Grand G500

0

Močan, varen in udoben gumenjak za visoke hitrosti

Sašo Meden, foto: Dejan Ravter

Model: Grand  G500

Dolžina trupa: 4,20 m

Osnovna cena plovila brez motorja z vključenim DDV: 11.900 EUR

 

+ Odlično vodljiv malček, primeren za manjše družine

– Dodatna oprema precej podraži sicer cenovno ugoden čoln

 

Linija gumenjakov Grand je od letos bogatejša za nov čoln iz prestižne linije Golden Line, model G500. Tokrat testiran model proizvajalci uvrščajo med cruiserje, a sem kljub temu mnenja, da gre za lepo oblikovan športni rekreativni kompaktni čoln. Na slovenskem tržišču dobro poznana znamka Grand je povečala ponudbo z robustnim modelom športnega videza. Grand G500 je 4,95 metra dolg in 2,30 metra širok napihljiv čoln s trdim trupom. Njegova glavna značilnost je globok V trup, ki omogoča odlično rezanje valov in stabilnost med plovbo, nosilnost znaša kar 800 kg oziroma je primeren za deset potnikov. Jasno je, da jih toliko ne bomo nikdar vkrcali. Trup je oblikovan povsem na novo, pri čemer so ob že omenjeni odlični stabilnosti veliko pozornosti posvetili tudi zmanjšani porabi goriva, nizki teži (le 435 kg) in ergonomiji notranjosti.

 

Zunanji izgled in oprema

Grand G500 prepoznamo po značilni krmarjevi konzoli, postavljeni precej proti krmi na desni strani. Za krmno klopjo je radarski lok iz nerjavnih cevi z vgrajeno navigacijsko lučjo. Krmarjeva konzola je sodobno oblikovana z inox ročajem ob notranji stranici, nizkim vetrobranskim steklom in pregledno armaturno ploščo. Klop v kokpitu je istočasno tudi krmarjev sedež, a je dovolj široka, da na njej ob krmarju sedita še ena odrasla oseba in otrok, pod njo pa je veliko krmno skladišče. Dodatni prostori za odlaganje opreme so tudi v premčnem delu, kjer je povsem spredaj praktična površina za sestop na kopno. Potniki v premcu lahko za sedenje izbirajo sedež, pritrjen spredaj na krmarsko konzolo ali premčno klop. Za dodatno udobje in varnost sta na obeh tubusih pritrjeni ograjici iz nerjavnih cevi, za katere se lahko potniki v nemirnem morju primejo. Premer tubusov je 50 centimetrov, kar omogoča (kadar ne plujemo) udobno sedenje, obenem pa tudi v mirovanju močno stabilizirajo zbanje čolna. V osnovni inačici so svetlo sivi tubusi iz PVC-ja, zahtevnejši kupci pa lahko naročijo tudi vzdržljivejši Hypalon. Na voljo so seveda razne barvne kombinacije gel coata, in tubusov, ki prispevajo k atraktivnemu videzu čolna. Grand G500 omogoča izbiro izjemno močnih agregatov glede na dolžino in težo plovila, vse od 45 do 86 kilovatov (60 do 115 KM), kar zagotavlja hitro plovbo in odlične pospeške.

grandg500 1

Serijska in dodatna oprema

Golden line je Grandova prestižna linija, zato je temu primerno bogata že serijska oprema čolna. Ta zajema radarski lok, prednje in zadnje stopnice, vgrajen rezervoar za gorivo, blazine za sedišča v beli barvi, ograjico in ročke na krmarski konzoli. Serijsko so vgrajena tudi prijemališča za dvig čolna iz morja. Ob serijski opremi je možno dokupiti še paket Grand Lux, s katerim boste bogatejši za dve kopalni ploščadi z lestvijo, inox ograjo na premcu in elektro paketom z navigacijskimi lučmi, potopno črpalko, električno trobljo, varovalkami in kompletno napeljavo. Za najzahtevnejše pa so pripiravili še seznam dodatne opreme, kot so cerade za zaščito čolna, bimini, tuš itd..

 

Med plovbo

Tudi pri modelu G500 se je pokazala prednost Grandovih napihljivih čolnov, ki imajo odlično oblikovan trup. Globok V omogoča veliko stabilnost in ekonomočnost plovbe, čoln izjemno dobro drži smer in odlično reže valove. Nekoliko težje je narediti oster zavoj, a čoln temu niti ni namenjen. Na testiranem modelu sem imel vgrajen izvenkrmni motor Yamaha 80 s 60 kilovati moči. Pospeški so bili, ko sem dodal plin, naravnost neverjetni, čoln namreč kar izskoči iz vode. Takoj po ‘vzletu’ je za udobno plovbo potrebno nekoliko odvzeti plin, saj je glisiranje pri 4000 vrtljajih na minuto mnogo manj utrujajoče in bolj udobno, kot pri na primer 5000 vrtljajih, hitrost pa je še vedno izjemnih 31 vozlov. Pri zavijanju poskuša grand G500 zadržati vodoravno pozicijo, kar pomeni, da se zelo malo nagne navznoter, zato so pri osterem zavijanju centrifugalne sile na potnike znantne. Vsem krmarjem priporočam zmernost, razen če so sami na plovilu. Čoln sicer na sprememb krmila odregaira hitro in tudi v zavoju izjemno dobro drži smer. Glede na maksimalno hitrost, ki je presegla 40 vozlov, ugotavljam, da močnejši motor za grand G500 ni potreben, čeprav ga prodajalci na željo dobavijo.

 

Končni vtis

Grandov model G500 je izjemno vodljiv, udoben in varen hibridni gumenjak in je prava novost med Grandovimi modeli, saj je bil razvit samostojno in ne kot nadaljevanje nekega prejšnjega modela. Zanj je značilen povečan premčni prostor, kar omogoča potnikom večje udobje, še bolj poglobljen V trup, ki omogoča varno in udobno plovbe, ter namestitev močnega motorja. Ta čoln je namenjen zabavnemu preživljanju prostega časa, vleki smučarja ali wake boarda, primeren pa je tudi za krajše izlete. Krmarska konzola nudi udobno in pregledno delovno mesto krmarju, ki v vsakem trenutku popolnoma nadzira čoln in okolico.

Posebej gre pohvaliti bogato serijsko in opcijsko opremo, ki jo nudi proizvajalec.

Beseda zastopnika: Zoran Resnik, Moto nautika:
Golden line G500 je prostoren čoln, ki omogoča vgradnjo motorjev od 40 do 75 kilovatov moči. Sam ocenjujem, da je najbolj primerna moč med 45 in 55 kilovati (70 do 80 KS). Čoln krasi veliko serijske opreme, ki je dodana že v osnovni ceni plovila. Pod zadnjo klopjo je velik skladiščni prostor, premec je izjemno širok, še posebej če ga primerjamo s prejšnjimi modeli naših čolnov. Krmarski prostor je posebej ergonomsko oblikovan, zato omogoča krmarju čim večje udobje in preglednost nad plovno površino. Kupci lahko izbirajo med tubusi iz PVC-ja in ORCA-o ter med več barvnimi kombinacijami. Zagotovo je čoln primeren za manjše in večje družine, saj je njegova kapaciteta kar osem oseb, nosilnost pa 800 kilogramov.

TEHNIČNI PODATKI

Grand golden line G 500

Dolžina prek vsega                                      4,95m

Širina                                                              2,30 m

Teža                                                                435 kg

Maksimalna moč motorja                          84,6 kW (115 KM)

Premer tubusov                                            50 cm

Število zračnih komor                                  5

Rezervoar goriva                                            90 l

Maksimalno število oseb                              8

Cena (z DDV brez motorja)                          11.900 EUR

Prodajalec                                                       MOTO-NAUTIKA, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju

www.moto-nautika.com

 

HITROST PLOVBE Z MOTORJEM

2000 vrt/min                                                   7,0 Vozla

3000 vrt/min                                                   16,6 Vozla

3500 vrt/min                                                   24,8 Vozla

4000 vrt/min                                                   31,6 Vozla

4500 vrt/min                                                   34,1 Vozla

5000 vrt/min                                                   37,3 Vozla

5500 vrt/min                                                   41,0 Vozla

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT