Greenline 40

0

+Za umirjenih dopustov in zmernih stroškov željne navtike.
-Ne bo navdušil hitrosti željnih freakov.

Model greenline 40 hybrid
Dolžina trupa 11,99 m
Neto cena osnovnega modela 189.900 EUR

Novi, dvanajst metrski čoln iz slovenske ladjedelnice je morda na prvi pogled le povečana inačica uspešnega modela Greenline 33. Toda videz včasih vara.

Dejan Ravter foto: D. Ravter
01 green40
Ko pričnejo iz ladjedelnic prihajati kot iz tekočega traka podobni modeli, ki se razlikujejo le po dimenzijah, zavlada dolgčas. Nekaj podobnega sem, iskreno povedano, pričakoval tudi, ko sem dobil vabilo na test novega modela greenline 40. Kaj bi lahko pravzaprav sploh pričakoval, če gre v bistvu za enak koncept oziroma povečavo manjšega brata, ki me, kljub inovativnemu pristopu in v začetku ugodni ceni, ni nikoli preveč navdušil. Pa gredo včasih na srečo zadeve tudi drugače od pričakovanj.
L green40
Zunanjost
Drži, da se pri Seaway oziroma J&J dizajnu niso ravno preveč obremenjevali z iskanjem drugačnih, novih linij, kar niti ne bi bilo prav, saj je nov model zaradi nekoliko, proporcionalno gledano, nižje nadgradnje precej elegantnejši (višja ni potrebna zaradi prirastka dimenzij trupa, op. a.). Kar nekako agresivno deluje, ko se mu približamo od spredaj. Zaradi vgrajenih dveh motorjev je spremenjeno dno, ki je pri tem modelu brez kanala, posledica je sicer povečan kot osi na 7 stopinj, kar je v praksi zanemarljivo. Večji greenline je, ne le večji, temveč tudi bolj odrasel od modela 33. Prehodi po bokih so pošteno odmerjeni, v oči padejo drsna vrata na desni strani, ki krmarju omogočajo hiter prehod na bok, če je za to potreba, prostora na premcu in v kokpitu je na pretek, ko se s pritiskom na gumb odpre še krmna ploščad, se poveča prostor na nadstandardno velikost in popolnoma ravno površino, dovolj veliko za mizo, stole in ležalnike. Naj omenim še, da je vse vzorno urejeno tudi na premcu. Električni sidrni vitel, ki je mimogrede na voljo za doplačilo v muring paketu za nekaj manj kot 7.000 EUR, spušča in dviguje sidro po levi strani, kjer je nameščena tudi zaščita trupa pred udarci sidra. Da ne bo pomote, omenjeni muring paket zajema ob vseh dodatkih še bočni potisni motor na premcu z vsem potrebnim, tako da je cena kompleta kar znosna, zato vsekakor svetujem nakup te koristne opcije. Morda bo koga zmotilo, da se inox ograja na premcu ne odpira za slučaj vezanja na obalo s premcem naprej, dobro pa je izvedena močna sredinska bitev in dovolj velike uvodnice za privezne vrvi, ki vse prevečkrat zaradi neodgovornih (ali nevednih?) dizajnerjev pomenijo nevarnost za prste posadke. Pogled od zgoraj razkrije veliko drsno streho, ki se odpira električno in na hibridnih izvedbah nameščene sončne celice. V kokpit se s strani vstopa skozi vratca, ki so nameščena na obeh bokih. Testni greenline je bil po vseh zunanjih pohodnih površinah obložen z masivnim tikovim lesom, ki je na voljo za doplačilo, okoli 9.000 EUR vas bo stalo.
04 green40
Notranjost
V salon se vstopa skozi drsna vrata iz kokpita ali, z dovoljenjem krmarja, z desnega boka mimo krmarskega dela. Pravi, uradni vhod pa je iz kokpita, kjer se razen drsnih vrat odpira oziroma dvigne še predelna steklena stena, kar poznamo že pri manjšem modelu 33. Tako je ves bivalni prostor od kopalne ploščadi, mimo kuhinje in sedežne garniture, do krmarjevega prostora v enem nivoju brez ene same stopnice. Če se vrnem k vhodu, je na desni hladilnik zastrašujočih dimenzij, ki ga marsikdo ne more spraviti v garsonjero. Seveda je vzrok takšnemu udobju napeljava z 220 Volti, ki omogoča uporabo vseh običajnih kuhinjskih aparatov. Nasproti je na levi kuhinja, kjer bi osebno raje videl plinski štedilnik namesto električnega, a če že barko poganja elektrika, naj bo še štedilnik v stilu. Nasploh pa kuhinja z dvojnim pomivalnim koritom in obilico predalov ter omaric, umeščena med kokpit in salon, omogoča užitek ob pripravljanju hrane, saj je zelo odprta (beri: na prepihu) in kuhar ne bo trpel pretirane vročine. Leva stran salona je dalje rezervirana za sedežno garnituro, nasproti katere je na desni nizka omara s televizorjem, ki se dviga in spušča na komando. Inovativen je levi del pred prehodom v premec, kjer je precej veliko, privzdignjeno in oblazinjeno sedišče, namenjeno potnikom, ki se želijo med plovbo družiti s krmarjem. Nekakšna posebnost je drsno okno na levi v salonu nad kabino za goste, ki se odpira in omogoča boljši pretok zraka, obenem pa služi ta del kot podlaga za navigacijske karte.
07 green40
Tudi na desni, kjer je krmarjevo delovno mesto, sem opazil zanimivo rešitev, ki se je bodo razveselili predvsem tisti manjše rasti. Z eno potezo se namesti nekakšen podij, ki privzdigne tla, na katerih stoji krmar, za dobrih 10 centimetrov in tako omogoči boljši pregled nad dogajanjem. V podpalubju sta dve kabini – že omenjena, za goste z dvema posteljama na levi, in lastniška v premcu. Postelja oziroma bolje postelji, vsaka meri 80 x 200 cm, se po želji in potrebi razkleneta v ležišči v obliki črke V ali združita v veliko zakonsko posteljo. Na desni je estetska kopalnica z ločenim tušem. Omar in omaric je dovolj, izdelava je v vsej notranjosti kvalitetna in prav na tem mestu je opaziti velik napredek v primerjavi s prvimi primerki manjšega modela. Pri izbiri uporabljenega lesa pa je opaziti, da so imeli načrtovalci v mislih dostopno ceno. Posebna pozornost je namenjena varčevanju z elektriko, tudi v svetila na barki so vgrajene varčne LED žarnice.
e green40
Plovba
Pričnimo za spremembo z nekoliko drugačnim poglavjem, plovbo na električni pogon. Z vklopom stikala se vgrajena elektromotorja s pomočjo hidravlične sklopke priklopita pogonu. Pri desetih amperih porabe na uro znaša hitrost plovbe 2,5 vozla. Če upoštevamo dejstvo, da je okoli 20 A/h mogoče dobiti iz sončnih celic na strehi, s to hitrostjo plujemo zastonj oziroma natančneje na sončno energijo, ki (zaenkrat še) ni plačljiva. Brez dodatnih virov je plovba mogoča vsaj teoretično, saj v praksi ni vedno idealno vreme (oblaki, valovi), poleg tega so priključeni še drugi porabniki, kar dodatno zmanjšuje doseg. Hitrost plovbe z neslišnima elektromotorjema narašča do maksimalne, ki znaša pri 1.500 obratih 6,5 vozla. Teoretični izračun pokaže, da bi baterije pri tej hitrosti zdržale okoli uro in pol, medtem ko bi lahko s 4,5 vozli pluli kakšne štiri ure, poraba po motorju znaša 50 A/h. Ko preklopim stikalo in zaženem motorja, testna barka je bila motorizirana z dvema VW Marine oziroma po novem Cummins CMD dizelskima motorjema, s po 165 konjskimi močmi, se prične druga pesem. Tako v smislu stroškov kot hitrosti, vendar, da ne bo kdo mislil, da je greenline 40 požrešnež!
08 green40
Pri najnižjih vrtljajih (900 vrt/min) in hitrosti 3,2 vozla kaže instrument porabo 1,4 litra po motorju, pri maksimalnih 4.200 obratih in izmerjeni hitrosti 18,6 vozla, pa je poraba goriva nekaj pod 30 litrov po motorju. V primerjavi z manjšim modelom je greenline 40 neprimerno tišji, mirnejši in brez vibracij. Čutiti je res izjemno razliko. Kljub ugodni porabi 16 litrov po motorju na uro in hitrosti 14 vozlov, ki je optimalna hitrost za hitro križarjenje, je pravi užitek izpodrivna plovba z dobrimi osmimi vozli hitrosti, kjer je poraba krepko pod 6 litri/h na motor, krmni val izgine in motorjev skoraj ni slišati. Nagibanje v zavojih je minimalno, potrebna pa bo pazljivost, saj greenline 40 počasi reagira na komande krmilnega kolesa. Pozabite torej na kratke zavoje. Stabilizacijska krilca, majhni krmili in fiksna os propelerja pač niso namenjeni pretirano ostremu vijuganju.
03 green40
Končni vtis
Greenline 40 je zame izjemno prijetno presenečenje. Občutek imam, da je Seaway s tem modelom zadel pravo velikost in po fazi učenja dozorel v resnično dobrega proizvajalca plovil v segmentu, ki so ga pravzaprav izumili sami. Če se spomnim na test hibridnega plovila nekega drugega, skandinavskega proizvajalca, je treba priznati, da smo Slovenci svetlobna leta spredaj. Bojim se le, da bo marsikdo, ki bo preračunal razliko v ceni med vstopnim modelom z Nannijevima motorjema in hibridno inačico s potrebno opremo, od nakupa slednjega odstopil, saj je razlika več kot 80.000 evrov, če prištejemo tudi fotovoltaični paket, kljub ekološki osveščenosti, zelo velik zalogaj. Sicer pa bo kupec, ne glede na to, za kateri model se bo odločil, dobil odlično plovilo.
09 green40

GREENLINE 40 DOUBLE HYBRID
Trup in paluba izdelana iz poliestra v sendvič tehniki
Dolžina preko vsega 11,99 m
Širina 4,20 m
Ugrez 0,85 m
Izpodriv 8.000 kg
Gorivo 700 l
Voda 400 l
Motor 2 x CMD 150.5 TDI 2 x 110 kW (150 KM)
Kabine 2
Postelje 4
Toalete 1
Cena (brez DDV, fco tovarna) 2 x Nanni N4.60 2 x 44 kW (60 KM) € 189.900 (osnovni model) / greenline 40 double hybrid 2 x CMD 150.5 TDI € 264.780 (hibridni brez fotovoltaičnega kompleta)
CE certifikat B
Design J&J
Proizvaja Seaway d.o.o.
Prodajalec Atal d.o.o., Bukovžlak 65, 3000 Celje, Tel.: +386 3 492 4000, Fax: +386 3 492 4001, GSM: +386 41 767 848, e-pošta: info@atal.si, www.atal.si

HITROST PLOVBE
Z MOTORJEM
(min) 900 vrt/min 4,0 vozla (7,4 km/h)
1500 vrt/min 6,5 vozla (12,0km/h)
2000 vrt/min 8,5 vozla (15,7 km/h)
2500 vrt/min 10,2 vozla (18,9 km/h)
3000 vrt/min 12,0 vozla (22,2 km/h)
3500 vrt/min 15,1 vozla (28,0 km/h)
4200 vrt/min (max) 18,6 vozla (34,4 km/h)
POGOJI MERITEV: Veter 14,8 km/h (8 vozlov), stanje morja 1. Hitrost, merjena z vgrajenim GPS-om, na plovilu so bile tri osebe.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT