ELAN 350 RP

0

Vrhunska jadralna oprema na odličnem trupu nove Elanove jadrnice zagotavlja skoraj neverjetne jadralne sposobnosti.

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Elan 350 je nov produkt begunjske ladjedelnice. Osnovnega modela žal nismo imeli možnost preizkusiti, a smo bili kot zapriseženi jadralci še bolj srečni, da smo lahko zajadrali s posebnim projektom elan 350 RP. Tokrat so se pri Elanu odločili, da bodo izdelali regatno jadrnico na isti platformi. Zanjo so razvili novo snast, interier iz inovativnih materialov ter lažji trup in palubo. Uspelo jim je narediti vrhunsko opremljeno jadrnico za regate, ki obenem omogoča dovolj udobno bivanje na plovilu tudi v času, ko ni na regatnem polju.
04elan11
Več jader, boljša kobilica, nižja teža
Odličen trup nove Elanove jadrnice je izdelan po vzoru uspešne 310-ke. Izboljšana linija trupa z lomljeno strukturo na boku zadnjega dela omogoča izjemno visoke hitrosti tako pri jadranju v veter, še bolj pa v vseh ugodnih smereh jadranja. Kot dodatna odlika je vgrajeno krmilo z dvema listoma, ki omogočata natančno vodenje jadrnice brez pretiranega zaviranja, tudi, ko je jadrnica močno nagnjena. Seveda je v osnovni inačici jadrnice njena notranjost popolno opremljena, kar zagotavlja potrebno udobnost posadki. A tokrat ni tako, odločili so se za spremembe, ki bodo precej spremenile lastnosti jadrnice.
Za izboljšanje jadralnih lastnosti je v osnovi potrebna manjša teža plovila, večja površina jader in večji navor kobilice, ki bo kompenzirala večjo površino jader. Osnovnemu modelu elan 350 so odvzeli litoželezno kobilico in jo nadomestili z lažjo in globljo kobilico z dodanim svinčenim bulbom. Takšno kobilico lahko kupec naroči tudi k osnovni različici jadrnice elan 350, saj spada med standardno opcijsko ponudbo. Naslednja sprememba je vidna na palubi. Navaden aluminijasti jambor so zamenjali z osemdeset centimetrov višjim karbonskim jamborom, pletene pripone s polnimi, vrvi z boljšimi in tanjšimi … Razumljivo je, da so tudi jadra precej dražja in mnogo boljša od navadnih dakronskih. Odpadel je navijalec prednjega jadra, ki ga je nadomestilo vodilo. Tako je potrebnih na jadrnici več jader, ki jih je treba nekam zložiti. S tem se že premikamo k spremembam v podpalubju. Ne samo zaradi spravila jader, predvsem zaradi zmanjšanja teže, notranjost kar kliče po spremembah. V osnovi so vse nenosilne stene in dele pohištva, ki so to zaradi trdnosti dovoljevali, zamenjali. Namesto vezane plošče so uporabili laminat, polnjen s peno. Dodatno so odstranili vsa vratca omaric, zmanjšali kuhinjo in namesto stabilne mize v salonu vgradili mizo na vrtljivem nosilcu, ki jo z obratom pospravimo nad klop. S tem smo na tleh pridobili prostor za jadra. Gibanje po notranjosti je seveda s spravilom jader oteženo, a to je že druga, regatna zgodba. Vsekakor je tako opremljena jadrnica postala vrhunski tekmovalni stroj, kar je nenazadnje dokazala na Barcolani 2010, ko je v svojem razredu osvojila tretje mesto.
08elan2k
Osnovna verzija elan 350
Čutim se dolžnega, da pred nadaljevanjem predstavim osnovno prodajno verzijo nove jadrnice. Ta je vsekakor povprečnemu jadralcu bolj prijazna, pri čemer smatram, da ni bistveno slabša v jadralnem pogledu, saj njeno hitrost in sposobnosti v največji meri določa trup. Aluminijast jambor, ki je nekoliko nižji in ima na prednji priponi vgrajen navijalec prednjega jadra, je gotovo cenovno mnogo ugodnejši, uporabniku prijaznejši, jadralno pa še vedno več kot dovolj dober tudi za naše turistične regate. O notranjosti sploh ni potrebno izgubljati veliko besed: velika kuhinja, ogromen salon z veliko mizo, po Elanovi stari navadi veliko omar in predalnikov. Vsak prostor je izkoriščen, kar seveda ne velja za RP inačico. Če k temu dodamo še možnost izbora globlje in lažje regatne kobilice, dobimo odlično jadrnico za spodobno ceno. Z njo boste v svojem razredu še vedno izjemno hitri in osebno ne vidim potrebe in smisla po nakupu regatno opremljene verzije, ki dejansko močno znižuje udobje in precej oteži delo na palubi.

05elan12
Kokpit
Delovni prostor jadralne posadke je kokpit, ki mora biti koncipiran tako, da omogoča čim lažje delo in preglednost nad rezultati dela. Razporeditev v kokpitu je klasična. Na strehi sta vitla za dvižnice, kratice, vang itd. Osrednji del kokpita je namenjen trimerju prečke, ki za svoje delo uporablja vitel, nameščen na steno kokpita nekje v njegovi sredini. Škota glavnega jadra je po nemškem sistemu speljana na vitli v zadnjem delu kokpita. Meni ta sistem nikoli ni bil všeč, očitno pa se vse bolj uveljavlja. Sam še vedno prisegam na direktni škripec na škoti. Drsnik škote glavnega jadra je nameščen v konkavni obliki tik pred obe krmili, upravljamo pa ga s stene kokpita. Krmili sta postavljeni na diagonalnih konzolah, ki so vpete v bok kokpita, kar se mi zdi odlična rešitev, saj se s tem povečuje prostornost kokpita.
Skratka, delo v kokpitu je odlično organizirano, prostora je dovolj, udobja in preglednosti za krmarja pa tudi.

Elan 350 RP je dodatno opremljena in dražja inačica potovalne jadrnice elan 350. Po mnenju testne ekipe se vložek 27.000 evrov ne izplača.

09elan2k

Notranjost
Kot sem že omenil, je notranjost RP verzije precej okleščena, pa vendar nudi v glavnem salonu kar 196 centimetrov višine. Hiter pogled izdaja, da je v notranjosti ostalo le najpotrebnejše: majhna kuhinja brez stropnih elementov, kamor bi lahko odložili krožnike, kozarce ipd.. V kuhinji je zaradi majhnosti posebej neuporaben umivalnik. Nasproti kuhinje je navigacijski prostor, ki je prav tako brez stenskih omaric, kar niti ne moti, saj je jadrnica regatna in lahko navigator stvari zloži tudi v prostor pod sedežem ali v mizo. Salon je sestavljen iz dveh udobnih klopi in manjše mize, ki jo po potrebi z zasukom nosilca pospravimo nad levo klop. Spalne kabine so minimalistično opremljene, a kljub temu ne manjka odlagalnih prostorov. Le vrat nimajo. Kopalnica ne izdaja videza regatne barke, saj ima vse, kar potrebujem (še prostor za odcejanje mokrih oblačil, kar pa je nujno na plovilu z regatnimi ambicijami, op.).

Udobnost osnovne verzije elan 350 je neprimerno večja, jadralne sposobnosti pa za navadne smrtnike skoraj enake.

Plovba
Zmerna burja s sunki do osemnajst vozlov (9 m/s) je obetala krasno plovbo. Dviganje dragih kompozitnih jader zahteva kar nekaj spretnosti, še posebej, če jih nočemo uničiti. A ves trud je poplačan, ko se v njih upre veter. Najprej me je presenetil neverjeten pospešek jadrnice, takoj nato pa lahkota upravljanja in občutek, da krmarim majhno športno jadrnico. Vsak najmanjši premik na krmilu se takoj odrazi s spremembo smeri in prav paziti sem moral, da sem jadrnico vodil kolikor toliko mehko. Kar takoj smo zapluli s hitrostjo blizu osmih vozlov (14,8 km/h), resda ne popolnoma proti vetru. Pri jadranju ostro v veter smo dosegali nekaj čez sedem vozlov (13 km/h). Neverjetno, kako dobro deluje dvojno krmilo tudi, ko je jadrnica močno nagnjena. A naj vas to ne zavede, kljub temu je treba o premočnem nagibu prazniti glavno jadro in tako ohranjati hitrost.
Posebno radost nudi elan 350 RP pri jadranju z genakerjem, ko v ugodnih pogojih ni problem izglisirati. Pri že omenjeni burji smo dvignili genaker in takoj v smeri pol krme na pravi veter presegli osem vozlov (14,8 km/h). Pri prvem naslednjem močnejšem sunku, ki je trajal malo dlje, pa smo dosegli 9,7 vozla (18 km/h) in tudi pri tej hitrosti je bilo pravi užitek držati krmilo. Jadrnica je namreč tudi pri tej hitrosti ostala odlično vodljiva in zelo lahkotna za obvladovanje. Skratka, odlično.

MNENJE TESTNE EKIPE
Elan 350 RP je ‘sfriziran’ model potovalne jadrnice elan 350, ki bo zadovoljil predvsem regat željne jadralce. Jadrnica ima kar nekaj jadralsko usmerjenih izboljšav v primerjavi s potovalno sestro: globljo kobilico s svinčenim bulbom, višji jambor iz karbona, boljša in seveda večja jadra. Ker je bilo potrebno znižati tudi težo in povečati prazni volumen v notranjosti, je plovilo znotraj precej olajšano za nekatere pohištvene elemente in tudi material sten ni povsod vezena plošča, temveč so to precej lažji paneli s sredico iz pene. Tako je nastala jadrnica odličnih jadralnih sposobnosti, ki v notranjosti nekoliko zaostaja za pravimi potovalnimi, a to izgubo nadomešča med jadranjem. Jadrnica bo zagotovo zadovoljila tiste, ki v jadranju iščejo hitrost in so pripravljeni zanjo žrtvovati nekaj udobja.
Za večino ljubiteljev jadranja bolj priporočam nakup osnovne verzije, ki je cenejša za celih 27.000 evrov, neprimerno bolj udobna in s katero je precej lažje upravljati. V doseganju hitrosti ne bo tako velike razlike, razen v zelo slabem vetru, kadar večinoma tako ali tako ne jadramo. Edini dodatek, ki se mi zdi smiseln za tiste, ki želijo obiskovat regate, je regata kobilica. Sam bi se gotovo odločil za osnovno inačico.

BESEDA ZASTOPNIKA
Andrej Hawlina, Burin YC d.o.o.
IDEALNO RAVNOTEŽJE MED PERFORMANSI IN UDOBJEM
Elan 350 je ukrojena potrebam življenjska sloga moderne družine, ki si želi pravega jadranja, bodisi v času letovanja ali v udeležbi na jadralnih eventih, ki danes beležijo vse večje zanimanje med lastniki družinskih jadrnic. V statistični primerjavi je celo lažja in ima večjo površino jader od svoje mlajše sestre elan 310. Poskočna je že ob najmanjši sapi vetra ter izredno odzivna pri krmarjenju. Uporabnikom tako ne bo naježila dlak le ob pogledu na njeno estetsko linijo, temveč predvsem v uživanju idealnega ravnotežja med performansi in udobjem. Zaradi izdatno široke krme je njena notranjost (krmna kabina, toaletni prostor, ogromen odlagalni prostor z dostopom iz kokpita) udobnejša od potovalnih jadrnic z daljšo dolžino trupa od njene. Z jadrnico elan 350 –nominiranko za evropsko plovilo leta 2010– boste lahko jadrali v ‘bonaci’, medtem ko bodo v vas uperjeni zavistni pogledi odprtih ust. Vsak njen delček, prežet z dovršenostjo in eleganco, je namreč kot košček v mozaiku, ki ponazarja to, kar si jadralec danes predstavlja, ko sliši ime Elan.

TEHNIČNI PODATKI
Elan 350 RP
Dolžina preko vsega 10,60 m
Dolžina vodne linije 10,10
Širina 3,50 m
Ugrez 2,30 m
Izpodriv 4.600 kg
Koeficient jadra/teža 26,8
Teoretična hitrost trupa 7,71 vozla ali 14,28 km/h
Gorivo 75 l
Voda 175 l
Motor Volvo Penta D1 20, saildrive
Snast 7/8
Površina jader v veter 74,2 m2
Kabine 2
Višina salon 196 cm
Število postelj 4
Toalete 1
Cena elan 350 RP
(fco tovarna, brez DDV) 133.990 EUR
Cena elan 350 standard
(fco tovarna, brez DDV) 106.990 EUR
Projektant Rob Humphreys in Elan design team
Prodajalec Burin YC d.o.o.
Proletarska cesta 4
1000 Ljubljana
tel.: 01 5201 864
www.burin-club.com
info@ burin-club.com

HITROST PLOVBE

Z JADRI
45° 7,1 vozla ali 13,15 km/h
60° 7,7 vozla ali 14,26 km/h
90° 8,1 vozla ali 15,00 km/h
135° 9,7 vozla ali 17,96 km/h

POGOJI MERITEV: Veter burja 6 do 9 m/s (12-19 vozlov), stanje morja 1 do 2. Hitrosti merjene z ročnim GPS-om.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT