Greenline 36

0

Model:

Greenline 36

Dolžina trupa:

11,32 m

Osnovna cena plovila brez DDV:

245.850 EUR

+ sodobno in varčno plovilo z veliko standardne opreme

– nekaj malenkosti bo treba še dodelati

 

Najnovejši model greenline je gotovo zanimiv za kupce, ki jim je osnovni 33-čeveljski premajhen, večji greenline 40 pa prevelik ali morda predrag.

Dejan Ravter, foto: D. Ravter

Zunanjost

Novinec ne skriva, da prihaja iz Seawayevih risalnih miz (pardon, računalnikov, op. a.), ohranja tudi konstrukcijske rešitve, ki so nam znane od prejšnjih modelov. Na prvi pogled se zdi 36-ica povečana različica 33-ice, a kaj hitro opazimo rešitev, ki bo marsikomu všeč – kabina je pomaknjena v levo in prehod na premec po desnem boku je zato tako udoben kot pri dvakrat daljših jahtah. Odlično in varno, sploh če upoštevamo stranski izhod pri krmarjevem prostoru, a po drugi strani nekoliko nerodno, če pristajamo na levi bok, kjer je prostora (pre)malo. Proizvajalec bi moral namestiti na levo stran kvalitetno držalo, ki bi omogočilo kolikor toliko varen prehod tudi po levem boku, kadar bo to potrebno. Greenline 36 je torej v grobem obdržal osnovno obliko, ki jo poznamo od drugih modelov, v oči pa bodeta podolgovati stranski okni v trupu, ki prinašata več svetlobe v notranjosti. Ostali so pri konceptu enega bivalnega nivoja (kokpit – salon), tudi zrcalo krme, ki se odpira in nudi veliko dodatnega prostora v kokpitu, je že znana in uporabna rešitev, na tem modelu se odpira s pritiskom na gumb. Torej je električno in na voljo že v osnovni opremi. Zelo praktična novost je mini platforma, ki omogoča sestop na krmo takrat, ko zrcalo dvignemo, prav pride tudi kot polica, na katero z bokom naslonimo in privežemo pomožni čoln, da ga med plovbo ne vlečemo v vodi. Na premcu je opaziti tudi novost – sidro, ki je bilo pri greenlinu kot nekakšen zaščitni znak na strani, je pri tem modelu premaknjeno v sredino kljuna, kar je po mojem mnenju boljša rešitev. Sidrni vitel je potopljen v prostor na premcu in ne ovira pri gibanju, na nadgradnji premčne kabine je seveda prostor za blazine, namenjene uživanju na soncu. Izurjeno oko lahko opazi tudi novi način spajanja trupa s palubo na strani, ki je pokrit z alumunijasto letvijo. Morda bo kdo žaloval za žuljnico iz tikovine, ki pri drugih modelih pokriva spoj po vrhu, a iz praktičnega vidika je to olajšanje za lastnike. Streha salona je v glavnem namenjena namestitvi sončnih celic, sprednji del pa na levi in desni zavzemata drsni strehi, ki se odpirata električno in sta pri tem modelu vključeni v osnovno ceno.

kokpit greenline

 

Pod palubo

Dnevni bivalni del je v enem nivoju, tvorita ga kokpit, iz katerega vstopimo v notranjost z veliko kuhinjo na levi, hladilnikom in omaro na desni, naprej proti premcu pa je na levi sedežna garnitura v obliki črke L z mizo in krmarjev prostor na desni. Če se nekoliko pomudimo pri kuhinji, je ta sanjska za vsakega ladijskega kuharja: delovne površine iz vzdržljivega kerrocka je dovolj, ogromen, 214-litrski hladilnik je večji, kot ga ima marsikdo doma, na voljo je tudi mikrovalovna pečica … Posebej so se potrudili pri krmarskem delu, kjer je naslonjalo sedišča dovolj visoko, dodan je dobro domišljen podstavek za noge, da le-te med plovbo ne bingljajo v zraku, odlična rešitev za varno pristajanje in sidranje so tudi drsna vrata pri krmarju, skozi katera lahko ta v trenutku stopi na bok in sodeluje pri manevrih privezovanja ali sidranja. Ko se po stopnicah spustimo v ‘privatni del’ barke, je takoj na desni zelo komfortna kopalnica z WC in ločenim tušem. Na levi je zelo solidna kabina za goste z dvema ločenima ležiščema in sediščem nasproti vhodnih vrat. Ravno ti dve dodatni ležišči je treba prišteti k eni največjim prednostim pred manjšim, 33-čeveljskim modelom. V premcu je lastniška kabina, kjer se po želji kombinira med lepo in veliko zakonsko posteljo, ali pa dvema na V razmaknjenima ležiščema, ki posameznikoma omogočata nekaj več zasebnosti. V kolikor je na plovilu potreba po več ležiščih, lahko dve osebi prespita tudi v salonu, kjer se miza, kot je to praksa na plovilih, spusti in vstavi blazina. Standadno je pohištvo iz svetlega hrasta, tla pa iz temnega laminata, a je mogoče naročiti tudi pohištvo v tikovini. Govor je seveda o furnirju, saj je polni les na plovilih preteklost. Prav pri mizarskih delih bodo morali v ladjedelnici še precej delati na končni izdelavi, saj je na nek način škoda, da odličen vtis, ki ga naredi to plovilo, kvarijo malenkosti, ki jih ni težko odpraviti.

salon greenline

kabina greenline

sprednja kabina greenline

 

Plovba

Plovilo je v osnovi izpodrivno, a po želji krmarja doseže tudi precej spodobno hitrost.   V dobro gre šteti, da so ohranili tunel v podvodnem delu trupa, ki omogoča boljši izkoristek propelerja. Testno plovilo je bilo opremljeno s hibridnim pogonom, zato smo lahko uživali v tišini plovbe in pljuskanju morja v premec – nekoliko podobna izkušnja kot pri jadrnici. No, tudi hitrost je podobna, šest vozlov. Ko smo zagnali motor, je postala plovba hrupnejša, a tudi precej hitrejša. Pohvaliti gre flapse, ki precej pripomorejo k izravnavanju sicer dobro premišljenega trupa. Ni več zoprnega vzpenjanja premca, ki smo ga opazili pri modelu 33, ko je hitrost prekoračila teoretično hitrost trupa. Najugodneje smo pluli z dobrimi osmimi vozli hitrosti pri 2.500 obratih motorja, pri tej hitrosti je motor tih, poraba ugodna in trup lepo reže gladino. Pri maksimalnih 15 vozlih je plovba pomirjujoča, s takšno hitrostjo dovolj hitro pobegnemo v varen pristan, če se pokaže potreba, prepričan pa sem, da bi dosegli še kakšen vozel več, če bi bil trup sveže očiščen. Za tiste, ki jim je to premalo, obstaja opcija z Yanmarjevim motorjem s 370 konjskimi močmi in obljubljeno hitrostjo 25 vozlov, v kar pa malo dvomim. Vsekakor pa ne dvomim v veliko višjo porabo goriva. Obnašanje plovila je zelo predvidljivo in daje občutek varnosti, tudi ko smo zapluli prek lastnega vala, ki ga je trup odlično ‘požrl’.

 

Hibrid

Ker ime Greenline neizbežno povezujemo s hibridim pogonom in ladjedelnica seveda ponuja dve različici – Hybrid ready in Hybrid, zato še nekaj o slednjem. Naročite ga lahko v kombinaciji z Volvo Penta D3 motorjem, močnejša opcija z Yanmarjevim 8LV 370 je na voljo le brez električnega dodatka. Hibridni paket, kjer elektromotor požene plovilo do maksimalnih 6,5 vozla, stane dodatnih 30.000 evrov in bo v veselje tistim lastnikom, ki se želijo iz marine, kjer so po možnosti napolnili akumulatorje, v tišini zapeljati do bližnjega zaliva. Kljub štirim foto voltaičnim panelom na strehi (1140 W v idealnih pogojih), ki sodijo v paket hibridnega sistema, bo potrebno nekaj pameti pri rabi energije, saj hladilnik, klimatska naprava, električni štedilnik, mikrovalovna pečica in še kakšen porabnik zraven, zahtevajo svoj ‘davek’. Potem se je treba zateči k pomoči generatorja in ko zaženemo tega, izgine zelena nota, na katero igra proizvajalec. Tukaj se znajdemo na spolzkem terenu in pred precej zanimivimi ter neskončnimi debatami o smiselnosti hibridnega pogona, sploh glede na ceno. Dejstvo pa je, da je tak pogon, gledano z vidika trenutne uporabe tih in naravi neškodljiv, zato je zelo lepa poteza, če si ga lastnik omisli in seveda lahko privošči.

 

Končni vtis

Greenline 36 je nedvomno korak naprej glede na dosedanje modele, ki so prihajali na trg pod tem imenom. Navduši sicer z uporabnostjo, prostornostjo in dobrimi plovnimi lastnostmi, a precej tega smo že videli pri prejšnjih modelih. Posebno poglavje je standardna oprema, kjer postavlja nove meje, saj redko naletimo na plovilo, ki bi brez izdatnega doplačila nudilo to, kar nudi greenline 36. Določen davek seveda na račun opreme plača kupec, saj nizka cena ni več adut, na katerega so stavili ob predstavitvi modela greenline 33, a klimatska naprava z gretjem, električna pomična streha, električno spuščanje zrcala, opremljena kuhinja in bow thruster niso samo po sebi umevni kosi standardne opreme, temveč se pri konkurenci izdatno plačujejo. Spisek dodatne opreme je kljub temu dolg, kar ni slabo, saj si kupec tako kreira svoje plovilo in ga prilagodi lastnemu okusu, željam in zmožnostim.

 

Beseda zastopnika

Igor Štricelj, Atal Nautika d.o.o.

Plovilo greenline 36 hybrid postavlja nove standarde bivanja in udobja na vodi. Na novo uporabljeni materiali v notranjosti plovila, veliko standardne opreme na plovilu (stalna 230 V elektrifikacija, inverter, baterijski zalogovnik, solarni paneli, klima, gretje, električna streha, stranska vrata na širok bočni prehod …), prostorna lastniška in kabina za goste, ločen tuš v toaletnem prostoru ipd. postavljajo greenline 36 v višji navtični razred. Greenline 36 odlično zapolnjuje vrzel med že poznanima modeloma greenline 33 in 40, hkrati pa nudi družinsko udobje, nizke stroške vzdrževanja, nizko porabo goriva, odličen izkoristek trupa tudi pri večjih hitrostih in avtonomijo kot na občutno večjih plovilih. Potencialne kupce vabimo, da se o prednostih novega plovila prepričajo sami na individualni predstavitvi plovila.

 

TEHNIČNI PODATKI

Greenline 36

Dol­ži­na pre­k vse­ga                                        11,99 m

Dolžina trupa                                                 11,32 m

Ši­ri­na                                                              3,75 m

Ugrez                                                             0,90 m

Te­ža – prazen                                                 7000 kg

Mo­tor                                                             Volvo Penta D3 220 (164 KW)

Kabine                                                            2

Št. ležišč                                                         6

Kopalnice                                                       1

Rezervoar za gorivo                                       700 l

Rezervoar za vodo                                         400 l

CE kategorija                                                 B

Cena osn. modela brez DDV                         245.850 EUR

Proizvajalec                                                    SVP Yachts d.o.o.

Pro­da­ja­lec                                                      Atal Nautika d.o.o., Bukovžlak 65d, 3000 Celje, www.atal.si

 

Hitrost plovbe z motorjem

min 700 vrt/min          3,2 vozla

1000 vrt/min   4,0 vozla

1500 vrt/min   5,6 vozla

2000 vrt/min   6,9 vozla

2500 vrt/min   8,2 vozla

3000 vrt/min   9,8 vozla

3500 vrt/min    12,1 vozla

max 3950 vrt/min                                           14,9 vozla

Pogoji meritev: merjeno v brezvetrju in brez valov, na plovilu so bile tri osebe.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT