Buster M1

0

Dogajanje, ki je v zadnjih nekaj letih pretreslo in opustošilo navtične trge, je poskrbelo za streznitev. Mnogi ne prisegajo več na velike čolne in močne motorje, ampak iščejo tisto, kar potrebujejo in si lahko privoščijo. Buster M1 je sicer majhen, a zelo uporaben in trpežen, zato je idealen za vsakdanjo uporabo. Tudi če bo v uporabi vsak dan, bo zdržal dolgo časa.

Matej Ogorevc, foto: Kari Wilen

 

+ Majhen, okreten, uporaben in trpežen

– Vseeno manjka vsaj malo ‘šminke’, občutljiv na razpored teže

Pred vsakim nakupom se morate vprašati, če tisto, kar ste se namenili kupiti, res potrebujete. Seveda si boste kakšno reč vseeno kupili za svojo dušo, a pri večjih nakupih vas mora voditi razum. Nikar ne kupite prevelikega čolna. Seveda kakšen meter ‘ekstra’ ne škodi, ampak če ga skoraj nikoli ne potrebujete, vam bo prinesel le potrebo po daljši prikolici oziroma dražji privez.

 

Buster M1

Je 4,75 dolg in 1,86 m širok čoln, registriran za prevoz petih ljudi. Seveda ne morete pričakovati, da se bodo lahko vsi naenkrat sončili na velikih mehkih blazinah v premcu, bodo pa med plovbo lahko vsi sedeli. Trup si deli še z dvema drugima modeloma, M2 in Mcc, razlika pa je v postavitvi notranjih elementov, predvsem krmarske konzole. M1 jo ima na desni, pri modelu M2 konzola zaseda vso širino čolna in ščiti vse potnike na klopi, model Mcc pa ima sredinsko konzolo. M1 ima na račun desno postavljene enojne konzole veliko prostora, ki je na voljo za prevažanje opreme in tovora. Krmar sedi na krmni klopi, poleg njega pa je na klopi prostora še za enega potnika. Tretji potnik sedi pred konzolo na zaboju, ki služi shranjevanju drobnarij in obenem tudi kot sedež. Pri Busterju smo tovrstnih rešitev že vajeni, saj si vsak kupec lahko sam izbere elemente, ki jih želi v čolnu. Plastični zaboji, ki se pritrdijo na steno čolna, so klopi in skladiščni prostori, kjer je oprema ali tovor na varnem pred dežjem oziroma vodnim pršcem. Tudi testni Buster M1 je imel takšno klop na levi strani trupa, kjer je tudi edino primerno mesto, saj je na desni strani v premčni steni odprtina, v kateri je prostor za vrvi in druge trpežne reči, kot je na primer sidro.

buster članek

Uporabnost na prvem mestu

Buster M1 je narejen za uporabo. Vsak dan. Vsi sestavni deli so trpežni, do neke mere robustni in dobro pritrjeni. Aluminijast trup je že sam po sebi zagotovilo, da manjše nerodnosti na čolnu ne bodo pustile posledic, razen kozmetičnih. Aluminij marsikomu na pogled ni tako privlačen kot plastika, a lahko postane trup z dobro izbrano barvo dokaj privlačen. Čvrsta ograja, ki poteka po obeh bokih in okoli krme tik za klopjo, je lična, predvsem pa odlično opravlja svojo funkcijo, saj je vedno tam, kjer jo roka potrebuje. Na tleh je nameščena nedrseča podlaga, ki svoje lastnosti zadrži tudi, če se zmoči, ne glede na to, ali ste obuti ali bosi. Dobro je poskrbljeno tudi za varen korak pri prehodu na pomol prek premca ali krme in drugo ‘sprehajanje’ po čolnu. Spredaj je na levi strani dvignjenega premca visoka ograja, ki je enojna, a je povsem dovolj. Na krmi sta dve krmni ploščadi, med katerima je nameščen izvenkrmni motor, na vseh treh pohodnih površinah (premec in krma) pa je aluminij rebrast, da ne drsi. Krmna klop za naslonjalom skriva skoraj 1,8 m širok prostor za ribiške palice in drugo opremo, tam je lahko spravljena tudi senčna ponjava, če jo seveda namestite. Pod sedalnim delom je velik skladiščni prostor, v katerem je nameščen tudi akumulator, nekaj prostora pa je še pod obema zabojema v premcu.

za v članek

Med plovbo

Med testno plovbo sva bila na čolnu dva. Najprej sva oba sedela na klopi, vendar se je skiper hitro presedel na zaboj v premcu, saj je bil čoln tako veliko bolje uravnotežen, plovba pa hitrejša in bolj gladka. Čoln tehta le 335 kg, zato je pravilna razporeditev teže še kako pomembna. Med plovbo sem bil skrit za konzolo in vetrobranskim steklom, saj je bil zrak nad finskim morjem junija dokaj mrzel in sem se sredi plovbe ustavil ter oblekel vetrovko. Čoln je imel nameščen izvenkrmni motor Yamaha F30BETL z 22,1 kW/30 KM. Največja hitrost, ki sva jo dosegla, je bila 23,8 vozla (44 km/h), pri čemer se je precej poznalo, kje je sedel moj kolega. Ko sva se posedla na najboljša položaja, je motor dosegel 5100 vrtljajev, porabo 14,8 l/h in hitrost 23,8 vozla. Krmarska konzola se lepo zlije s čolnom. Preprosta, trdna, opremljena z najnujnejšim in, kar je najpomembnejše, nameščena je ravno prav daleč od klopi. Prostora za noge je dovolj, obenem pa krmilno kolo ni predaleč. Tudi klop je dovolj udobna, seveda pa bo pri zelo dolgih plovbah potrebnega nekaj presedanja. Čoln kljub slabim petim metrom dolžine lepo drži smer. Zaradi aluminijastega trupa se morje veliko bolj sliši, a hrup ni moteč. Med zavoji, ki so lahko zelo ostri, je treba uravnavati nagib pogonske noge, da propeler ne zajame zraka, sicer pa z motorjem ni veliko dela, niti s trimom. Nagibanje v zavoje in druge vragolije so zaradi majhnosti čolna zabavne, vendar pa je pri polni obremenjenosti verjetno precej drugače. Z le dvema potnikoma na krovu je bil 30-konjski motor povsem dovolj, če pa bi pogosteje pluli polno obteženi, pa je 40-konjski boljša izbira.

 

Tehnični podatki

Dolžina:          4,75 m

Širina:             1,86 m

Izpodriv:         335 kg

Motor:             Yamaha F30BETL

Največja hitrost / vrtljaji:        23,8 kt (44 km/h)/5100

Cena (brez DDV in motorja) od 8.145 €

CE certifikat:  C

Proizvajalec:   Fiskars Inha Works Ltd, Finska

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT