Finn flyer 36 club

0

Naj vas za začetek ‘potolažim’ – s to jadrnico verjetno nikoli ne boste jadrali. Je preveč eksotična in cena tako visoka, da bo vsak, ki razmišlja racionalno, raje posegel po veliko večjem kosu plovila za isto ceno. Ali pa si na primer omislil tri enako dolge bavarie.

Dejan Ravter foto: Kari Wilen

V kolikor ste prebrali naš test elanove modificirane 350-ice z oznako RP na koncu in vas je navdušila, vseeno pa si želite še več, nekaj bolj eksotičnega in imate za nakup namenjenih še kakšnih dodatnih sto tisočakov, je finn flyer 36 natančno to, kar iščete. Prijatelji in znanci ne bodo na vas gledali kot na pretirano razumno bitje, zato pa bodo toliko bolj besni, ko se boste na klubski regati odpeljali z eno prestavo višje. Ja, finn flyer 36 nudi vse udobje potovalnih jadrnic in istočasno zmore skoraj toliko kot pravi regatni bolidi.
01flyer

Finn Yachts

Finska proizvodnja jadrnic je pri nas sicer znana zaradi imen, kot so Nauticat, Nautor (Swan) in Baltic, kdo je morda že slišal za Finngulf, le redki pa za Finn Yachts iz Jakobstaada, torej nedaleč od bolj poznanih zgoraj omenjenih. Upravičeno, saj gre za malo ladjedelnico, ki se ne ukvarja s proizvodnjo veliko serijskih bark, temveč je pravzaprav vsak njihov izdelek tako imenovan semi-custom, kar pomeni, da je narejen po željah kupca. Takšna je tudi 36-čeveljska lahko kategornica finn flyer. Na voljo smo imeli preizkusiti bolj športno različico, ki so jo poimenovali ‘club’.
03flyer

Materiali

Jadrnica, na kateri smo jadrali, je prva in po besedah odgovornih pri ladjedelnici, tudi zadnja, katere trup je obarvan v črno in je bila narejena za nemškega zastopnika, ki, jasno, v svoji kategoriji zmaguje brez konkurence. Zakaj? Trik je v materialih, ki so uporabljeni pri gradnji. Ogljikova vlakna so pisana z veliko začetnico, z njimi je ojačan trup, izdelan list krmila, jambor, podnice … Trup in paluba sta izdelana v sendvič načinu, vse predelne stene, pohištvo in vrata so kompozitni z Divinycell sredico, za pripone jambora so uporabili PBO. Rezultat je za približno 1000 kilogramov nižja teža od primerljive konkurence.

04flyer
Funkcionalnost

Kar najbolj preseneča, je kompletna oprema, ki dobesedno razvaja z luksuzom. Že prvi pogled se ustavi na s tikom obloženi palubi, ki so si jo omislili lastniki in je pravzaprav v neskladju z idejo super lahke in hitre jadrnice. Pri vhodu v podpalubje je pod pokrivalom skrit celo sprayhood. Še večje presenečenje je popolna oprema v notranjosti: od kuhinje, navigacijskega kotička, toaletnega prostora in dveh kabin ter salona, do grelca za vodo in ogrevanja notranjosti. Vse to na tako ekstremni jadrnici. Kupec sicer lahko izbira med hrastovim in opcijsko tikovim furnirjem v notranjosti.

Oprema

Jadrnica je opremljena z odlično Harkenovo palubno opremo najvišjega kvalitetnega (cenovnega) razreda, vendar je po želji mogoče izbirati tudi med drugimi proizvajalci. Ves trim jader je izjemno lahkoten, saj so prenosi preračunani tako, da lahko brez veliko uporabe moči z jadrnico upravljata dve osebi, ko pa gre za resno regatno jadranje, je optimalno število med šest in osem jadralcev, odvisno seveda od pogojev. Kljub številnim možnostim trimanja vrvi, so te speljane tako, da skoraj ne motijo dela posadke. Za primer je zanimiva rešitev vrvi za navijanje sprednjega jadra (genova 106 %), ki teče pod palubo in se spravlja v krmi ob plinski jeklenki.

02flyer
Pod jadri

Pri treh vozlih pravega vetra 4,3 vozla hitrosti. S 102 kvadratna metra velikim genakerjem, ostro v veter pa z navijalno genovo 3,8 vozla. To je rezultat, ki ga lahko pričakujete le, če kupite pravi regatnik. Ali pa finn flyer 36. Ko je na odprtem veter narasel na dvajset in več, so se hitrosti dvignile preko deset vozlov, jadrnica pa je ostala stabilna neverjetno dolgo. Odgovor na zakaj je jasen ob pogledu na tehnične podatke, saj je v 2,20 m globoko nameščenem svinčenem bulbu kar 41 % teže plovila. Jasno, da je stabilnost pisana z veliko. Za vse, ki ste kdaj jadrali z našim lahko kategornikom JustinTen-om, naj zapišem, da je občutek pri pospeševanju in okretnosti podoben temu, le neprijetnega zvijanja ni in če vas med plovbo zamika, se lahko podate tudi po sendvič ali hladno pivo v hladilnik.

Vtis

Osnovna cena 251.000 evrov bo za večino ljubiteljev jadranja odločno previsoka. Za ta denar lahko dobite na primer približno tri primerljivo velike Bavarijine jadrnice, grand soleil, ki mu ne gre oporekati športnosti, je cenejši za skoraj tretjino … Da ne govorim, kakšnega jeanneauja ali hanse si lahko za ta denar privoščite. Če k temu prištejem še dejstvo, da boste imeli v času dopusta problem s skladiščenjem prtljage oziroma zaloge pijač, saj so pod podnicami prostori zapolnjeni z akumulatorji in rezervoarji, je odločitev za nakup te barke še manj logična. Vendar, nakup katerega plovila pa je sploh logičen? Morda tistega za čarter, vendar pri finn flyerju gre za popolnoma drug segment in drugačen odnos. Te jadrnice ne boste nikoli videli med čarterskimi, če pa se boste za nakup vseeno odločili in jo naročili danes, boste z njo prvič zajadrali v olimpijskem letu 2012. Čakalna doba nanjo je namreč devet mesecev. Je vzporednica z novim družinskim članom pretirana?

TEHNIČNI PODATKI

Dolžina preko vsega   11,00 m

Dolžina trupa  11,00 m

Širina   3,40 m

Ugrez  2,20/2,05/1,70 m

Izpodriv          4.900 kg

Površina jader v veter 79,1 m2

Motor Volvo Penta D1-30 (opcija Yanmar)

Konstruktor    Karl-Johann Strahlmann

CE certifikat    A

Cena fco ladjedelnica   251.203 EUR

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT