MARLIN 20 FB

0

Vsestransko uporaben ‘poskočnež’ z jezera Como

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Tokrat predstavljamo napihljivi čoln s trdim dnom italijanskega proizvajalca Marlin Boats s.r.l. Izdelovalec ima svoje proizvodne prostore v bližini jezera Como, kjer izdelujejo izključno napihljive čolne s trdim dnom. Njihov razpon modelov se začne s 5-metrskimi čolni z izvenkrmnim motorjem in konča z več kot enajst metrov dolgim Marlinom 38 z notranjim motorjem. Testiran model je s svojimi 660 centimetri udoben družinski čoln z izjemno široko paleto uporabe.
01marlin20
Zunanji izgled
Marlin 20 FB je napihljiv čoln s trdim dnom iz poliestra in z izvenkrmnim motorjem. Zunanjost mu prepoznavno določajo v značilni liniji privzdignjen prednji del in krmna nosilca pozicijskih luči in anten, ki sta izdelana v obliki radarskega loka, le da nista povezana. Manjka namreč lok, kar je njegova zelo dopadljiva posebnost. Premec je opremljen s sidrnikom in po želji tudi z električnim vitlom sidra, ki zelo olajša delo posadki. Prostor za sidrno verigo je nevpadljivo umeščen pod sidrno vodilo. V premcu je nameščena klop trikotne oblike, ki ji sledita kratko dno in sedež čez celotno širino trupa, pritrjen na krmarjevo konzolo. Vmesni prostor je mogoče zapolniti z nosilcem in blazino, tako da se celoten premec spremeni v sončno ploščad. Na tubusih sta vzdolž celotne sončne ploščadi pritrjeni varnostni ročki iz nerjavnega jekla.
06marlin20
Krmarjeva konzola je postavljena v sredino čolna, s prehodom v prednji del po obeh straneh. Armaturna plošča je zelo prostorna in omogoča namestitev številnih navigacijskih pripomočkov, krmarsko kolo pa je nameščeno nekoliko desno, tako da lahko krmar nemoteno upravlja s čolnom in ima hkrati ob sebi družbo. Krmarska klop je namreč dovolj velika za dve osebi. Zaščito pred vetrom nudi visoko vetrobransko steklo, ki je na prednji strani obdano z nerjavnim ročajem. Ta služi tako za varnost potnikov, kot za zaščito vetrobranskega stekla.
05marlin20
Krmni del nudi ogromno površino, ki je uporabna kot sončna ploščad ali kot krmna klop, če dvignemo naslonjalo. Zanimivo je, da krmarska klop nudi preklop naslona, tako da tvorita obe klopi nekakšen mini salon. Marlinovi inženirji so se potrudili iz plovila iztisniti kar največ uporabnih površin. Odlično so oblikovali tudi krmo čolna, ki sega na vsaki strani motorja daleč nazaj in s tem kopalcem omogoča varen dostop do morja. Lestev je teleskopska in spravljena na levi strani krmne ploščadi.
08marlin20
Med plovbo
Trup Marina 20 je izdelan iz poliestra, njegova oblika pa je z zmerno ostrim V premcem namenjena udobni plovbi, ki omogoča tudi zmerno hitre zavoje. Trup je izjemno trden in dopušča moči motorja do 150 kilovatov. Naš testni model je poganjala Honda s 150 kilovati moči, ki je za to plovilo izjemno velik. Izpluli smo iz izolske marine na minimalnih vrtljajih motorja in ugotovili, daje vodljivost tudi pri nizki hitrosti dobra. Ko sem na odprtem pritisnil na ročico komande motorja je marlin 20 dobesedno poskočil iz vode. Hladno zimsko vreme in zelo malo valov nam je omogočalo zelo hitro plovbo. Osebno me je zelo motil prikazovalnik hitrosti, ki ne kaže morskih, temveč kopenske milje, kar je na morju popolnoma neuporabno. Zato priporočam vgradnjo GPS sprejemnika. Po preračunu enot sem ugotovil, da lahko s tem motorjem hitro dobimo hitrost preko 40 vozlov oziroma 74 km/h. Vendar se mi zdi, da ni nobene potrebe pluti tako hitro. Motor je precej glasen in tudi plovba je nekoliko manj udobna, zato predvidevam, da bodo uporabniki raje pluli s hitrostmi med 25 in 30 vozli, kar je tudi z ekonomskega stališča smotrneje. Višek moči motorja pa lahko uporabite za vleko smučarja ali celo dveh.
Kot sem že omenil, je uravnavanje s čolnom preprosto, preglednost nad morjem pred krmarjem je odlična, reakcija čolna na spremembe krmila pa dokaj hitra. Opozoril bi le, da je potrebno precej natančno nastaviti kot motorja, da bi dobili optimalni izkoristek. Instrument na armaturni plošči nam kaže idealno pozicijo.
07marlin20
Končni vtis
Večnamenski družinski čoln marlin 20 je gotovo odličen kompromis med velikostjo, udobnostjo, ceno in športnimi užitki. Dno čolna omogoča varno, hitro in udobno plovbo, medtem ko je razporeditev v notranjosti čolna naravnost idealna. Velika premčna klop z možnostjo preureditve v sončno ploščad bo gotovo zadovoljila vse željne sončenja. Podobno je s krmno ploščadjo, ki jo med plovbo spremenimo v klop. S podaljšanimi krmnimi ploščadami so poskrbeli za varen in udoben dostop v in iz morja, saj motor ne moti kopalcev.
Motor je s svojimi 150 kilovati po moji oceni premočan za to plovilo, razen če ga boste uporabljali tudi za smučanje ali bordanje. Na čoln je možno namestiti še bimini, brez katerega si težko predstavljamo poletno pripeko.

TEHNIČNI PODATKI
Marlin 20 FB
Dolžina preko vsega 6,60 m
Širina 2,50 m
Teža 750 kg
Motor Honda 200 (149 KW)
Premer tubusov 50 cm
Material tubusov Neoprene-Hypalon 1300 gr/m2
Maksimalno število oseb 10
Cena (z DDV brez motorja) 26.200 EUR
Projektant Marlin Boat s.r.l.
Proizvajalec in prodajalec Calypso Nautica d.o.o.
Hočka cesta 27a, 2311 Hoče
www.calypsonautica.si
info@calypsonautica.si

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT