Prince 555 open

0

Podjetje As boats, d.o.o., je že vrsto let dobro poznano na slovenskem trgu, tokrat pa za spremembo povabilo ni prišlo za test katerega od čolnov znamk, ki jih zastopajo, temveč novosti, gliserja prince. Čolni se sicer proizvajajo na Poljskem, a je blagovna znamka v lasti podjetja As boats. Za začetek predstavljamo dobrih pet in pol metra dolg gliser, prince 555.

Dejan Ravter, foto: D. Ravter

Tudi med največjimi poznavalci navtike bomo stežka našli koga, ki je že bil na čolnu znamke Prince. Gre za novost na svetovnem trgu in obenem za uveljavljeno prakso, ko navtično podjetje naroči lastno blagovno znamko pri izdelovalcu plovil. Pri As boats so se odločili za poljsko ladjedelnico, ki je specializirana za proizvodnjo manjših gliserjev in odslej je Prince njihova blagovna znamka. Seveda model 555 open ni edini iz ponudbe, družbo mu dela še sedem drugih gliserjev dolžin med 4,50 in 6,25 metra.

Prince 555 open
Kot je preprosto ugotoviti, je 5,55 metra dolg gliser ravno nekje na sredini ponudbe, tako po ceni, kot po velikosti. Čoln ima karakteristike fishermana, a zanimivo, kljub poglobljeni palubi na premcu, kjer je po robu nameščena oblazinjena sedežna garnitura, obenem nudi pod palubo tudi malo kabino, kjer se da za silo tudi prespati, bolj pa je namenjena prostoru za spravljanje opreme. Tisti, ki bi želeli pod palubo več prostora oziroma pravo kabino, se bodo odločili za model 580 sundeck, a se istočasno odpovedali sediščem v premcu. Kar pri prince 555 navdušuje, je izraba prostora. Prične se na premcu, kjer je prostor za sidro pod blazino, torej je pridobljenih kakšnih 30 centimetrov prostora že zaradi tega detajla – sedežna površina je potegnjena čisto do roba čolna. Drugi trik je na krmi, kjer je treba naslonjalo zadnje klopi premakniti naprej, kadar dvigujete peto motorja iz vode – da so pridobili tudi na krmi dodatne centimetre, so klop premaknili zelo nazaj proti krmi in tako seveda motorja brez te rešitve ne bi bilo mogoče dvigovati.

prince555članek paluba

Paluba
Ob že omenjenih odličnih rešitvah, si lahko bodoči lastnik po želji omisli tudi tri različne konfiguracije prostora za vetrobranskim steklom. Serijsko je tam nameščen školjkast sedež za krmarja, po naročilu pa čoln dobavijo z dvema takšnima sedežema, ali pa z, po mojem mnenju najboljšo kombinacijo, ki je bila na testnem gliserju – konzolo s sediščem za dve osebi. Ta je nameščena sredinsko, saj je na levi prehod na premec, na desni pa v kabino. Krmar ima s te pozicije odličen pregled nad dogajanjem, obenem pa je pod klopjo prostor za shranjevanje opreme. V opremo, ki jo dobi kupec brez doplačila, so všteti volan z volanskim mehanizmom, vodilo sidra, štiri dobro dimenzionirane privezne bitve, ograja iz nerjavečega jekla, oblazinjenje v premcu in kokpitu, kopalna lestev in še bi lahko našteval. Potrebno pa je tudi dokupiti nekaj opreme, da bo plovba varna in udobna, tukaj priporočam bimini, inox okvir vetrobranskega stekla, inox rezervoar za gorivo in obvezno navigacijske luči s stikalno ploščo. Simpatičen in uporaben pa ni le prostor na premcu, temveč tudi v kokpitu, ki se s spremembo pozicije naslonjala krmarske konzole spremeni v uporaben prostor za druženje. Zanimiv detajl, ki sem ga našel na krmarski klopi je odstranljiva blazina za lažji dostop na krmno ploščad na desni strani – leva stran zrcala je zaradi kopalne lestve odprta.

prince555 članek paluba1

Plovba
Na gliserju smo bili med preizkušanjem plovnih lastnosti trije odrasli. Po pričakovanju je Suzukijev motor z 80 konjskimi močmi povsem dovolj za dobre pospeške in hiter prehod iz mirovanja v glisiranje. Morje je bilo ta dan mirno, zato si kakšnih divjih skokov prek valov nismo mogli omisliti, a je tudi vprašanje, kakšen smisel bi to imelo, saj se s takšnim gliserjem ni pametno podajati v pustolovščine – predvsem zato, ker trpijo hrbtenica in mišice, pa tudi ker je ta čoln namenjen uživanju na vodi. Pri dobrih 3500 vrtljajih motorja se gliser dvigne iz vode in hitro preide v glisiranje, ki je po občutku najudobnejše pri hitrostih okoli 20 vozlov. Maksimalno hitrost, dobrih 30 vozlov, je gliser dosegel pri 5800 obratih zelo mirno delujočega Suzukija. Na krmo princa 555 open je dovoljeno obesiti maksimalno 140-konjski motor, ki pa bo imel smisel le, če nameravate čoln obremenjevati z velikim številom potnikov – teh sprejme po specifikaciji največ sedem.

prince555 premec

Končni vtis
Občutek, ki sem ga imel na gliserju med plovbo je bil zelo prijeten, gliser je lepo vodljiv, še posebej navduši njegova uporabnost in kvalitetna izdelava. Razmerje med kvaliteto in ceno je zelo ugodno, zato ga je priporočljivo uvrstiti na vašo listo, če se odločate za nakup gliserja, ki ga boste uporabljali za dnevne izlete in ribolov.

BESEDA ZASTOPNIKA As boats d.o.o.

Plovila Prince so novost v našem prodajnem programu. Iskanje proizvajalca plovil, ki bi dopolnil našo ponudbo, je trajalo kar nekaj let. Ogledali smo si mnogo podobnih proizvajalcev po celotni Evropi, vendar nihče ni zadostil našim zahtevam. Ko smo naleteli na poljskega proizvajalca plovil prince, smo vedeli, da smo našli, kar smo iskali – kvalitetno izdelavo, moderen dizajn, inovativne rešitve in ugodno ceno. Našo izbiro potrjuje tudi veliko število prodanih plovil že v prvem letu in pozitiven odziv kupcev, ki so plovila Prince že preizkusili.

Tehnični podatki

Prince 555 open
Dolžina preko vsega 5,55 m
Širina 2,30 m
Ugrez 0,40 m
Izpodriv brez motorja 600 kg
Gorivo 80 l
Motor Suzuki DF80ATL 58,8 kW (80 KM)
Max. št oseb 7
Cena z DDV (brez motorja) 11.900 EUR
Prodajalec AS boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, tel.: +386 2 608 41 41, info@as-boats.si, www.as-boats.si.

Hitrosti

Min. 700 vrt/min 4,1 km/h (2,2 vozla)
1000 vrt/min 6,1 km/h (3,3 vozla)
2000 vrt/min 10,9 km/h (5,9vozla)
3000 vrt/min 16,3 km/h (8,8 vozla)
3500 vrt/min 22,4 km/h (12,1 vozla)
4000 vrt/min 34,3 km/h (18,5 vozla)
5000 vrt/min 47,2 km/h (25,5 vozla)
Max. 5800 vrt/min 55,9 km/h (30,2 vozla)

Pogoji meritev
Na plovilu so bile tri odrasle osebe, rezervoar goriva poln, veter 1 Bf, morje 0-1.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT