Bavaria sport 35 HT

0

Povečano uporabnost modela HT opazimo tako v slabem kot v sončnem vremenu.

Sašo Meden Ć foto: Dejan Ravter

Model: Bavaria sport 35 HT

Dolžina trupa: 10,28 m

Osnovna cena plovila brez DDV: 134.900 EUR

+ Odlično družinsko plovilo srednjega razreda z visokorazredno ponudbo

– Tako imenovani srednji razred si ga danes težko privošči

03bavari35
Zadnji dnevi v decembru so tradicionalno rezervirani za preizkušanje Bavariinih modelov. Tudi lansko leto ni bilo izjema. Tokrat nas je čakal model bavaria sport 35, verzija z nadstrešnico, zato torej dodana oznaka HT v imenu. Kot smo pri Bavariinih motornih plovilih že navajeni, nas je pričakal kompakten čoln z obilo uporabnih površin in domiselnih rešitev za razvajanje modernih navtikov, ki že lep čas prihajajo na svoja plovila predvsem zaradi sprostitve. Prav temu je prilagojena zasnova testiranega plovila. V uvodu moram omeniti, da sta modela sport 35 kar dva. Ta, katerega opisujemo v tem testu, in inačica Open, katera je brez nadstrešnice in deluje precej bolj športno, kar pa ima svojo ceno v zaščiti pred soncem, dežjem, pršcem … Ker pa so okusi različni, verjamemo, da bosta oba modela našla kupce.
07bavari3506bavari35
Paluba in trup

Težko se je povsem oddaljiti od subjektivnih ocen, zato moram vnaprej opozoriti, da dajem na plovilih prednost uporabnim rešitvam pred estetskimi. Zato mi je seveda Hard top verzija precej bolj všeč, čeprav deluje Open inačica vizualno mnogo bolj agresivno in tudi na pogled lepše, moram priznati. Oba modela sta, razen nadgradnje, identična. Naš model boste na daleč prepoznali po palubni kabini, ki pa to v resnici ni, saj gre le za preprosto nadstrešnico, ki je s treh strani zaprta, zato jo označujemo kot Hard top, čeprav bi prav lahko bila tudi palubna kabina. Tudi vsebina bolj ustreza tej označbi kot pa navadnemu odprtemu gliserju z dodano trdno streho. Na zelo elegantnem in ne previsokem trupu nam v oči pade v lok zakrivljena precej visoka nadstrešnica z dokaj pokončnim vetrobranskim steklom. Stranici predstavljata dva velika okna trikotne oblike, za katera moram napisati, da mi estetsko nista najbolj všeč, toda oblikovalci so očitno imeli v mislih predvsem svetlobo in so tako steklene površine maksimalizirali. Okvir stekla, ki je del nosilne konstrukcije nadstrešnice, se nadaljuje v streho, ki delno prekriva tudi krmni del. Pod nadstrešnico so krmarski prostor, ležišče na levi strani pred vhodom v kabino, salonska mizica, okoli katere so klopi v obliki črke U, prostor za plinski štedilnik, umivalnik in zunanji hladilnik. Omarica za štedilnik bo v večini primerov ostala prazna, saj ima bavaria 35 HT v notranjosti odlično in prostorno kuhinjo, tako da res ni potrebe po še enem štedilniku. Zadnja klop se nadaljuje v sončno ploščad, ki zaključuje kokpit, s preklopom naslanjala pa lahko le-to še povečamo. Krmo zaključuje velika kopalna ploščad, seveda opremljena s tikovimi letvicami. Dostop s krme v kokpit, naprej na palubo ali v pokrit del palube, omogočata prehoda levo in desno od sončne ploščadi.
04bavari35
Za varnost skrbi ročaj iz nerjavne cevi, ki obdaja celotno sončno ploščad in visoka ter močna ograja, ki poteka od kokpita do premca. Pod sončno ploščadjo je ogromno skladišče, namenjeno shranjevanju bokobranov, vrvi, mornarskega kavlja in ostalih pripomočkov za plovbo. Ker je trdna streha nekakšen simbol tega plovila, moram poudariti, da je streha sestavljena iz trdnega okvirja in platnene strehe, vpete v posebno nosilno paličje, kar uporabniku omogoča, da streho v celoti preprosto odpre in že se lahko nastavi soncu in svežemu zraku. Krmarski del je klasičen, postavljen v desni sprednji kot. Krmarju je namenjen udoben oblazinjen fotelj, pred katerim sta krmarski obroč in dvodelna armaturna plošča. Analogni motorni instrumenti so postavljeni na bolj pokončni del, kar omogoča, da jih imamo ves čas pod nadzorom, medtem ko je bolj položen del armaturne plošče namenjen stikalom in elektronski navtični karti. Okno ob krmarju je možno odpreti. Paluba je opremljena z zelo kvalitetnimi in predvsem dovolj velikimi priveznimi bitvami, sidro tipa delta je ustrezne velikosti, ograja, sestavljena iz dvojne nerjavne cevi pa vliva popolno zaupanje, kar je dokaz, da se pri varnostni opremi ne varčuje.
10bavari3512bavari35
Notranjost

Vstop v podpalubje vodi skozi sredinsko nameščena vrata. V notranjosti je klasična razporeditev s pohištvom v svetlih odtenkih. Na levi strani je salon v obliki črke L. Za bolj popolno uporabo le-tega priporočam še kak zložljiv stol na desni strani mize. Ob desnem boku je za to dolžino plovila presenetljivo velika in uporabna kuhinja. Štedilnik je sicer električni, zato bi tistim, ki se radi zadržujete v samotnih zalivih, predlagal, da si ob nakupu naročite plinskega. Pomivalno korito je dovolj veliko in tudi hladilnik je takšen, kot smo ga vajeni doma, z vertikalnimi vrati, torej. Pod umivalnikom je manjša omarica, kjer je tudi posoda za smeti. Med umivalnikom in hladilnikom je ena vrsta predalnikov, manjše omarice pa so še pod stropom. Ker je volumen omaric premajhen, bomo za potrebščine uporabili še omaro in predalnike na nasprotni strani, torej ob in nad salonom. Desno od stopnic, gledano proti premcu, je prostorna in zračna kopalnica, kjer najdemo vse potrebno, tudi tuš kabino. V podpalubju lahko najdemo še dve spalni kabini, obe s stojno višino. Premčna bi naj bila lastniška, saj je zelo prostorna, z visokim stropom, večjim številom omaric, razkošno posteljo in kar tremi velikimi okni. Skladiščni prostori so v dveh omarah, pod posteljo in pod dvema sediščema. V posteljo sta za lažji dostop vgrajena celo dva predala. Krmna spalna kabina je postavljena prečno na os plovila. Dvojna postelja je lahko ločena ali pa sestavljena v eno kakor si bo pač zaželel uporabnik. Kot v premčni je tudi v tej kabini poskrbljeno za omare in predale. Pohvalil bi predvsem kvalitetno izdelavo pohištva in močne elemente, kot so kljuke na vratih in zapirala predalov ter omaric, ki znajo biti rak rana na plovilih.
08bavari3511bavari3514bavari35
Motorna oprema

Na testiranem modelu smo imeli vgrajena dva Volvo Penta D3-220 dizel agregata s po 164 kilovati, kar da skupno 328 kilovatov moči. Proizvajalec ponuja v osnovni inačici bencinske motorje Mercruiser 2 x 5.0 MPI DTS ali 2 x 377 MAG DTS. Prva kombinacija nam da skupno 382, druga pa 477 kilovatov moči. Ljubitelji Volvo motorjev bodo izbrali 2 x 5.7 GXIE motorja s prav tako skupno močjo 477 kilovatov. Med dizelskimi opcijami lahko izbiramo med motorizacijo z enim motorjem Vovlo Penta D6-370, ki da zgolj 275 kilovatov moči, in opcijami z dvema motorjema D3, D4-260 in D4-300. Pri najmočnejši dizelski opciji dobimo skupno moč 447 kilovatov. Pri vseh motorjih (razen pri opciji z enim motorjem) je možno dokupiti igralno palico (joystick) za lažje upravljanje med pristajanjem. Razvoj teh sistemov je danes že tako daleč, da je postalo pristajanje s tem pripomočkom pravi užitek.
00bavari3509bavari35
Med plovbo

Pri najnižjih motornih vrtljajih je plovba dovolj počasna, da je možno varno manevrirati po marinah oziroma pristaniščih. Krmilo deluje s krajšim zamikom, kar je treba vzeti v obzir med plovbo pri tako nizkih hitrostih. Ko dodamo plin, se bavaria sport 35 HT enakomerno in hitro dvigne nad vodno površino. Motorja sta dovolj močna, da brez opaznih težav poženeta plovila v fazo glisiranja. Pri višjih hitrostih je treba natančno nastaviti pete motorja. Bližje kot smo maksimalni hitrosti, bolj nevtralno morajo pete stati, medtem ko je potrebno pri nižjih hitrostih pete spustiti. Verjemite, da se pozna tako pri hitrosti kot pri porabi. Za optimalno plovbo predlagam režim z okoli 3000 vrtljaji motorja, saj je v tem področju barka najprijetneje vodljiva in tudi poraba je dokaj zmerna, saj znaša 2,26 l/navtično miljo. Hitrost je prijetnih 22 vozlov, če pa želite pluti hitreje, ne bo nobene velike škode, če pospešite na 3500 vrtljajev, kjer bo hitrost zelo spodobnih 29 vozlov ob le neznatno večji porabi goriva (2,43 l/ navtično miljo). Pristajanje z bavario sport 35 HT, ki je opremljena z dvema motorjema, je preprosto, kot sem se tudi sam prepričal. Motorja delujeta brezhibno in ob ravno postavljenih petah je plovba vzvratno ob uporabi le komand obeh motorjev preprosta. V kolikor niste sigurni v sposobnosti, lahko dokupite tudi ‘pomočnika’ za pristajanje v obliki igralne palice (popularnega joysticka), ki bo naredil pristajanje otročje lahko.

Končni vtis

Bavaria sport 35 HT je srednje velika jahta, ki ponuja na dobrih desetih metrih veliko bivalne svobode ob hitri in varni plovbi. Testirana verzija s trdno streho ponuja dodatni komfort, saj nam dejansko nudi še en velik in prostoren bivalni prostor, v kolikor pa si želimo več sonca, lahko streho tudi popolnoma odpremo. V notranjosti najdemo salon, kuhinjo, razkošno kopalnico in dve zares veliki spalni kabini. Praktično več, kot bi človek smel pričakovati od plovila te dolžine. Med plovbo se bavaria sport 35 HT obnaša konvencionalno. Krmar bo imel zares lahko delo, le na položaj motornih pet bo moral paziti, saj te močno določajo izkoristek motorjev. Kupci bodo gotovo veseli široke palete motorjev, kakor tudi velikega izbora dodatkov, ki jih ponuja proizvajalec. Med pomembnejšimi sta joystick za pomoč pri pristajanju in tenda, s katero lahko zapremo celoten kokpit, medtem ko nas ni na plovilu. Zagotovo je to plovilo, ki bo navdušilo marsikoga, vprašanje pa je le, koliko je v tej situaciji še kupcev, ki si lahko takšno -za nekdanje čase majhno- plovilo še lahko privoščijo. Upamo, da jih je čim več.

Beseda zastopnika

Roman Vesel, vodja prodaje motornih plovil Bavaria, TTY d.o.o.
Bavaria je konec leta 2012 zaključila s prenovo modelov Sport, v katero spada tudi testirani model. Novi model bavaria sport 35 HT deluje predvsem sveže in elegantno. Z novo obliko trupa bo zadovoljil še tako izbirčne navtične poznavalce. Gre za zelo prostorno plovilo, predvsem primerno za družine. Petintridestica premore dve kabini, prostoren salon in veliko kopalnico. Zunanji del v kokpitu je ostal enak in omogoča bivanje šestim osebam. Pri prenovi je tovarna uporabila nove materiale, barko popestrila z raznimi dodatki ter s tem postavila navtična merila še za korak višje. Model HT omogoča uporabo plovila tudi v zgodnjih pomladnih in poznih jesenskih mesecih, prav tako pa boste lahko sproščeno in na suhem preživeli sleherno poletno nevihto. Na voljo je široka paleta bencinskih in dizelskih agregatov, kot opcija pa izjemno dolg seznam dodatne opreme, ki bo zadovoljila potrebe še tako zahtevnega navtika. Tovarna stremi k vrhunski izdelavi in ostaja še vedno cenovno prijazna do slehernega kupca, ki dobi največ plovila za svoj denar. Za več informacij nas pokličite ali obiščite v marini Izola, kjer vam z veseljem predstavimo tudi ostale modele plovil Bavaria. Ob tej priložnosti želimo vsem ljubiteljem morja čim več morskih užitkov in preplutih dni v letu 2013.

Tehnični podatki Bavaria sport 35 HT

Dolžina preko vsega                                      10,80 m

Dolžina trupa                                                 10,28 m

Širina                                                              3,59 m

Ugrez dvignjen motor                                    0,70 m

Izpodriv                                                         6.200 kg

Gorivo                                                            520 l

Voda                                                               150 l

Motor                                                            2 x Volvo Penta D3 (2 x 164 KW)

Kabine                                                            2

Postelje                                                          4

Višina kabina                                                  190 cm

Toalete                                                           1

Cena testiranega plovila brez dodatne opreme in brez DDV  162.300 EUR

Projektant                                                      BMW Designworks USA

Prodajalec                                                       T.T.Y. d.o.o.

Komenskega 12, 1000 Ljubljana, tel.: 01 2345 370, www.tty.si

roman@tty.si

HITROST PLOVBE Z MOTORJEM IN PORABA GORIVA

1000 vrt/min                                                  4,8 vozla (8,9 km/h)

1500 vrt/min                                                  7,8 vozla (14,4 km/h)

2000 vrt/min                                                  9,5 vozla (17,6 km/h)

2500 vrt/min                                                  15,1 vozla (28,0 km/h)

3000 vrt/min                                                  22,1 vozla (40,9 km/h)

3500 vrt/min                                                  29,6 vozla (54,8 km/h)

4000 vrt/min                                                  33,6 vozla (62,2 km/h)

POGOJI MERITEV: Brezvetrje, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT