Flipper 760 DC

0

Model: Flipper 760 DC

Dolžina trupa: 7,58 m

+Odlična kvaliteta in plovne lastnosti
-Kvaliteta se vedno plača

Severnjaški čolni so narejeni okolju primerno, niso pa pozabili niti na tisti ščepec estetike in sodobnih oblikovalskih trendov, ki jih loči od dolgočasnih plovil. Poleg tega premorejo nekateri od njih tudi nekaj športnih ali celo dirkaških genov, zato se kljub nekoliko drugačnemu videzu zlahka postavijo ob bok ameriškim, italijanskim in francoskim čolnom.

Matej Ogorevc Ć Foto: Kari Wilen
Flipper 760 DC by Kari Wilen (5)
Čolni znamke Flipper v naših krajih niso neznanka, vseeno pa jih boste v množici plovil v naših marinah stežka uzrli. Poleg tega so se v letih podivjanega vzpona navtičnega trga in kupovanja plovil zgolj (ali pa predvsem) zaradi osebnega napuha v ospredje prerinili čolni, ki so na prvo mesto postavljali videz prestižnih in ‘oh in sploh’ plovil, manj pa tisti, ki so bili kupljeni z glavo. Za večino skiperjev, ki morja ne čutijo in vedo o čolnih bore malo, kakšne bistvene razlike ni, tiste druge, ki poznajo razliko med čolni in ‘čolni’, pa flipper nedvomno takoj pritegne! Razlogov za to je več. Pri flipperjih je imel prste vmes tudi Raimo Sonninen, legendarni finski dirkač in ustanovitelj podjetja Bella Boats, in kdor je kdaj imel priložnost pluti z njim na katerem od njegovih čolnov, se je lahko prepričal, da možakar ve, kako se stvari streže. Finska, kjer nastajajo flipperji, se ne more ravno pohvaliti z dolgimi in vročimi poletji, pa tudi morje rado pokaže svojo moč, zato so morali čolne prilagoditi razmeram in uporabi v teh pogojih. Poleg tega pa tudi na skandinavskem trgu vlada huda konkurenca in se do marin prebijejo le čolni, ki poskrbijo za vse potrebe kupcev.
03Flipper76007Flipper 760
Kabina in kokpit
Flipper 760 DC je dolg 7,58 m, zasnovan pa je tako, da poleg dnevnih križarjenj (oznaka DC pomeni day cruiser) omogoča tudi krajše bivanje na čolnu, z nočitvijo ali dvema, kar ne kaže na prvi pogled, saj so bistveni deli, potrebni za bivanje na čolnu, očem skriti. Glavni aduti so velik kokpit, odlično krmarsko mesto in kabina, ki zlahka sprejme dve odrasli osebi, pa še kakšnega otroka zraven. Na obeh bokih sta veliki okni, ki skupaj z dvema vrstama strešnih oken zagotavljata svetlo notranjost, ni pa klasičnega strešnega okna. Zaradi tega je tudi premec primeren za razgrnitev brisače, če je le dovolj sonca. Klop v kabini je postavljena v obliki črke V z možnostjo zapolnitve osrednjega dela, kar zagotovi dovolj veliko ležišče. V kabini je tudi kemični WC, ki ga je treba potegniti izpod vhoda. Za pravi toaletni prostor je v kabini premalo prostora, zato je tovrstna rešitev skoraj edina možna. Kokpit je pri čolnu te velikosti osrednji prostor, kar pomeni, da mora biti prehoden in uporaben. Razpored je klasičen, bistvene prednosti pa so skrite v podrobnostih. Krmarju je namenjen enojni sedež, sopotniku (oziroma sopotnikoma) pa nekoliko širša klop, ki je pravzaprav podaljšek klopi v kokpitu. Naslonjalo je namreč mogoče prekucniti in ima funkcijo klopi pri plovbi ali pa je del velikega sedežnega sklopa. Temu je mogoče dodati še mizo, ki je uporabna predvsem takrat, ko je čoln v marini ali na sidru. Miza je deljiva po polovici, spodaj pa se skrivajo držala za pločevinke. Klop in dodatno sedišče, nameščeno za krmarjevim sedežem, sprejmejo vsaj sedem ljudi, vendar si v takem številu ne morejo privoščiti vsak svojega krožnika. Pri večjem obroku bosta/bodo namreč lahko uživali le dva do največ štirje ljudje, pa še ti z dokaj iznajdljivosti pri obračanju mize. Takoj, ko sem začel razmišljati o obrokih, se je pojavilo vprašanje: ‘Kje za vraga sta kuhinjski del in hladilnik?’. Hladilnik sem našel v podnožju klopi za sopotnika, skrivnost kuhinje pa je s pritiskom na stikalo razkril skiper, ki je bil z menoj na čolnu. Finci so kuhinjski blok namreč namestili pred sopotnika, gre pa za podstavek s pokrovom, ki je vpet na zgornji strani in se dviga ter spušča s pomočjo elektrike. Spuščen je videti kot stena pred sopotnikom, ko pa se ‘kuhinja’ dvigne in odprete pokrov, se pokažeta preprost kuhalnik in manjši odlagalni prostor. Kuhinjski del si lahko omislite tudi kot izvlečni predal, medtem ko je splakovalnik vedno nameščen vrh konzole pred sopotnikom. Pod klopmi je veliko shranjevalnega prostora, skladišče je tudi pod pokrovom v tleh, bokobranom pa je namenjeno posebno držalo v steni čolna. Preko kokpita lahko razpnete ponjavo, nameščeno na paličnih nosilcih, podprtih z blažilniki, zloženo ponjavo pa lahko elegantno skrijete pod zadnjo klop. Obe delovni operaciji, postavitev in zlaganje, sta mačji kašelj.
03Flipper76004Flipper 760
Motor in krmarjev prostor
Na krmi so predvideli prostor za izvenkrmni motor, ki krmno ploščad deli na dva dela (pod vsako je prav tako shranjevalni prostor za vrvi in krmno sidro). Za severna morja je tovrstna rešitev zelo dobra, medtem ko bi si mediteranske duše seveda želele notranji motor, ki bi posledično dovoljeval tudi veliko blazino za sončenje na pokrovu motornega pokrova. No, na sončenje kljub kratkim poletjem Finci niso pozabili, saj lahko sončno posteljo sestavimo v kokpitu, če spustimo mizo in dodamo nekaj blazin. Pa še pred radovednimi pogledi se nekoliko skrijete za visokimi boki čolna. Pri Flipperjupriporočajo za model 760 DC motorje z razponom moči od 200 do 350 KM (147 kW do 258 kW), kar je za 1700 kg težko plovilo popolnoma zadosti. Pred krmarjem je preprosto oblikovana, uporabna in dobro opremljena krmarska konzola.
08Flipper 760
Čeprav so med vhod v kabino in krmarsko konzolo nameščene stopnice prehoda proti premcu, je treba zapisati, da ima krmar dovolj prostora. Stopnice so čvrste in (za doplačilo) prekrite s tikovim lesom, prav tako kot tla v kokpitu in prehod po sredini premca. Vetrobransko steklo je razdeljeno na tri dele, od katerih sredinski del omogoča prehod. Premec je zavarovan z ograjo, ki je na premcu prekinjena, ni pa prav visoka, kar daje čolnu športni videz, navkljub visokim bokom. Športni občutek pa ne manjka niti na krmarskem sedežu! Sedi se dobro, sedež nudi telesu odlično oporo, s svojim dvižnim sedalnim delom pa omogoča tudi krmarjenje stoje. Športno, trikrako krmilno kolo nudi dobre povratne informacije in omogoča natančno usmerjanje čolna, poleg tega pa tudi dobro sede v dlani. Nad njim je zaslon elektronske navigacije GPS, ob strani pa so pregledno nameščeni merilniki in stikala. Ročica za plin je postavljena nekoliko nazaj, vendar to ne ovira upravljanja s plinom, poleg tega pa je dovolj odmaknjena, da med plovbo ne moti krmarja. Vetrobransko steklo ima na vrhu močan okvir, ki nudi v valovitem morju dober oprijem, še posebno, če krmarimo stoje.
Flipper 760 DC by Kari Wilen (5)
Plovba
Vreme, v katerem sem testiral čoln flipper 760 DC, je bilo odlično in vse je kazalo na to, da naju s Klausom čaka mirna plovba od Aspholma do marine Paraistenportti. Testni čoln je imel na krmi nameščen izvenkrmni motor Mercury Verado 300, v posodi za gorivo je bilo slabih 200 litrov goriva, na krovu pa sva bila le dva. Manevriranje v marini je bilo otročje lahko, saj se čoln dobro odziva na ukaze krmila, tudi pri plovbi vzvratno. Motor je bil ogret že od prejšnje plovbe, zato sem dodal poln plin in z nekaj nastavitvami zakrilc je pri dobrih 6.000 vrtljajih motorja merilnik GPS pokazal hitrost 46,7 vozla (86 km/h)! Občutek je bil odličen, brez težav pa se da tudi pri tej hitrosti povsem mirno in varno zavijati. Pri potovalni hitrosti je seveda mogoče početi več vragolij, saj se trup zelo dobro drži vode, krma ravno prav oddrsava, kombinacija kratkega premca in razmeroma dolge krme za krmarjem pa le še poveča občutek športnosti. Kmalu se je na gladino morja spustila megla in še preden smo se prav zavedli, je objela tudi nas. Priznam, megle na morju ne maram, še posebej ne na Finskem, kjer mrgoli plitvin in čeri, tako da je že plovba pri odlični vidljivosti včasih precej komplicirana. Kaj šele, ko te obkroža gost oblak in ne vidiš dveh metrov pred premcem. Radarja, jasno, nisva imela, zato sva zmanjšala hitrost na minimum in plovbo nadaljevala po navodilih sistema GPS. Kljub povečavi na zaslonu se mi je na trenutke zdelo, da plujeva preblizu kardinalnih oznak za čeri, na koncu pa sva vseeno uspela pripluti pod jasno nebo. Nisva imela sreče – takoj, ko je izginila megla, so se pojavili valovi. Na začetku zgolj nekaj kodrov, kasneje pa so postali visoki skoraj pol metra. Komaj omembe vredno, priznam, vendar so v kombinaciji s krmnimi brazdami nekaterih večjih čolnov postali lep zalogaj za trup flipperja 760 DC in sva se s skiperjem lahko prepričala, da so držala pri sopotniku še kako dobrodošla ter da je med tako plovbo najbolje sedeti spredaj, čim bliže vetrobranskega stekla. Morje je namreč vedno pljusknilo nekoliko s strani, česar oblika trupa ni mogla preprečiti in tako je bil zadnji del čolna moker, nekaj vode pa sva s svojima glavama (in zaradi lastne trmoglavosti) prestregla tudi midva. Navkljub valovom sva plula razmeroma hitro, saj je trup to omogočal. Brez ječanja, zajemanja vode pod propeler ali slabega občutka za krmilnim kolesom. Tako, kot se za čoln s severa Evrope spodobi! Seveda sem med plovbo preizkusil vsa sedišča in izkazalo se je, da je oznaka DC povsem na mestu, saj je čoln res udoben tako za krmarja, kot tudi za potnike. Kabina nudi dobro in prijetno zavetje za noč ali dve, če pa si želite sodobne različice robinzonskih počitnic, si morate nedvomno omisliti tudi ponjavo, ki popolnoma prekrije kokpit in obenem omogoča tudi stojno višino. Tako bo flipper 760 DC uporaben tudi v primeru slabega vremena.

Končni vtis
Flipper 760 DC združuje športnost in dobre plovne zmogljivosti, čemur so dodane še uporabnost, kanček prestiža in občutek varnosti v čolnu. Lastnosti, ki omogočajo dobre rezultate na zahtevnih morjih severne Evrope, dobro pa se znajde tudi v toplejših vodah. Če imate varnost in zanesljivost postavljeni pred nastopaštvom in dizajnom, če ste naklonjeni športnosti brez ‘šminke’ in uporabnosti plovila, bo flipper nedvomno v ožjem krogu vaših favoritov. Ponuja namreč dobre rešitve, trpežne materiale in dobro izdelane podrobnosti. Vse to pa na morju brez dvoma veliko pomeni.

Tehnični podatki flipper 760 dc

Dolžina           7,58 m

Širina   2,58 m

Ugrez  0,75

Izpodriv (brez motorja)          1700 kg

Gorivo 250 l

Voda    48 l

Motor Mercury Verado 300

Cena brez DDV, brez motorja 32.500 €

CE certifikat:   C

Proizvajalec:    Bella-Veneet Oy, Finska

HITROST PLOVBE

Z MOTORJEM

min 550 vrt/min                                             2,8 vozla

1000 vrt/min                                                  5,4 vozla

2000 vrt/min                                                  10,6 vozla

3000 vrt/min                                                  16,1 vozla

3500                                                               25,7

4000                                                               32,4

5000                                                               39,2

max 6100 vrt/min                                           46,7 vozla (86 km/h)

POGOJI MERITEV: Veter 20 km/h, stanje morja 0/2. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om, na plovilu sta bili dve osebi.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT