Pred natančno štiridesetimi leti je jadralec, udeleženec olimpijskih iger v Montrealu, Fountaine Pajot v bližini idiličnega francoskega mesteca La Rochelle ustanovil majhno ladjedelnico. Kot zaprisežen tekmovalni jadralec je začel s proizvodnjo takrat (in delno tudi danes) popularnih športnih jadrnic razreda 420, 470 in 505. Danes, štirideset let kasneje proizvajajo še marsikaj drugega.
Sašo Meden, foto: arhiv Fountaine Pajot
Nadaljevanje proizvodnje plovil v osemdesetih letih je bilo še kar povezano z regatnim jadranjem, vendar takrat že z večjimi jadrnicami. Sistem regat po IOR je navdušil Fountaina, da je pričel izdelovati te vrste plovil. Tekmovalen, kot je bil, je tudi na tem področju želel na sam vrh. Uspelo mu je v razredu poltoncev, kjer je osvojil naslov svetovnega prvaka in s tem utrdil sloves svoje ladjedelnice. Praktično istočasno, leta 1981 se je posvetil ocenaskim regatam in s tem namenom zgradil 18-metrski trimaran royale in 21-metrski katamaran charente maritime. S tem je že nakazal smer razvoja ladjedelnice v proizvodnjo katamaranov namesto klasičnih jadrnic. Le dve leti sta minili od izdelave tekmovalnega katamarana, ko je Fountaine Pajot sprejel tvegano poslovno odločitev, da bo zapolnil prazen prostor na navtičnem trgu – izdelovati je začel potovalne katamarane. Na morju se je znašla luisiana 37. Ker je bil projekt prodajno uspešen, so v naslednjih letih sledili številni drugi potovalni katamarani, dolžine od 9 do 13 metrov. V devetdesetih letih se je ekipi pridružil navtični arhitekt Olivier Flahault, ki je popolnoma prerodil videz katamaranov. Postali so mnogo bolj ergonomski, bivalno udobnejši in po njihovi oceni tudi lepši. Sam se sicer z oceno ne strinjam, se pa zavedam, da sem v manjšini. Pričeli so izdelovati še večje katamarane in paradna konja sta postala marquises 53 in 56 z več kot 17 metri dolžine.
Predstavitev motornih katamaranov
Precej presenetljivo je bilo, ko je zaprisežen jadralec Fountaine Pajot leta 1998 predstavil prva motorna katamarana maryland 37 in greenland 34. Oblikoval ju je Joubert Nivelt, ideja pa je bila narediti bivalno udobno plovilo, ki bo ob tem imelo še dobre plovne lastnosti. Danes ladjedelnica Fountaine Pojot uspešno vzporedno izdeluje jadralne in motorne katamarane. Trenutno ponudbo sestavljajo tri motorne in šest jadralnih katamaranov, največji je 23 metrov dolg taiti 80.
Fountaine pajot MY 37
Popolnoma nov motorni katamaran MY 37 je naslednik prodajne uspešnice highland 35 in predstavlja osnovni nivo motornih katamaranov z ugodnim razmerjem med uporabno vrednostjo in ceno plovila. Osnovno načelo pri razvoju tega katamarana je bilo povečanje bivalne udobnosti, veliko svetlobe, povečanje volumna na dani dolžini plovila in seveda vrhunske plovne sposobnosti. Katamaran MY 37 nudi gostom bivalne površine v kar treh nivojih. V trupih v podapubju najdemo tri kabine in dve kopalnici, možna pa je tudi opcija s štirimi kabinami, kar je za to velikost katamarana prava redkost. Kokpit, kjer se bodo potniki zadrževali največ časa, se razprostira na kar 13,5 m2. Za mizico je prostora za šest oseb, ostaja pa še dovolj prostora za udoben prehod v notranji del plovila. V kokpitu je dovolj prostora za naknadno vgradnjo drugega hladilnika, žara in za hidravličen most. Osrednji salon z višino 210 centimetrov je sestavljen iz kuhinje, mize s klopmi in krmarskega prostora v prednjem delu. Za veliko svetlobe skrbijo panoramska okna, ki v 360 stopninjah obdajajo salon. Ponoči za osvetlitev skrbi serija LED svetilk. Nad salonom je 12 kvadratnih metrov velik ‘flybridge’, pokrit s trdo streho, ki ščiti krmarja in njegove goste pred poletnim soncem. Na najvišjem delu katamarana lahko uživa več oseb, saj sta na tem mestu dva krmarska sedeža in velik salon z mizo ter s klopjo, povrh pa še sončno ploščadjo. Pogled na okolico je iz tega dela katamarana izjemen. Trupa nudita spalne kabine, ki so prostorne in za razliko od večine drugih katamaranov z dovolj širokimi posteljami tudi v obeh premčnih kabinah. Širina 510 centimetrov in relativno majhen prazen prostor med trupoma namreč omogoča dovolj široke kabine, v katerih izgubite občutek, da ste na katamaranu.
Plovne lastnosti in strojna oprema
V katamarnu MY37 najdemo dva rezervoarja goriva s po 600 litri in vodni rezervoar s 350 litri. Opcijsko je možno vgraditi še desalinizator in generator električne energije. Predvidena motorja z 82 kilovati moči naj bi po podatkih proizvajalca omogočala potovalno hitrost 20 vozlov, za tiste, ki imajo več časa in želijo še dodatno privarčevati z gorivom, pa omogoča katamaran tudi plovbo v izpodrivnem režimu, kjer je optimalna hitrost 7,2 vozla.
Tehnični podatki
Fountaine pajot MY37
Dolžina prek vsega 11,00 m
Širina 5,10 m
Izpodriv 8900 kg
Motor 2 x 82KW (2 x 110 KS)
Gorivo 2 x 600 l
Voda 350 l
Zastopnik Ultra jedrenje d.o.o., Uvala Baluni 6a, HR-21000 Split, tel.: +385 21 398 578
www.ultra-sailing.hr