Dufour 335 grand large

0

Vrnitev preizkušenih receptov notranje razporeditve v spregi z moderno oblikovano palubo.

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Model:
Dufour 335 grand large
Dolžina trupa: 9,98 m
Osnovna cena brez DDV: 84.949 EUR

+Razporeditev notranjih prostorov in oprema
-V rahlih vetrovih manjka kak kvadratni meter jader

Jadrnica dufour 335 grand large nudi izjemno domiselno in všečno kombinacijo modernega pristopa k oblikovanju palube in snasti ter vrnitev k praktično idealnim prostorskim rešitvam notranjosti, ki so znane že več desetletij, a so se jim moderni oblikovalci v zadnjem času neupravičeno izogibali. Izjemno všečna paluba ravnih linij, odprtih površin in jadralno opremo, prilagojeno čim preprostejšemu upravljanju z jadrnico, v ničemer ne nakazuje klasične notranjosti, ki nas prijetno preseneti v podpalubju. Nov Dufourjev izdelek je torej potovalna jadrnica, ki združuje dobre lastnosti modernega pristopa k oblikovanju potovalne jadrnice in tradicionalni pristop točno tam, kjer je najbolj potreben in smiseln. V notranjosti.
02_dufour_335
Po vzoru dufourja 34 performance
Dufour 34 sodi med najuspešnejše projekte francoske ladjedelnice vseh časov. Naj naštejem le nekaj njegovih uspehov: leta 2003 je osvoji naziv plovilo leta v Franciji, zmagal je na regatah Copa del Ray 2004, Spi Qest France 2008 in Voiles de Saint Tropez 2009. Ob vseh nagradah je uspel tudi v komercialnem pogledu, zato ni čudno, da so se odločili podobno jadrnico predstaviti tudi v bolj potovalni različici. Velika sprememba duforja 335 v primerjavi s 34 je v oblik trupa, ki je nekoliko krajši in širši, bočne linije pa veliko bolj ravne in široke proti krmi. Zmanjšali so površino jader, palubno opremo pa razmestili tako, da lahko z jadrnico upravlja le ena oseba. Najbolj domiselno so praktično prekopirali iz 34-tke. Pri tem mislim na notranjost.
05_dufour_335
Paluba
Pogled na palubo razkrije široke in ravne pohodne površine, po katerih se lahko posadka varno giblje. Premec je izjemno velik, saj se streha premčne kabine začne relativno zadaj. To je dobro tako za bowmana, kot za poležavanje na premcu. Pohodni del ob strehi kabine je dovolj širok in obdan z varno ograjo. Zanimivo je, da je vrhnja stranska pripona vpeta v bok jadrnice, medtem ko sta spodnji vpeti ob steno kabine, kjer se začne tudi drsnik prečke. Kokpit je izrazito potovalno oblikovan. Udobni klopi se zaključita s krmilnima konzolama obeh krmilnih koles, v sredini pa je velika stabilna miza. Posebnost te jadrnice je, da ima škoto glavnega jadra vpeto v prvi del mize, kar zmanjša njeno uporabnost med plovbo, kadar pa ste varno privezani, škoto enostavno odpnete in jo prestavite na bok plovila. Tako imate na voljo cel salon v kokpitu, pa še bum in škota ne bosta motila. Krma ima preklopno zrcalo, ki ga na sidru spustimo in s tem pretvorimo v kopalno ploščad. Stopnice za vodo so teleskopske, nameščene v sredini kopalne ploščadi.
10_dufour_33508_dufour_33511_dufour_335
Notranjost
V tleh sta dve skladišči, eno za steklenice, drugo izjemno plitko in praktično neuporabno. Razporeditev je klasična, obsega pa dve spalni kabini, salon, kuhinjo, en toaletni prostor, salon in navigacijsko mizo. Kuhinja je postavljena na levo stran v obliki črke L, tako da fizično ločuje salon od kuhinjskega prostora. V kuhinji najdemo dvojni plinski štedilnik, ki mu manjkajo objemke za posodo, pod njim pa je še pečica. Na dnu elementa je skrit kompresor hladilnika, ki je postavljen zraven pomivalnega korita, dostop pa je vertikalen. Nasproti kuhinje je velik in udoben navigacijski prostor, sestavljen iz velike mize s predalom za navtične karte, stabilen sedež, pod katerim je manjše skladišče in seveda stikalna plošča, avtoradio in VHF. Zraven sedišča so vrata v toaletni prostor. Toaletni prostor je večinoma izdelan iz plastike, kar olajša čiščenje. Na levi strani je umivalnik, ogledalo in toaletna omarica. Stranišče je pod kotom 45 stopinj, postavljeno v levi vogal gledano proti krmi. Na predelni steni so velika vratca, ki nudijo alternativni dostop do skladiščnega prostora, katerega pokrov je v kokpitu. Glavni salon zaseda celotno širino kabino. Razporeditev je klasična. Dve klopi ob boku plovila in centralno postavljena velika miza s preklopnimi krili omogočajo udobno uporabo štirim do šestim osebam. Pod pohodnim delom palube so vgrajene omarice. Svetlobo v kabini zagotavljajo velika stranska okna in eno stropno okno. Spalni kabini sta udobni in bogato opremljeni s policami in predali. Krmna kabina ima izjemno široko posteljo, katere velik del sega pod tla kokpita, ki so le 50 centimetrov nad posteljo. Nad premčno kabino nimamo pripomb.
06_dufour_335
Med jadranjem
Dufour 335 grand large ne slovi po veliki površini jader, zato smo bili kar malo razočarani nad rahlim maestralom, ki nam ni dovolil popolnoma preizkusiti sposobnosti te jadrnice. Snast, s katero je opremljena ta jadrnica, je nekaj posebnega, saj nima krmne pripone. S tem je omogočena uporaba biminija tudi med jadranjem, bolj ambiciozni jadralci pa si lahko omislijo večje glavno jadro, saj krmna pripona ne moti med manevri. Križi so zaradi tega postavljeni še nekoliko bolj pod kotom, kot smo vajeni, in s tem ovirajo popolno popuščanje glavnega jadra, če bi želeli jadrati z vetrom. Tudi zaradi tega menim, da je potrebno za to jadrnico kupiti genaker, ki bo precej pospešil plovbo v ugodnih smereh. Kot sem že omenil, je škota glavnega jadra vpeta v mizo v kokpitu, vrv škote pa je napeljana po bumu do jambora in nazaj na desni vitel, ki je namenjen le tej komandi. Vitel na levi je za vse ostale vrvi, torej dvižnice, kratice in vang. Rešitev z vpetjem škote glavnega jadra v mizo je dobrodošla, kadar smo v marini ali na sidru, saj škoto odstranimo in jo vpnemo izven kokpita, da ne moti, med jadranjem pa moramo biti precej pazljivi. Predvsem med manevrom kroženja morajo člani posadke paziti, da se ne nahajajo med steno kabine in vpetjem škote, saj lahko v nasprotnem doživijo neprijeten in tudi nevaren udarec. Med manevrov prečenja ta nevarnost ni tako velika. S škotami prečke lahko upravlja kar krmar, saj sta vitla postavljena neposredno pred krmilnima kolesoma. Krmar ima možnost sedeti le bočno na krmilo, kar omogoča istočasno kontrolo škote prečke in krmila.

V rahlem vetru smo dvignili jadra in zajadrali z zmerno hitrostjo. V teh razmerah ima jadrnica nekoliko slabši kot pri plovbi proti vetru, a ker to ni regatna jadrnica, se ne bomo preveč jezili. Navaditi se moramo, da je kot proti vetru okoli 50 stopinj, ostreje pa se ne splača pluti. Rokovanje s škotami in krmilom je preprosto, tudi manevri ne povzročajo težav. Med plovbo v tem rahlem vetru je potrebne nekaj več pozornosti, saj pluje jadrnica točno tja, kamor ji ukažete preko krmilnega lista. Nima svoje volje, čeprav ne dvomim, da jo ob močnejšem vetru dobi, a tega žal nismo uspeli preizkusiti. Prečka, ki je le 110-odstotna, še dodatno olajša delo. Motor v dufourju 335 grand large je Volvo Penta D1 30 z 20 kilovati moči, ki odlično opravlja svoje delo. Do 2000 vrtljajev na minuto je praktično neslišen, tako da lahko za udobno in varčno plovbo izberemo kar te vrtljaje, pri katerih dosežemo spodobnih 6,2 vozla hitrosti. Rezerve za primer slabega vremena je še veliko. Pri maksimalni obremenitvi smo dosegli kar 7,4 vozla, a bi sam za normalno plovbo izbral vrtljaje okoli 2200, ko plujemo z udobnimi in kar hitrimi 6,5 vozli.
01_dufour_335

Končni vtis
Dufour 335 grand large je spoj izjemno uspešne notranjosti modela 34 performance, novega trupa modernih linij in potovalno naravnane palube s kokpitom. Res je razmerje jader proti teži nekoliko nizko, kar bo zahtevalo uporabo motorja v rahlih vetrovih, a gre za jadrnico za potovanja in ne za regate. Na prvem mestu je udobje posadke, seveda pa bo tudi jadranje velik užitek, ko zapiha nekoliko močnejša sapica. Kratka prečka in večje glavno jadro omogočajo lahko upravljanje, snast brez krmne pripone pa tudi jadranje ob istočasno postavljenem biminiju, kar je bilo na jadrnicah te velikosti včasih znanstvena fantastika. Posebna zgodba je notranjost, kjer klasična razporeditev kabin omogoča neverjeten izkoristek prostora in občutek boste imeli, da kaj več na plovilu res ne potrebujete. Kot da bi bili na mnogo večji jadrnici. Pred nami so časi, ko bodo takšne in podobne jadrnice ponovno pridobile na veljavi in zdi se mi, da je Dufour s tem modelom na pravi poti.

BESEDA ZASTOPNIKA
Tomaž Kunaver, TTY d.o.o.
Podjetje TTY je od septembra zastopnik za Dufourjeve jadrnice in kot prvo smo se odločili našemu trgu predstaviti jadrnico dufour 335 grand large. Kot dolgoleten jadralec lahko povem, da me je ta jadrnica navdušila že ob prvem pogledu nanjo. Tudi med poskusnim jadranjem me je navdušila. Njene glavne lastnosti so prostornost, ergonomija in predvsem prijaznost do uporabnika. Linija jadrnic Dufour zelo dobro dopolnjuje znamko jadrnic Bavaria, ki jo tudi zastopamo, saj so slednje za nekoliko bolj konzervativne jadralce, medtem ko lahko odslej ponudimo Dufour bolj ambicioznim jadralcem. To je ena redkih jadrnic, krajših od desetih metrov, ki ima vgrajeni dve krmilni kolesi in je brez zadnje pripone. S tem je omogočena zaščita pred soncem, jadranje pa je preprostejše. Na morju se odlično obnaša tako pod jadri, kot na motorni pogon, zato je idealna za križarjenja po Jadranu, pa tudi kam dlje bi se z njo dalo odpotovati.

TEHNIčNI PODATKI
DUFOUR 335 Grand Large

Dolžina preko vsega 10,28 m
Dolžina trupa 9,98 m
Dolžina vodne linije 9,00 m
Širina 3,49 m
Ugrez 1,9 m
Izpodriv 5450 kg
Koeficient jadra/teža 17,46
Teoretična hitrost trupa 7,29 vozla
Gorivo 160 l
Voda 220 l
Motor Volvo Penta D1-30 – 21 kW
Snast 9/10
Površina jader v veter 54,10 m2
Kabine 2
Število ležič 4 + 2
Toalete 1
Cena fco tovarna 84.949 EUR
Projektant Umberto Felci/Patric Roseo
Prodajalec T.T.Y. d.o.o.
Komenskega 12
1000 Ljubljana
tel.: 01 2345 370
www.tty.si
tomaz.kunaver@s5.net

HITROST PLOVBE

Z MOTORJEM
1000 vrt/min 4,2 Vozla
1500 vrt/min 5,1 Vozla
2000 vrt/min 6,2 Vozla
2200* vrt/min 6,5 Vozla
2500 vrt/min 7,0Vozla
2800 vrt/min 7,4 Vozla
*Priporočena potovalna hitrost

Z JADRI
50° 4,8 Vozla
60° 5,4 Vozla
90° 5,1 Vozla
135° 3,7 Vozla
180° –

POGOJI MERITEV: severozahodni veter 6 do 7 vozlov, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om. Vse meritve z glavnim jadrom in prečko.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT