Bavaria sport 34

0

Velikost, pri kateri se začne udobje.

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Nov model Bavaria sport 34 je nasledil že nekoliko dotrajano 33-ico, ki je izhajala še iz prejšnje serije motornih plovil. Nov model naj torej ne bi imel veliko skupnega in pravzaprav o nasledniku niti ne moremo pisati, razen v smislu dolžinskega razreda. Dizan je popolnoma nov in prilagojen modernemu kupcu. Smatram, a ni potrebno posebej omenjati zdaj že dobro uveljavljenih oblikovalcev iz BMW Designworks USA, ki sledijo svojim smernicam in ustvarjajo prepoznavno drugačna plovila, katerih skupna lastnost je tudi zelo sprejemljiva cena. Kar v današnjem svetu ni nepomemben podatek.
02bavaria34
Zunanji videz
Kot vsi ostali modeli motornih jaht Bavaria tudi 34-ica izkazuje sprego moči in elegance. Poln trup z visokimi stranicami zaključuje nizka paluba s skoraj neopazno streho premčne kabine, oziroma salona, ki se nadaljuje v športno oblikovano vetrobransko steklo, katerega višina pada proti koncu krmarskega prostora. Zaključi se v začetku radarskega loka, ki je nagnjen naprej in omogoča še drugo korist. Ta je funkcija nosilca platnene strehe, ki je v vročih poletnih dneh nuja. Trup dodatno krasijo tri okna, enkomerno razporejena od premca proti krmi, katera se zaključi s široko kopalno ploščadjo. Ta ima kar trojno funkcijo. Poleg omogočanja dostopa kopalcem v morje, še ščiti pogonske noge motorja in omogoča lažji izstop na obalo. Celotno gledano deluje Bavaria Sport 34 zelo športno in obenem robustno.
04bavaria3411bavaria34
Paluba in kokpit
Udobje in uporabnost na palubi sta bila gotovo prvi cilj oblikovalcev. Prostornost je neprimerno večja, kot pri manjši 28-ici, ki smo jo opisali v prejšnji številki Navtike plus. Če si pobliže ogledamo palubo od krme proti premcu vidimo, da je krmna platforma izredno udobna in prosotrna. V celoti je pokrita z masivnim tikovim lesom, integrirano pa ima teleskopsko kopalno lestev. Vstop v osrednji del oziroma kokpit je izveden na desnem boku ob sončni ploščadi, katera je z naslonjalom ločena od salona. Miza je postavljena v levo stran kokpita, s treh strani pa jo obdaja klop. Zanimivo je, da je prednja klop postavljena kar na strop zadnje kabine, s čimer so učinkovito rešili višino v notranjosti. Na levi strani kokpita nasproti salona se nahaja omarica, v kateri je serijsko nameščen umivalnik, za doplačilo pa lahko vgradite še hladilnik in električni gril. Krmarski prostor ima pregledno armaturno ploščo in sedež le za krmarja,. Družbo med plovbo mu lahko dela sokrmar na sedežu levo od prehoda v notranjost. Za poležavanje je tik ob levem boku nameščeno še dnevno ležišče za eno osebo.
Premec je dostopen po prehodih ob radarskem loku. Pohodni del je ozek, omejuje pa ga najprej vetrobransko steklo, nato pa nizek strop kabine, ki omogoča tudi poležavanje na njem. Nekoliko več prostora je na skrajnem koncu premca, kjer dostopamo do sidrnika in priveznih bitev. Pred padcem v morje naš ščiti visoka ograja iz cevi v dveh nivojih.
06bavaria34
Notranjost
Pod palubo se nahajajo kar štirje prostori. Dve spalni kabini, obe ločeni z vrati, osrednji salon s kuhinjo in kopalnica. Ko vstopimo po stopnicah v podpalubje se znajdemo v veliki in svetli kabini, ki jo sestavlja na eni strani salon z veliko mizo in klopjo v obliki črke L, na drugi strani pa kuhinja kotne izvedbe. Na boku ob in nad salonom najdemo uporabno omaro in predalnike, za dodatno svetlobo pa skrbi okno v trupu pod omaricami. Kuhinja za to velikost plovila ni velika, za osnovne potrebe pa bo morala zadoščati. Del kuhinje nad štedilnikom je zasedla električna stikalna plošča. Skladiščnih prostorov za hrano in kuhinjske potrebščine je nekoliko premalo. Zadnja četrtina osrednjega prostroa je namenjena kopalnici, ki je resnici na ljubo prav razkošna. Velika toaletna omarica, električno stranišče, velik umivalnik in prostor za tuširanje s podnicami iz masivnega tika bo zadovoljilo še tako zahtevnega uporabnika.
Premčna kabina je preprosta in skrajno uporabna. Trikotna postelja je dovolj velika, nad njo se nahajajo police po vsej dolžini, ob predprostoru najdemo dodatne oblazinjene sedeže in omare. Za svetlobo skrbita dve okni v trupu in eno stropno okno. Za opremo, ki je na potrebujemo pogosto, je prostor pod posteljo.
Krmna kabina stoji prečno na vzdolžno os. Vstopimo skozi vrata in znajdemo se v prehodu med posteljo na levi strani in klopjo ter omaricami na desni. Presenetljivo veliko prostora in opreme se nahaja v krmni kabini. Posebna značilnost postelje je tudi ta, da je možno iz ene velike postelje narediti dve ločeni.
08bavaria34
Med plovbo
Bavario sport 34 dobimo v osnovni izvedbi z dvema Mercruiser 5.0 MPI DTS motorjema od katerih ima vsak 194 kilovatov moči. Kot opcijo si lahko omislimo najrazličnejše kombinacije. Tudi takšno z enim dizelskim motorjem z 275 kilovati moči. Na testnem modelu smo imeli dva dizelska motorja Volvo Penta D4 s po 164 kilovati moči. Izbiro med cenejšim bencinskim in dražjim dizelskim agregatom prepuščam kupcu, saj je direktno odvisna od planiranih ur plovbe.
Občutek razike med plovbo z manjšo 28-ico, ki sem jo testiral tik pred tem modeom, je naravnost neverjeten. Dva motorja in večje plovilo seveda zelo ugodno vplivajo na občutke krmarja in posadke. Pritisk na Volvo Penta EVC elektronske komande motorjev požene Bavario Sport 34 zelo hitro iz vode. Prehod v glisiranje je gladek in se zgodi pri 2300 vrtljajih motorja, ko dosežemo 21,8 vozla (40,4 km/h) hitrosti. Udobna in še vedno ekonomična plovba je pri hitrosti okoli 25 vozlov (46,3 km/h), ko se motorja vrtita z ugodnimi 2500 vrtljaji na minuto. Ljubtelji hitrosti, ki imajo debelejše denarnice, bodo gotovo želeli od plovila še več. Ni težav. Dodamo plin in pri 3400 vrtljaji na minuto že drvimo s slabimi 42 vozli (77,8 km/h), toda to je na maksimalnih vrtljajih in za trajno plovbo priporočam nekoliko nižjo obremenitev. Užitek plovbe s 34-ico je zares velik in težko ga je opisati tistemu, ki ga ni izkusil.
13bavaria34
Končni vtis
Bavaria sport 34 je plovilo, ki mu brez sramu rečemo jahta. Veliko prostora na palubi in še več v notranjsoti ga uvršča med zelo uporabne in gotovo tudi popularne motorne jahte. Primeren je tako za družinska potovanja, kot za kratke izlete s poslovnimi partnerji ali prijatelji. Pri oceni plovila ne gre zanemariti njegovega atraktivnega videza in velikega izbora dodatne opreme, tako različnih motorjev, kot opreme, ki povečuje udobje bivanja na plovilu. V notranjosti bodo zelo udobno preživeli štirje člani posadke, za dnevne izlete pa je prostora več kot dovolj tudi za šest oseb. Potovalna hitrost je ugodnih in hitrih 25 vozlov (46,3 km/h), pri kateri med plovbo resnično uživamo. Krmar ima odličen pregled nad dogajanjem na morju, med zahtevnejšimi manevri v marini ali pristanišču pa si ob dveh motorjih lahko pomaga še s premčnim motorjem. Pristati je torej preprosto in varno.

Beseda zastopnika
Tomaž Kunaver, T.T.Y. d.o.o.
Bavaria Sport 34 je nadomestila vrzel po prenehanju proizvdnje bivše 33-ice vendar razen dlžine in imena Bavaria nima z njo kaj dosti skupnega. Plovilo je skupina obikovalcev BMW Designworks USA predelala v vizualnem in funkcionalnem smislu. Njene zunanje linije so na daleč prepoznavne, kvaliteta izdelave je mnogo višja, pa tudi materiali, ki so uporabljeni so mnogo kakovostejši. Predvsem gre za dvig kakovosti pri pohištvu in oblazinjenju. Ne glede na vse izboljšave je Bavari Sport 34 ostala v istem cenovnem razredu, kar je v današnjem svetu redkost.
Plovilo je najbolj uporabno za štiri osebe, katerim nudi popolno udobje in omogoča varno plovbo tudi v neugodnih vremenskih razmerah.

Tehnični podatki
Bavaria Sport 34
Dolžina preko vsega 10,80 m
Dolžina trupa 10,28 m
Širina 3,59 m
Ugrez dvignjen motor 0,70 m
Ugrez spuščen motor 1,15 m
Izpodriv 6200 kg
Gorivo 520 l
Voda 150l
Motor 2x Volvo Penta D4 164 KW
Kabine 2
Postelje 4
Cena (brez DDV, fco tovarna) 111.900,00 EUR (z benciskimi motorji)
150.900,00 EUR (cena testiranega modela)
Višina kabina 190 cm
Toalete 1
Projektant BMW Designworks USA
Prodajalec T.T.Y. d.o.o.
Komenskega 12
1000 Ljubljana
tel.: 01 2345 370
www.tty.si
tomaz.kunaver@s5.net

HITROST PLOVBE
Z MOTORJEM
1000 vrt/min 6,2 vozla (7,0 km/h)
1500 vrt/min 8,6 vozla (15,9 km/h)
2000 vrt/min 16,6 vozla (30,7 km/h)
2350 vrt/min 21,8 vozla (40,3 km/h)
2500 vrt/min 24,9 vozla (46,1 km/h)
3000 vrt/min 34,6 vozla (64,0 km/h)
3400 vrt/min 41,7 vozla (77,2 km/h)

POGOJI MERITEV: Brezvetrje, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om. Dno plovila ni bilo očiščeno zato so vrednosti nekoliko nižje od realnih.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT