Novo delphio 1080 bi lahko na kratko opisali kot svež veter s severa Poljske.
Dejan Ravter Ć foto: D. Ravter
+ barka, ki navduši s prostornostjo in ekonomičnostjo
– do odličnosti manjka le še nekaj detajlov
Bralci se verjetno še spomnite predhodnika novega modela, ki je nosil oznako 1050. V osnovi dobra in cenovno ugodna barka, a novinarji smo imeli pripombe na nekoliko robat dizajn, ki bi v rokah kakšnega italijanskega oblikovalca deloval precej bolj vabljivo in nekaj malenkosti, ki bi polepšale poletno uživanje po jadranskih zalivih. Ni bilo treba predolgo čakati, da je prišla s strani slovenskega uvoznika napoved in takoj za tem vabilo na test novega, izboljšanega modela.
Escape 1080 soley
Kaj vse je mogoče narediti, če sta prisotna volja in znanje, so Poljaki dokazali z novim modelom. Zasnova, ki je odlična, je ostala nespremenjena. Delphia escape je namreč bila in ostaja po razporeditvi in opremi v notranjosti podobna jadrnicam, paluba pa spada po videzu in uporabnosti med motorne jahte. Mešanica, ki ponuja veliko prostora tako na palubi kot v notranjosti, nagovarja široko skupino kupcev, od takšnih, ki so jim sicer pri srcu jadrnice, pa so se iz določenega razloga naveličali rokovanja z jadri, do tistih, ki so sicer ljubitelji motornih jaht, a so jih doslej požrešni motorji odvračali od nakupa. Pri tej barki bodo pozitivno navdušeni oboji, tudi kakšen oče, ki zaradi otrok ne želi več pluti pod jadri, pač pa umirjeno križariti od zaliva do zaliva in uživati v udobnem kokpitu, na kopalni ploščadi ali blazini na premcu.
Zunanjost
Pogled na plovilo z obale daje slutiti, da je v notranjosti precej prostora, saj je trup visok in se od premca proti krmi zelo počasi spušča. Ograja iz inoxa je visoka in deluje varno, prehodi na bokih pa solidno odmerjeni in varovani z ročaji na strehi palubnega salona. Slednji je ob nekoliko drugače dizajniranih oknih v trupu tudi največja, na prvi pogled vidna sprememba zunanjosti glede na predhodni model. Lepše oblikovan, s krajšima stranskima stenama in z velikim strešnim oknom ob doplačilu, je veliko primernejši za poletna križarjenja po Jadranu. Zelo ugaja zaščita kokpita pred soncem, ki je skrita pod streho palubnega salona in jo z eno potezo izvlečemo oziroma pospravimo. Krmarjev prostor in kokpit z oblazinjenimi sedišči naokoli, tvorita enoten bivalni prostor. Zaprisežene ljubitelje motornjakov bo morda zmotil podatek, da je treba po pijačo v hladilnik v podplubju, a kot omenjeno, razporeditev je podobna kot pri jadrnicah in nekaj stopnic tudi ne moti. Tudi povečana krmna ploščad z ozirom na prejšnji model je dokaz, da so v ladjedelnici poslušali pripombe, saj je sedaj tam na voljo resnično veliko prostora. Na premcu ne manjkata obvezni blazini za sončenje, ugaja pa tudi uporabna ploščad z lestvijo za lažji sestop s premca, ki jo dobite za doplačilo.
Pod palubo
Visoki boki in voluminozen premec pomenijo veliko prostora v notranjosti. In tega je v escape-u na pretek. Zaradi že omenjene razporeditve v notranjosti, ki je takšna, kot jo poznamo pri jadrnicah, in zgoraj omenjenega volumna v premcu, ki ga pri jadrnicah praviloma ne najdemo, je postelja v premčni kabini izjemno udobna, v dvokabinski izvedenki sta lastniku na voljo tudi dve omari in predali pod posteljo. V salonu, kamor se iz kokpita spustimo po treh stopnicah, je na levi miza z oblazinjenima klopema, postavljena pravokotno na smer plovbe. To je tudi ena vidnejših sprememb v notranjosti v primerjavi s prejšnjim modelom in korak bliže od jadrnic k motornim jahtam. Nasproti, na desni strani je kuhinja, ki ima dvojno korito, nadpovprečno veliko delovne površine in več kot dovolj predalov za pripomočke, manjka pa plinska pečica, ki ni predvidena niti za naknadno vgradnjo – pomagati si bo treba z mikrovalovno.
Pohištvo je dobro in natančno izdelano, v mahagonijevem lesu, kupec pa ima ob doplačilu na izbiro še češnjev, orehov in bukov les. Escape 1080 lahko naročite tudi v trikabinski izvedenki (doplačilo znese 1.550 EUR), v tem primeru sta namesto ene kabine in kopalnice v krmnem delu dve kabini, kopalnica pa se pomakne proti premčni kabini in ostane na desni strani. Prave potrebe po treh kabinah sicer ni, saj se miza v salonu spušča in tako po potrebi pridobimo dodatni ležišči. Postavlja se vprašanje, kateri lastnik si sploh želi na deset metrski barki toliko oseb, da bi se odločil za tri kabine. Tukaj so seveda izvzete čarterske družbe, ki imajo svoje zahteve … Krmna kabina je pri dvokabinski izvedenki na desni. Zaradi sopotnikovega sedeža v kokpitu je tukaj nekaj manj prostora za glavo, ležišče pa je povsem dovolj veliko za dve osebi, prav tako je dovolj prostora v omari. Toaletni prostor bi si zaslužil odlično oceno, če ne bi bilo nerodno nameščenega WC-ja, kjer bodo večje osebe morale pokazati nekaj akrobatskega znanja.
Plovba
Vsakemu poznavalcu plovil je jasno, da ta polizpodrivna barka optimalno deluje v režimu teoretične hitrosti trupa. V praksi je to pomenilo, da smo najbolj sproščeno in tiho pluli s hitrostjo 7,9 vozla pri 1700 obratih. Poraba goriva je minimalna, okoli štiri litre na uro, motorja se skoraj ne sliši in trup lepo drsi. Opaziti je, da so v ladjedelnici napravili nekaj sprememb na trupu, ki so bile potrebne tudi zaradi pridobitve certifikata B, saj se pri povišani hitrosti, ki jo dosežemo z močnejšim, Nannijevim 115-konjskim motorjem (v osnovni ponudbi je motor s 30 KM), obnaša drugače od predhodnika. Prijetno sem bil presenečen, ko sem dodal plin in z lahkoto presegel trinajst vozlov, saj ni bilo čutiti nobenih vibracij, premec se ni preveč dvignil, zato je krmarjev pregled nad morjem pred barko še vedno odličen. Ob tem sem se spomnil testa nekega veliko bolj slavnega in opevanega čolna, kjer sem med plovbo z maksimalno hitrostjo, ki sicer ni presegla dobrih 11 vozlov, moral vstati s sedeža in si skoraj izpahniti vratna vretenca, če sem želel kaj videti naprej. Manevri v luki so otročje enostavni, serijsko je v opremi že sprednji bočni potisni motor, kar je povsem dovolj. No, na testno plovilo pa je bil dodatno vgrajen še potisni motor na krmi, ki sicer pripomore k še večji okretnosti, a je vprašanje, če se splača zanj zapravljati denar.
Končni vtis
Delphia escape 1080 soley je nedvomno izjemno zanimivo plovilo, ki ustreza današnjim časom, ko je kupcev malo, pa še ti pozorno gledajo na stroške priveza, goriva in vzdrževanja. Ne nazadnje bo marsikdo začutil poslovno priložnost v oddajanju plovila v najem, saj se računica z ozirom na ugodno nabavno ceno kar dobro izide, tovrstnih plovil pa je v jadranski čarterski ponudbi zelo malo. Kljub zelo solidnemu spisku serijske opreme, kjer najdemo popolno električno opremo s tremi akumulatorji, priključkom na obalo in vtičnicami po kabinah, 30-litrskim bojlerjem, Lowrance elite 4 chartplotterjem/fishfinderjem in najpomembneje, bow thrusterjem, je še veliko opreme, ki jo je mogoče izbrati glede na globino žepov in željo po dodatnem udobju. Po mojem skromnem mnenju je zares potrebna le investicija v hladilnik, če bo barka v uporabi pozimi tudi gretje in, če želite pluti hitreje, močnejši motor od serijsko vgrajenega, vse ostalo pa je bolj luksuz kot potreba. Ta barka je dovolj dobra, da bo konkurentom na trgu skalila miren spanec.
Beseda zastopnika
Rok Kociper, AS boats d.o.o.
Pri modelu 1080, ki je naslednik delphie 1050, so v ladjedelnici upoštevali večino naših želja in želja kupcev. Pripombe so se večinoma nanašale na želeno višjo hitrost, torej vgradnjo močnejših motorjev, certifikat B za plovbo po odprtem morju in večji ter bolj odprt kokpit. Kot zastopniki smo predvsem zadovoljni, da nov model ni dražji od predhodnika.
Hitrosti delphia 1080 escape
min 700 vrt/min 8,1 km/h 4,4 vozla
1000 vrt/min 10,5 km/h 5,7 vozla
1500 vrt/min 14,0 km/h 7,6 vozlov
2000 vrt/min 16,3 km/h 8,8 vozlov
2500 vrt/min 23,1km/h 12,5 vozlov
max 26500 vrt/min 24,8 km/h 13,4 vozlov
Pogoji meritev
Na čolnu so bile tri osebe, stanje morja 1-2, veter NW 2-3 Bf, hitrosti merjene z vgrajenim GPS.
Tehnični podatki delphia escape 1080 soley
Dolžina preko vsega 10,80 m
Dolžina trupa 9,95 m
Dolžina vodne linije 9,02 m
Širina 3,45 m
Ugrez 0,85 m
Izpodriv 5300 kg
Gorivo 150 l
Voda 150 l
Motor Nanni N 3.30 (21 kW/29 KM)
Kabine 2 (opcija 3)
Višina salon 191 cm
Število postelj 4+2
Toalete 1
Cena (fco tovarna, brez DDV) 83.000 EUR
Ce certifikat B-8
Dizajn Andrzej Skrzat
Zastopnik AS boats d.o.o.
Turnerjeva ul. 2, 2313 Fram
info@as-boats.si