Minor offshore 36

0

Model: Minor offshore 36
Dolžina trupa: 11,80 m
Osnovna cena brez DDV: 328.000 EUR

+Gliser za dolga leta in vse letne čase
-Zelo drag, kot vsi skandinavski

Razkošje oziroma luksuz je treba plačati, to je dejstvo. Bogati se s tem ne obremenjujejo preveč, preprosto kupijo, kar je tisti hip moderno ali jim na moč všeč, ne glede na ceno. Če pa želite prodajati kvalitetne luksuzne izdelke, s katerimi se bodo poznavalci ‘crkljali’ dlje časa, zgolj dober dizajn ne bo dovolj.

Matej Ogorevc foto: Kari Wilen, M. Ogorevc
00minor36
Ko sem v marini prvič uzrl finske čolne z naprej nagnjenim vetrobranskim steklom, oglato nadgradnjo in dokaj delavskim videzom, sem se spomnil na ameriška vojaška vozila, ki so se najbolj proslavila v ‘puščavskem viharju’. Nekaj časa so se (v cestnih izvedenkah) prodajala za med, pa čeprav za civilne potrebe, vsem oblikovalskim dodatkom navkljub, niso bila kaj prida primerna. Tako se je ob srečanju z minorjem v meni takoj naselil predsodek, češ z vlačilcem se pa menda že ne bomo vozili? Pa se je izkazalo povsem drugače! Drži, da so po svoji zasnovi nadvse primerni za poklicno uporabo in predvsem v morjih na severu Evrope boste na njihovih bokih uzrli veliko različnih napisov v mnogih jezikih: policija, gasilci, razne luške službe, nujna medicinska pomoč in podobno. Vseeno pa pri podjetju Sarins Boats dobro vedo, da se da odlične plovne lastnosti, ki so kos poklicni uporabi, zelo dobro izkoristiti tudi za ‘civilno’ uporabo oziroma pri plovilih za zabavo in prosti čas. Le nekaj posegov v udobje, izbiro materialov ter notranji dizajn je potrebno, pa iz grdega račka nastane prav razkošno plovilo. Kot je minor offshore 36, na primer.
04minor3608minor36
Zunanjost
Kot rečeno, ne sodite čolna po videzu. Seveda je nekoliko drugačen, na prvo žogo se bo komu zdel celo grd, a njegovih mišic in čvrste zgradbe ne morete prezreti. Ko stopite korak ali dva nazaj in ga pogledate kot celoto, deluje neverjetno skladno! Oglata kabina obljublja veliko dobro izkoriščenega prostora, streha je dobro založena z žarometi in antenami, velika stekla zagotavljajo pogled na vse strani, stranska vrata in vrata proti kokpitu pa omogočajo, da hitro dosežete vsak del palube. Verjemite, plovba s takim čolnom je nekaj popolnoma drugega kot s klasičnimi mediteranskimi čolni. Visoki boki in dodatna ograja vrh bokov obljubljajo varnost potnikov oziroma posadke, široka stranska prehoda enostaven prehod, držala na strehi varen oprijem, na premcu je dovolj prostora za dodaten tovor in na dvignjeni nadgradnji sprednje kabine celo nekaj prostora za brisačo in sončenje. Minor offshore 36 ima vrata tudi proti kokpitu, kar je bilo manjše presenečenje in še en dokaz, da gre res za preživljanju prostega časa namenjeno plovilo. Tudi kokpit je prilagojen druženju, saj ima na vseh bokih postavljene klopi, pri čemer sta krmna stena in desni bok povezana s klopjo v obliki črke L. Manjša klop je prislonjena tudi ob nadgradnjo kabine, skupaj z mizo sredi kokpita pa le-ta postane prijetno popoldansko ali večerno zbirališče. Kokpit je s pomično trdo streho delno zaščiten pred soncem in dežjem, lahko pa se podaljša skoraj do konca kokpita. Pod vsemi klopmi so skladiščni oziroma shranjevalni prostori, vrh pokrovov pa nalepljene letvice iz tika. Za občutljive zadnje plati jih lahko še dodatno prekrijemo z mehkimi blazinami, kar povsem spremeni funkcionalnost čolna, z blazinami pa obložimo tudi naslonjala. Krmna ploščad je preprosta, dovolj velika in z dodanim nosilcem za bokobrane na krmni steni. Urejeno pospravljeni niso nikomur v napoto, pa še hitro so pri roki, ko jih potrebujemo. Sprednji del palube je prav tako namenjen posedanju in poležavanju, le v nekoliko bolj prvinski obliki. Na Finskem pač ni toliko sončnih dni, da bi potrebovali ogromne sončne površine, vseeno pa Finke še zdaleč niso rade bele kot jogurt! Zato je tudi na premcu, točneje na dvignjeni strehi sprednje kabine, nekaj prostora za sončenje, s sediščem iz tika vred. Preko premca je speljan prehod, na katerem je z ob strani dvignjeno in spredaj prekinjeno ograjo poskrbljeno za varen korak ali delo pri sidranju in privezovanju.
07minor3606minor36
Pod streho
Kogar zunanjost (še) ni prepričala, ga bo nedvomno notranjost! Verjamem, da bi mnogi pričakovali nadaljevanje rdeče niti zunanje oblike, vendar so se pri minorju odločili za popoln zasuk, prostor je napolnjen z domačnostjo. Klišejska izjava, vem, ampak ne gre drugače! Temen les je na morju kot doma, mehko oblazinjenje sedežev in klopi pa lepo zaokroži počutje. Po tleh so bile za potrebe testa položene preproste talne obloge iz tkanine, ki jih bo novi lastnik seveda nadomestil z bolj finimi ali celo s tikom. V nekaterih podrobnostih se vidi, kako Skandinavci po nepotrebnem ne zapletajo tam, kjer ni potrebe, in skoraj vedno ujamejo pravo razmerje med uporabnostjo in razkošjem. Kjer mora biti iz tega ali onega razloga površina iz plastike, je pač plastična, kjer se čolnu lepo poda les, je pa les. Enostavno in uporabno! Uporabnosti so sledili tudi pri razporedu elementov, ki se med seboj lepo prepletajo in omogočajo dobro izkoriščenost vsakega centimetra prostora. Sprednji del je tako namenjen krmarju in sopotniku, zadnji pa gostom. Levi krmarski sedež se lahko zavrti in priključi omizju, kar pomeni, da lahko večerjajo štirje naenkrat, zgolj za večerno pijačo pa jih lahko za mizo sedi najmanj šest. Velika okna zagotavljajo ogromno svetlobe, troje vrat pa prepih, ki ga lahko izdatno povečamo še z odprtjem strešnega okna in dvigom okna na zadnji steni, s čimer na nek način združimo kokpit z notranjostjo. Seveda pa to pomaga tudi v primeru, če se v sicer majhnem, a dobro opremljenem kuhinjskem delu odločimo pripraviti na primer ribe, katerih vonj bi sicer še dolgo spominjal na to, da so bile na jedilniku. Nosilec mize je obenem tudi shramba (ali pa skrivališče) za steklenice, vsa ostala posoda pa je varno zložena v predalih. Hladilnik premore kar 80 litrov prostora, v kuhinji sta pečica in mikrovalovna pečica, pa dvojna električna kuhalna plošča in seveda pomivalno korito. Površina mize se lahko delno zloži, kar omogoča lažji prehod, kuhinjski del pa v času, ko ga ne uporabljamo, prekrijemo z lepim pokrovom. Pod prav takim pokrovom in za ličnimi vrati se skrivajo stopnice, ki vodijo v premčno kabino. Vhod je postavljen na levo stran sprednjega dela kabine, kabina pa ima svoj ločen toaletni prostor. Predvsem po zaslugi strešnega okna je kabina zelo svetla in daje občutek prostornosti, ostala okna pa so nameščena na obeh bokih in na dvignjenem delu kabine. Sredi kabine je postavljena dvojna postelja, ki je za meter in petinosemdeset centimetrov velikega možakarja povsem dovolj dolga, v širino pa je prostora dovolj za par. Toaletni prostor je podolgovat in z manjšo pregradno steno ter zaveso razdeljen na dva dela, dostopen pa je s hodnika ali iz kabine. Povsem logično, kajti preden bi prišel do toaletnega prostora zadnje kabine, bi marsikomu verjetno prej že zmanjkalo časa. Pri zadnji kabini se namreč niso mogli odpovedati ‘barbapapa’ sistemu zlaganja, dvigovanja in premeščanja blazin in klopi (na ta način namreč odpremo vhod vanjo), saj so s tem pridobili veliko prostora v salonu. Krmna kabina je namenjena gostom oziroma otrokom, zato je, če se lahko tako izrazim, nekoliko manj udobna. Predvsem se to pozna pri stojni višini ter višini nad posteljo, ki se seveda prilagaja obliki salona. Te reči je pač treba vzeti v zakup, sicer bi pluli z nebotičnikom ali pa s čolnom, ki premore le eno kabino. Tudi ta kabina ima lahko svoj (opcijski) toaletni prostor, ki je seveda manjši od premčnega, poleg tega pa v njem ni prhe. Čeprav manjša, ima ta kabina na ležiščih prostora za tri osebe, ampak po mojem mnenju le v primeru, če gre za otroke.
08minor36
Skiper je kralj!
Na začetku tega zapisa sem namignil na mišice, čvrstost, varnost in zanesljivost. Nekateri pomorščaki namreč pravijo, da čoln postane ladja takrat, ko ima vrata na oba boka in naprej nagnjena sprednja okna. No, po teh merilih je minor offshore 36 prava ladja! Kdor še nikoli ni stal (stal, ne sedel!) za krmilnim kolesom plovila s prej omenjenimi lastnostmi, si težko predstavlja, kakšne občutke v skiperju zbudi tovrstno delovno okolje. Nekoliko smešno, ampak že zgolj pogled skozi tri sprednja okna z brisalci, pa na dobro založeno instrumentno ploščo, sklop instrumentov in naprav pod stropom ter udoben sedež dajo človeku občutek izjemne zanesljivosti čolna in obenem, da ima vse pod nadzorom. Ne glede na vse elektronske pripomočke je ob krmarskem prostoru veliko prostora namenjenega shrambi kart in tudi delu z njimi. Izza krmilnega kolesa se dobro vidi prav na vse strani, pa ne le vidi, tudi dostop do krme in seveda prek obeh bokov vse do premca je hiter in enostaven. Teoretično bi z minorjem lahko pristal že zgolj en sam član posadke, še posebej, če bi pristajal v eni od finskih marin, kjer ne poznajo v vodi potopljenih vrvi (muringov). Poleg tega ima offshore 36 dva motorja in premčni prečni propeler, kar mu daje dobro okretnost in vodljivost. V motornem prostoru sta nameščena dva motorja Volvo Penta D6-370 s po 272 kW (370 KM), ki zagotavljata minorju končno hitrost približno 40 vozlov oziroma 74 km/h. Še vedno mislite, da gre za delovni čoln? Vlačilec morda? Naj vam povem, da na vodi vse skupaj postane še bolj zanimivo! Peta etapa tretjega dne, ki je potekala od Berghamna do Fagerholma (kjer nas je čakala popoldanska malica s kavo in prigrizkom), je minila veliko prej kot v predvidenih tridesetih minutah, zato sem pred marino obrnil in si dal duška v enem od sosednjih zalivov. Že prej smo v plovbi preizkusili, kako malo je minorju mar za brazde čolnov, ki so na pot krenili pred nami, saj jih je dobesedno požrl. Prek njih smo zarezali prečno, pa pod majhnim kotom, skoraj pravokotno, vsakič se je zgodilo enako: nič. No, skoraj nič, da se razumemo, ampak občutek za krmilom je res enkraten! Skoki prek valov so mehki, voda tako fenomenalno brizgne izpod premca. Čeprav imam rad lepo vreme, sem bil na sonce kar malo jezen, saj bi se mi takrat kakšen meter (ali pa dva, bilo mi je vseeno) valov na moč prileglo. Pa še ena ploha in bofor ali dva vetra za povrh, da bi lahko izkoristil vse zmogljivosti testnega čolna, ki je mirno in predvsem hitro rezal valove. V zavoj gre odločno, pa vendarle mirno in zelo stabilno. Težko sem dal krmilo iz rok in se šel presedat po čolnu, kje se najboljše sedi. Krmarski in sopotniški sedeži so nedvomno zakon. Tudi klop v salonu je po zaslugi mehkih pristankov pri grobih skokih prek valov udobna, malo bolj adrenalinsko je le v kokpitu in povsem na premcu, kjer brez zaščitne opreme sedenje odsvetujem. Stranska vrata smo med plovbo odprli za eno zarezo na lično izdelanem lesenem varovalu, strešnega drsnega okna pa ne, ker je že brez tega dovolj pihalo. Prijetna potovalna hitrost, ki si jo je izbral moj nemški kolega pri nekaj več kot 2000 vrtljajih motorjev v minuti in hitrosti 30 km/h (dobrih 16 vozlov) ter porabi 50 litrov goriva na uro, se mi je zdela mnogo prepočasna in preveč dolgočasna. Glede na to, da lahko minor offshore 36 pri 3500 vrtljajih doseže 78 km/h (42,4 vozla), ga na manj od 3000 vrtljajev sploh ne bi spustil. 60 km/h (32 vozlov) je ravno prav hitro, poraba slabih 100 litrov na uro pa spet ni tako grozna. Če si to lahko privoščite, seveda.
03minor36

Končni vtis
Minor offshore 36 bo dal vetra vsem tistim morjeplovcem, ki cenijo zanesljivost in čvrstost gradnje ter imajo v krvi tudi nekaj prave morske vode. Morda se bodo takole, na hitro, celo malce ‘zatrapali’ kot kakšna šestnajstletnica, ampak to v navtiki ni nič takega. Pomaga, da bo nad notranjostjo, dizajnom, materiali in videzom navdušena tudi gospa, nad plovnimi lastnostmi in bivalnim udobjem pa cela družina. Konec koncev pa je prav njegova brezčasna ladijska oblika zagotovilo, da še dolgo ne bo šel iz mode.

Tehnični podatki Minor offshore 36
Dolžina 11,80 m
Širina 3,60 m
Ugrez 1,10 m
Izpodriv 8.000 kg
Gorivo 860 l
Voda 300 l
Motor 2 x Volvo Penta D6-370 DP
Max hitrost 42,4 vozla (78,5 km/h) pri 3500 vrt/min
Cena brez DDV 328.000 €
CE certifikat B-Offshore
Proizvajalec Sarins Boats Ltd, Finska

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT