Od A do Žvan – Barkolana

0

Ob 8:30 zjutraj je Debeli Rtič že za nami. Jadramo proti Barkovljam, proti startu Barkolane. Piha burjica, ki dosega tudi preko 10 vozlov. Vetra je več, kot so meteorologi napovedali. Burja je bila napovedana le za res zgodnje jutranje ure, sedaj pa bi morala že pojenjati. Napoved vetra za čas regate je katastrofalna – vse napovedi, ki sem jih pregledal, nam obljubljajo skoraj popolno brezvetrje.

Nekaj pred deveto uro smo na startni liniji. Dolga je 1,8 milje. Od startne linije do prve oznake je med 3,9 in 4,1 milje. Odvisno od tega, kje startaš. Prejadramo celotno linijo in oba konca linije vnesemo v instrumente. Veter medtem nekoliko pojenja, vremenska napoved se uresničuje.

S posadko debatiram o vetrovnih pogojih, o vplivu obale, o oblakih in o vsem, kar se lahko zgodi v naslednjih urah. V pojemajočem vetru bo startna pozicija odločilno vplivala na taktiko na celotni prvi stranici.

Začetek startne procedure. Deset minut do starta. Na startni liniji je skoraj popolno brezvetrje. Vse bolj mi je simpatična leva stran linije in regatnega polja. S pomočjo motorja hitimo bližje Barkovljam, bližje Trstu. Do skrajno leve startne oznake nočem. Tam je vedno daleč največ bark, saj številne prihajajo na regato iz Trsta in startajo kar na njihovemu privezu, najbližjem koncu startne linije. Tam vlada pravi kaos, ki si ga ne želim v naši bližini.

Še minuta do starta. Nad Tržaškim zalivom še vedno kraljuje bonaca in težko vzdržujem smer barke. Jadra so prazna, barko pa v vse mogoče smeri zanašajo raznorazni valovi, ki jih povzročajo druga plovila. Instrumenti kažejo še osem metrov do startne linije. V naši neposredni bližini sta dve jadrnici še dlje v regatnem polju, tik na naši levi pa z nami poravnana dva precej težka 80-čeveljska regatnika.

Naenkrat ne vem več, od kod piha veter, če še sploh piha. Do sedaj je bilo ves čas čutiti rahlo sapico z leve, prihaja sedaj z desne? Ja, malenkost vetra je z desne! Na desnih uzdah se počasi premikamo. Iz ozadja se nekaj jadrnic premika z motorji, čeprav bi jih že zdavnaj morali ugasniti. Jadrnice so levo in desno ob nas, tudi spredaj jih je nekaj, predvsem ‘motoristov’. Tipično za Barkolano!

Počasi lezemo naprej. Obe 80-čeveljski barki tik ob nas sta hitrejši, čeprav sta težki. Očitno je več vetra ‘zgoraj’. Njuna, čez 40 metrov visoka, jambora štrlita iz množice ostalih, naš devetnajst metrski jambor pa se v množici izgublja.

Drifter zamenjamo za windseeker. Bolj kot se gneča redči, boljša je naša hitrosti v primerjavi z drugimi jadrnicami. Esimit, ki je desno od nas, je že z naskokom v vodstvu. Mi smo precej na levi strani regatnega polja. Od starta je minila ena ura, prejadrali pa smo eno miljo. Spet dvignemo drifter. Malo pred nami sta Sayonara in Fanatic. Pobegneta nam za kakšnih 50 do 100 metrov in ju spet ujamemo. Levo od nas se iz ozadja prebija Robertissima III, bolj znana kot Ran 2. Neverjetno hiter je, vendar se kmalu ustavi. Sedaj smo mi hitrejši. Ustavil se je tudi Esimit na desni. Vsako sapico moramo izkoristiti! Pomemben je vsak centimeter pri nastavitvah jader. Popusti, zategni, spremljaj, kaj se dogaja z vetrom, sledi s krmilom … Na desni je sonce, na levi oblak, na desni je malenkost več vetra, toda prva oznaka je še bolj levo od našega kurza. Malo dlje spredaj na levi vidim tudi nekaj lis nekoliko močnejšega vetra. Jadramo proti njim. Konkurenca se večinoma usmeri nekoliko bolj v desno. Ran 2 gre v desno, mi zajadramo tik za njegovo krmo v levo.

Trenutno smo najhitrejši na regatnem polju. Esimit in vse okrog njega zbrane barke še vedno skoraj stojijo. Še milja in pol do prve boje. Vetra je že čez dva vozla. Dvignemo genaker. Bomo na boji celo pred Esimitom? Ne. Na desni se začenjajo premikat. Esimit na levih uzdah jadra proti nam, mi na desnih uzdah za njegovo krmo. Vetra je vedno več, hitrost barke je že štiri vozle. Sedaj bo težje konkurirati daljšim jadrnicam. Prvo bojo obračamo kot drugi – za Esimitom! Ne morem verjeti!

Druga stranica je tehnično in taktično bistveno lažja. Vendar za nami so večje in hitrejše jadrnice. Najprej nas prehiti Aniene, 52-čeveljski regatnik. Hitrejši je in se mimo nas prebije v naši zavetrini. Proti nam prihaja Esimit, ki je že okrog druge boje. Pelje na stran regatnega polja, kjer je po moji oceni manj vetra, posadka na barki zgleda nekam sproščena, kar nekaj jih celo stoji. Je regata mogoče skrajšana?

Približujemo se drugi boji, vendar moramo še dvakrat krožiti. Vmes zajadramo za krmo Tutte Trieste. Do boje prijadramo na četrtem mestu. Aniene nadaljuje proti naslednji oznaki, Tuta Trieste pospravi jadra in obrne. Kaj se dogaja? Je regata skrajšana?

V množici različnih plovil, ki so v bližini druge boje na nobenem ne vidim zastave, ki bi označevale skrajšanje regate in ciljno linijo. Nekdo se nekaj meni nerazumljivega dere z neke spremljevalne ladje. Med našo posadko naenkrat završi: „Cilj je, cilj! Regata je skrajšana, četrti smo!“ Skoraj prepričan sem, da je tako, vendar še vedno ne vidim zastave. „Gremo dalje, gremo dalje! Jadramo!“ kričim. Aniene jadra proti tretji boji, kot da še ni v cilju. Naša posadka skače po barki, si čestita, jaz pa ednini na Megaenergiji še naprej tekmujem … Mimo druge boje prijadrajo še Ran 2, Sayonara, Shining idr. Pospravljajo jadra in obračajo. Res je regata skrajšana! Cilj je bil pri drugi boji!

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT