Vas pogled na ta čoln spomni na kaj? Če ste še tako površni poznavalec plovil, ste v preteklosti gotovo naleteli na španske Menorquine. Leute, ki precej izstopajo zaradi klasičnega videza, ki nehote vzbuja v opazovalcih nemalo nostalgičnih občutkov.
Ladjedelnica Menorquin Yachts je bila od samega začetka gradnje plovil leta 1978, mimogrede takrat se je še imenovala Astilleros Menorca, v lasti družine Sastre – ime Menorquin se je sicer pojavilo leta 1997, ko so pričeli z gradnjo plovil dolžine prek 10 metrov. Po neslavnem koncu Menorquina v času krize je leta 2010 sledilo presenečenje, ko je družina Sastre objavila novico, da ponovno stopa v ladjedelništvo, tokrat s podobnim, a prenovljenim dizajnom in pod imenom Sasga Yachts. Plovila ne nosijo imena ladjedelnice, temveč se imenujejo Minorchino – podobnost s predhodniki torej ni le v obliki. Vendar, če so pri Menorquinu v vseh letih obstoja naredili več kot 3.000 plovil, je sedaj zgodba drugačna – proizvodnja je omejena na le okoli 15 plovil letno, ki pa so tako imenovana ‘semi custom’, torej v veliki meri prilagojena željam in potrebam kupcev. Ti lahko trenutno izbirajo med tremi modeli, 34, 42 in 54, prihaja še najnovejši in največji, minorchino 68 – oznake pomenijo dolžino v čevljih.
Minorchino 34
Navtični arhitekti pri Sasga Yachts so si zadali precej zahtevno nalogo, saj so pri novem čolnu želeli ohraniti tipično obliko in dobre lastnosti tradicionalnega leuta, a po drugi strani odločno izboljšati bivalni komfort in plovne lastnosti. To, da jim je uspelo pri večjih modelih 42 in 54, je že ne nek način garancija, da je tudi najmanjši, 10-metrski minorchino, čoln, ki ga ne bodo občudovali le ljubitelji klasike, temveč bo navduševal tudi tiste, ki iščejo praktično in varno plovilo. Razlik med novo projektiranimi plovili minorchino nasproti menorquinom je ogromno. Njihov najmanjši model 34 je morda celo najboljši primerek za prikaz teh razlik, saj so na najmanjšem plovilu najbolj očitne.
Notranjost
Osrednji bivalni prostor in center dogajanja se je z novo filozofijo preselil tja, kamor spada – na palubo. Tako ima minorchino 34 pod trdno streho v veliki kabini na palubi združene krmarski prostor, dnevni salon in kuhinjo, ob odprtih drsnih vratih pa so tudi potniki v prostornem kokpitu na krmi prisotni dogajanju na krovu. Notranjost osrednje kabine je opremljena s pohištvom vrhunske končne obdelave, po čemer so bili tudi izdelki prejšnje ladjedelnice znani širom po svetu. Kvaliteta izdelave ni upadla. Za spanje sta namenjeni dve kabini, do katerih pridemo po stopnicah levo od krmarskega prostora. Premčna kabina se ponaša s stojno višino, veliko in široko posteljo, dvema omarama in policami, ki so pritrjene po obeh stranicah kabine. Ta kabina je seveda namenjena lastniku. Osrednja kabina je oblikovana v obliki črke L. Prvi del je hodnik z omarami in s pohištvom, v zadnjem delu pa sta dve enojni postelji, položeni pravokotno na os plovila. Ob levem boku je še kopalnica. Prostornost v tej komaj deset metrov dolgi motorni jahti je prav neverjetna. Da bomo razumeli, kako so to dosegli, pa si moramo ogledati motorni pogon.
Pogonski sklop
Slaba stran menorquinov je bila gotovo njihova nizka hitrost. Pri novih modelih so načrtovalci želeli dvigniti hitrost in obenem povečati prostornost plovila. Uspelo jim je z zamenjavo izvedbe prenosa moči iz motorja na propeler. Rešitev so našli v V-pogonu. Pri tem načinu se moč iz motorja prenaša prek menjalnika, ki je spojen z motorjem z gredjo in je stran od motorja v smeri premca. Od menjalnika gre nato gred propelerja nazaj v smeri krme. Obe gredi tvorita obliko črke V in od tu tudi ime pogona. Dobra stran tega pogona je montaža motorja(-ev) tik pred krmo, s čimer pridobimo ogromno prostora v podpalubju. Slaba stran je pomaknitev težišča proti krmi, vendar pri leutih to ni težava, saj je zaradi oblike trupa vzgon na krmi dovolj velik, da prenese dodatno težo. V 34-ici sta po projektu predvidena dva motorja z največjo dovoljeno močjo 170 kilovatov, torej skupno kar 340 kilovatov, ki po podatkih proizvajalca poženejo plovilo do največ 21 vozlov hitrosti. Potovalna hitrost je nekoliko nižja in znaša med 12 in 16 vozli. Za konec naj še dodam, da je ugrez le 0,60 metra, kar omogoča uporabnikom raziskovanje plitkih zalivov in uporabo priveznih mest, ki so sicer namenjena le majhnim čolnom.
Tehnični podatki
Minorchino 34
Dolžina prek vsega 10,00 m
Dolžina trupa 9,00 m
Širina 3,80 m
Ugrez: 0,60 m
Izpodriv 8500 kg
Motor (max) 2 x 170 KW (2 x 230 KS)
Gorivo 650 l
Voda 350 l
Kabine 2
Postelje 4 + 1
Kopalnica in WC 1
Zastopnik: STAL MAR d.o.o., Tbilisijska ulica 89, 1000 Ljubljana, tel: (01) 423 35 40