Finngulf 43

0

Zgodba finske ladjedelnice Finngulf Yachts Ltd. se je pričela leta 1981, ko se je Stig Nordblad odločil uresničiti sanje o izdelavi brezkompromisnih jadrnic, namenjenih jadralskim navdušencem, ki želijo vrhunsko kvaliteto in so jo pripravljeni tudi plačati.

Dejan Ravter foto: Kari Wilen, D. Ravter

Finngulf
Prvi model, ki so ga izdelali, finngulf 34, je takoj poskrbel za presenečenje. Projekt navtičnega arhitekta Hakana Sodergrena je bil poseben po načinu izdelave, saj je bila jadrnica izdelana v sendvič načinu iz poliestra in sredice, posebnost pa so bile aluminijaste ojačitve trupa, pritrjene na šasijo iz cevi, vgrajenih v trup. Ta način ojačitve je poznan pod imenom’space frame’. Leta 1982 je sledil model finngulf 39, ki je ostal v proizvodnji neverjetnih 23 let, na koncu sicer v nekoliko dodelani inačici kot finngulf 391. Floti sta se v devetdesetih pridružila še modela 335 in 36, istočasno so kot pogodbeni partner izdelovali jadrnice za znamko Inferno. Šlo je za modele inferno 28, 31 in 33. V novo tisočletje je ladjedelnica zakorakala z novim hišnim arhitektom, Fincem Karl-Johan Strahlmanom in rezultat je bila paleta novih modelov, od najmanjšega 28 do največjega finngulf 46.
02finngulf
Finngulf 43
Jadrnica, s katero smo jadrali, je pravzaprav nekakšen odklon od hišne tradicije, saj gre za edini projekt, ki ni nastal na risalni deski (pardon, računalniku) hišnega arhitekta, temveč so ga naročili pri Farr Yacht Designu, s čimer so dali vedeti, da želijo tokrat nekaj drugega. Cilj je bil narediti lahko, hitro in tehnično odlično jadrnico, vendar v kar največji meri ohraniti klasične linije, ki so nekakšen zaščitni znak finske ladjedelnice. Pri Farru, kjer imajo izkušnje z najnovejšimi dizajni, kot sta TP52 ali open 60, so se lotili zadeve tako, kot se spodobi, kar pravzaprav niti ni tako težko, če vemo, da spadajo vse jadrnice iz ladjedelnice Finngulf Yachts v višji cenovni razred, torej se ladijskim arhitektom ni potrebno ukvarjati s problemom, kje prihraniti kak evro, kar gre po navadi na račun manj kvalitetnih materialov ali izdelave. Finngulf 43 je v celoti izdelan iz epoxija, seveda sta tako trup in paluba vakuumsko injicirani sendvič, notranjost pa je prav tako ročno izdelana iz kompozitnih materialov, vse z namenom doseganja čim nižje teže, vendar ne na račun kvalitete. Kupec, ki dobi že v osnovi izjemno hitro in lahko jadrnico, se odloča med cruising in racing inačicama, slednja ima nekaj več ugreza in zato 200 kg manj balasta v bulbu, vendar je kljub temu notranjost enako izdelana kot pri sestrskem modelu.
03finngulf
Paluba in oprema
Testna jadrnica je v kokpitu in po palubi prekrita s tikovim lesom in ni treba poudarjati, da je ta najboljše kvalitete. To pa še ni vse, kar se tiče dodatne opreme. Karbonski jambor, hidravlika za zadnjo pripono, karbonski krmilni kolesi, ki zaradi majhne mase prispevata k natančnejšemu krmarjenju (ni čutiti vpliva vztrajnosti neaktivnega kolesa), kosnik in karbonski teleskopski tangun… Vse to je seveda potrebno doplačati. Za lažje rokovanje z glavnim jadrom so se odločili za nemški način škote, na voljo so zato trije pari vitlov. Kokpit je podrejen jadranju – pri takšni organizaciji se bodo potniki nejadralci nekoliko pritoževali, zato pa bodo jadralci toliko bolj uživali. Krmni del je odprt, zato jadrnica deluje še bolj športno. Potrebno je povedati, da so v ladjedelnici pripravljeni ugoditi željam kupcev, torej tudi tistih, ki bi želeli nekoliko poenostavljeno postavitev, vendar bi bilo škoda, kajti ta jadrnica kar kliče po vetru in jadralnih užitkih.
04finngulf
Pod palubo
Notranjost je, kot že omenjeno, izdelana iz kompozitnih materialov. Tako je del pohištva ohranil belo barvo kompozita, del pa je furniran, da nekoliko spočije oko. Na nobenem detajlu ni opaziti, da bi želeli v ladjedelnici na račun nižje teže posadko prikrajšati za udobje, morda gre zamera le toaletnima prostoroma, ki sta za takšno velikost jadrnice premajhna. Višina bivalnih prostorov po vsej jadrnici je okoli dva metra. Morda se bo kdo namrdnil, vendar glavna prednost notranjosti te jadrnice je v tem, da se arhitekti niso odločali za nobene eksperimente, uporabili so klasičen dizajn in lahke materiale ter tako dosegli dvoje – jadrnica je pod palubo uporabna in varna za premikanje tudi po valovitem morju. Če pa bi si lastnik vseeno zaželel drugačno notranjost, je možnosti neskončno, saj v ladjedelnici ustrežejo vsemu, le predelne stene morajo ostati tam, kjer so načrtovane. Testni model je imel klasično razporeditev salona, navigacijski kotiček levo, kuhinjski del v obliki črke L na desni. Zanimiv detajl v salonu je brušena kovinska obloga na bočnem delu med naslonjali in omaricami, ki odseva svetlobo, zato je v notranjosti še nekoliko svetleje. Dve krmni kabini z omarama nista zrcalno enaki, saj je na levi kopalnica, ki tej kabini odvzame nekaj prostora. Premčna kabina je lastniška z lastnim toaletnim prostorom. Zamera gre krmnemu toaletnemu prostoru, ki bi moral biti na takšni jadrnici večji. Ležišča v kabinah so dolga dva metra, kar je normalen standard.
01finngulf
Plovba
Za področje, kjer smo jadrali, torej arhipelag južne Finske, je bilo v tistem času napovedanih preko 20 vozlov vetra, zato je bila jadrnica opremljena s 105 % navijalno genovo, ki omogoča zelo oster kot, saj se priteguje tik pred stransko pripono. Večja, 142 % genova, bi velikokrat prav prišla v poletnih mesecih na Jadranu, na severu Evrope pa v tistih razmerah nismo niti razmišljali o menjavi. Kljub temu, da nas je zaradi neuigranosti posadke kar nekaj krat precej položilo, je krmilo ostalo v funkciji, jadrnica pa pod kontrolo. Škota glavnega jadra se priteguje preko dveh vitlov, po tako imenovanem nemškem sistemu, traveler je preko cele širine kokpita in odlično preračunanim prenosom, tako da se voziček premika z lahkoto in z eno roko. Pospeški po obratih so pri tej jadrnici vrhunski, sploh, če upoštevamo, da ne gre za izrazito regatnega bolida, medtem ko je rokovanje z jadri in ostalimi nastavitvami izjemno lahkotno. Posadka ima možnost odločitve za genaker ali spinaker, odvisno od kurza, med testom je bila odločitev za spinaker prava, globina, ki smo jo pridobivali z dobrimi dvanajstimi vozli hitrosti, je proti ciljni točki v prednosti pred križarjenjem z genakerjem. Krmarjenje s karbonskima krmilnima kolesoma je pravi užitek in priznati moram, da sem kar s težkim srcem odstopil mesto krmarja italijanskemu novinarskemu kolegu. Vgrajeni Yanmar SD 50 s sail drive pogonom je dobra izbira – pri 3.200 obratih dosega jadrnica 7,8 vozla hitrosti.
08finngulf

Končni vtis
Finngulf 43 je kompromis med odličnimi jadralnimi sposobnostmi in jadrnico, na kateri se da preživljati dopustniške dneve. Za nakup se bodo odločali izkušeni jadralci, naveličani povprečnih proizvodov, ki pa so pripravljeni za to tudi na eno oko zamižati, ko gre za udobje. Kokpit je izrazito regatno koncipiran, pa tudi prostora za shranjevanje opreme ni ravno na pretek. Nesporna je kvaliteta izdelave, podpis znanega svetovnega dizajnskega studia pa jamči, da bodo rezultati na regatah dobri, naj gre za IRC, IMS ali ORC premer.

TEHNIČNI PODATKI FINNGULF 43
Dolžina preko vsega 13.07 m
Dolžina vodne linije 11.58 m
Širina 4.07 m
Ugrez 2.2/2,6 m
Izpodriv (cruising/racing) 8.490/8.290 kg
Balast (cruising/racing) 3,970/3759 kg
Površina jader v veter 123.0 m²
Kabine 3
Toalete 2
Gorivo 147 l
Voda 245 l
Motor Yanmar SD50
CE certifikat A-Ocean
Design Farr Yacht Design

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT