskega stekla, ki je nekoliko bolj pokončen in s tem bolje ščiti krmarja in posadko pred vetrom ali morebitnim pršcem. Linije trupa so, kot je pri Bavarii v navadi, zelo polne,in čeprav je trup zelo visok, lahko rečemo, da se spogleduje s športno obliko. Visok trup je še posebej dobrodošel, ko se spustimo v podpalubje. Da so ohranili športni videz, so pustili na palubi zelo nizko nadgradnjo kabine, h kateri odlično sovpada agresivni, proti premcu nagnjen radarski lok. Kot sem že omenil, so v trupu okna, ki so z mat črno barvo prava poživitev glede na starejšo različico prozornih oken s kovinsko svetlečimi okvirji. Paluba je zelo domiselno sestavljena in to seveda z namenom, da bi na tej, še vedno relativno majhni, jahti vse površine čim bolje služile gostom. Široka krmna kopalna ploščad je pritrjena na dva močna nosilca iz nerjavne konstrukcije, ki sta vidna le, ko je plovilo na suhem. Pod ploščadjo sta skriti pogonski peti obeh motorjev, tako je funkcija krmne ploščadi dvojna. Obenem namreč ščiti pogonski nogi pred poškodbo pri pristajanju in uporabnike pred neželenim in bolečim kontaktom s propelerji med plezanjem v ali iz morja. S kopalne ploščadi vstopimo v kokpit z desne strane velike sončne ploščadi, na levi pa je omogočen prehod na palubo oziroma naprej na premec. Blazine so oblečene v umetno usnje, prednji del sončne ploščadi pa lahko s preprostim manevrom spremenimo v naslonjalo in sedež osrednjega salona. Tla so pokrita s tikom, ki je vštet v osnovni dodatni paket. Osrednji del palube oziroma kokpit je opremljen zelo klasično. Na levi strani je udoben salon z mizico iz tika, desno omarica s hladilnikom in umivalnikom ter prostorom za vgradnjo zunanjega štedilnika. V omarici je tudi prostor za plinsko jeklenko. Krmarski del je na desni strani, kjer so še krmarski sedež in vse komande ter navigacijski instrumenti. Oprema na armaturni plošči je predvsem odvisna od tega, koliko bo kupec odštel za želeno opremo. Možnosti so veliko, v osnovno opremo, ki pa ni všteta v osnovno ceno plovila, bi svetoval vključiti vsaj VHF postajo in GPS ploter. Preglednost instrumentov je zadovoljiva. Na premec pridemo iz krmnega dela po stranskih prehodih, ki so ravno prav široki, za varnost pa skrbi močna palubna ograja in dodatni ročaj na radarskem loku. Streha kabine je opremljena s pogreznjenimi stropnimi okni v višini palube. Za vse, ki bi želeli poležavati na stropu kabine, nudi proizvajalec (za doplačilo) blazine za premčno sončno ploščad. Kot se za Bavario spodobi so na palubi vgrajene privezne bitve velikih dimenzij in močna ograja iz nerjavnih cevi.
IMG_6068IMG_6070
Notranjost
Notranjost deset metrov dolge bavarie 32 nudi relativno veliko udobja, izjema je le premčna kabina, ki je od glavnega prostora ločena zgolj z zaveso. Zato pa je salon, ki zaseda levi del osrednjega prostora, zares velik in udoben. Veseli dejstvo, da so uspeli v salon vgraditi tudi veliko omaric in predalov, ki jih tako ali tako vedno primanjkuje. Razporeditev je znana že iz preteklih modelov te velikosti. Nasproti salona stoji kuhinja ravne izvedbe, ki ima vgrajen plinski štedilnik, kar se mi zdi mnogo bolj posrečena rešitev od električnih. Seveda so tukaj še hladilnik, umivalnik in več predalov. Že omenjen salon je primeren za tri osebe. Fiksna miza v podnožju skriva še manjšo shrambo za steklenice. Nad klopjo sta na boku še dve polici in vrsta predalnikov. Od kuhinje proti krmi najdemo še prostorno kopalnico, v kateri si lahko za doplačilu omislite tudi tuš kabino. V njej so kar tri omarice, stropno in stransko okno ter mornarsko ročno stranišče. Krmna kabina je od osrednjega prostora ločena z vrati, najdemo jo pod kokpitom ter nudi gostom udobno in široko posteljo, postavljeno prečno na plovilo. Ob desni strani kabine (na levem boku) so omarice in še ena klop. Možnosti za skladiščenje opreme so ob omarah tudi pod posteljo. Prednja kabina je pravzaprav le asimetrična postelja, ki pa jo je mogoče ob neuporabi salona preprosto podaljšati, saj samo spustimo naslon sedeža in s tem podaljšamo levi del postelje. Od salona jo ločimo z zaveso. Pohištvo je izdelano zelo natančno, lahko pa izbiramo med tremi različnimi niansami. Proizvajalec nudi mahagoni, hrast ali oreh, testirano plovilo je bilo na primer opremljeno s pohištvom iz mahagonija. Motorni prostor odpiramo električno s pritiskom na stikalo na komandni plošči. Dvigne se celotna krmna sončna ploščad, s čimer odkrijemo globok in prostoren motorni prostor. Vanj vstopimo po lestvi, ki je mimogrede na voljo kot dodatna opcija, in znajdemo se med dvema motorjema Mercriuser 5.0 MPI, ki sta zares odlično dostopna za kakršne koli servise. V prostoru je še veliko možnosti za vgradnjo drugih naprav, kot so grelec kabin, vode, dodatne baterije itd.
IMG_1662IMG_6071
Med plovbo
Proizvajalec ima v ponudbi s plovilom bencinske motorje Mercruiser ali Volvo Penta in dizelske motorje Volvo Penta. V kolikor izberemo motor na bencin, smo primorani vzeti kombinacijo dveh motorjev skupne moči med 386 in 477 kilovati, kar je izjemno veliko in omogoča res hitro plovbo. Pri dizelski opciji nudijo možnost enega ali dveh motorjev. Tako je najmanj močna opcija z Volvo Penta motorjem D6-330, ki ima ‘le’ 246 kilovatov, medtem ko je najmočnejša dizelska kombinacija sestavljena iz dveh Volvo Penta D4-260 motorjev s skupno močjo 357 kilovatov. Testirani model je imel vgrajeno ‘najšibkejšo’ kombinacijo bencinskih motorjev Mercruiser 5.0 MPI, ki dajeta skupaj 386 kilovatov. Pogon je izveden preko Bravo III pogonskih pet. Morje pred Koprom je bilo kljub zmernemu južnemu vetru mirno. V primerjavi s testom skoraj identičnega plovila s skoraj 100 kilovatov močnejšo motorno kombinacijo se manjša moč precej pozna pri pospeševanju in precej kasnejšemu prenosu v glisiranje. Potrebnih je bilo skoraj 4000 vrtljajev, da smo prešli v glisiranje in takoj je bilo mogoče ročico plina pomakniti na nižje in varčnejše vrtljaje, kar sem tudi storil. Udobna plovba poteka pri 3500 vrtljajih, ko dosežemo dobrih 21 vozlov (39 km/h) hitrosti.
Ker valov ni bilo, lahko dodam izkušnjo iz prejšnjega testa, ki smo ga opravili v Španiji v precejšnjih valovih na istem trupu. Občutek plovbe po valovih, ki so dosegali višino pol metra, je bil vse do hitrosti 30-ih vozlov (55,56 km/h) zelo ugoden, pri višjih hitrostih pa je postala plovba neudobna. Takšni rezultati so za to dolžino plovila zelo ugodni.
IMG_1654
Končni vtis
Bavaria sport 32 je le v detajlih spremenjena verzija nekoliko starejšega modela 31. Odlikuje jo prostornost tako v kokpitu kot v notranjosti. Novost je nekoliko spremenjen izgled trupa, večje vetrobransko steklo in nekaj manjših detajlov pod palubo, kot so na primer spremenjena svetila. Med adute bavarie 32 spada gotovo uporabniku prijazna cena, za katero dobi kupec zares univerzalno plovilo z veliko udobnosti, tako na palubi kot pod njo. Navdušuje predvsem domiselno izveden kokpit s sončno ploščadjo in velika kopalna ploščad. Nekoliko manj smo navdušeni nad premčno kabino, ki je pravzaprav le z zaveso ločena postelja, je pa zato krmna kabina toliko bolj prostorna. Ob vsem naštetem ne smemo pozabiti na odlične plovne sposobnosti, ki smo jih ugotovili na testu. Posebno poglavje je dodatna oprema in izbira pogonskih agregatov. Pri Bavarii so se potrudili zadovoljiti še tako izbirčnega kupca, saj je seznam ponudbe ob doplačilu izjemno dolg.

Beseda zastopnika
Roman Vesel, TTY d.o.o.
Z novim modelom bavaria sport 32 boste sedeč za volanom med plovbo s tem izjemno poskočnim gliserjem svojstvenega in atraktivnega videza zagotovo pritegnili pozornost. Bavaria sport 32 je prijetno osvežen model sport 31, s katerim je proizvajalec Bavaria Yachts idealno zamašil vrzel med sport 28 in sport 34. Sport 32 je ustvarjen za vse, ki se vam zdi sport 28 premajhen in sport 34 prevelik, poleg tega boste na njem našli vse, kar imajo veliki. Na štirih udobnih ležiščih bo dovolj prostora za vašo družino, ob kuhanju ali počitku v salonu pa boste skozi stropno okno obsijani z naravno svetlobo. Tuširanje v kar 190 cm visoki kopalnici ne bo več mučno opravilo, temveč bo zelo blizu domačemu udobju, le da boste imeli na gliserju še razgled na morje. Da boste imeli ohlajeno vino, penino ali pivo vselej pri roki, bo poskrbel odprti bar v prostornem kokpitu. Poleg kapitanovega pa je nameščen še premični sopotnikov sedež, ki omogoča tudi sopotniku adrenalinski pogled med glisiranjem. Krmna ploščad bo pika na i uživanju na vašem skrivnem sidrišču. Kar se tiče motorizacije, smo vam pripravili kar sedem različnih kombinacij motorjev, tako benciskih kot dizelskih.

Tehnični podatki
Bavaria sport 32
Dolžina preko vsega 10,06 m
Dolžina trupa 9,61
Širina 3,319 m
Ugrez dvignjen motor 0,75 m
Izpodriv 6000 kg
Gorivo 520 l
Voda 150l
Motor 2 x Mercruiser 5.0 MPI (2 x 193 KW)
Kabine 2
Postelje 4
Višina kabina 200 cm
Toalete 1
Cena brez dodatne opreme in brez DDV 102.900 EUR
Projektant BMW Designworks USA
Prodajalec T.T.Y. d.o.o., Komenskega 12, 1000 Ljubljana, tel.: 01 2345 370, www.tty.si, tomaz.kunaver@s5.net

HITROST PLOVBE
Z MOTORJEM
1000 vrt/min 4,5 vozla (8,3 km/h)
1500 vrt/min 6,2 vozla (11,5 km/h)
2000 vrt/min 8,2 vozla (15,1 km/h)
2500 vrt/min 10,6 vozla (19,6 km/h)
3000 vrt/min 13,3 vozla (24,6 km/h)
3500 vrt/min 21,3 vozla (39,4 km/h)
4000 vrt/min 27,9 vozla (51,7 km/h)

POGOJI MERITEV: Jugovzhodni veter 2 Bf, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT