Sašo Meden, foto: Dejan Ravter
Model: Solaris 50
Dolžina: 15,40 m
Osnovna cena brez jader in brez DDV: 480.000 EUR
+ Hitra in luksuzna jadrnica vrhunske izdelave
– Visoka cena
Jadrnica solaris 50 predstavlja vrhunec tako v dizajnu kot izvedbi, da o jadralnih lastnostih niti ne pišem. Že sam pogled nanjo jemlje dih. Zanimiva je anekdota, ki se vse preveč ponavlja, ko kupec na sejmu vpraša prodajalca solarisa, zakaj je slednji več kot dva krat dražji od kakšne druge enako dolge jadrnice. Odgovor prodajalcev je, da če tega ne vidi, potem ta jadrnica ni zanj. In še kako prav ima. Prodajalec, seveda.
Dobrih petnajst metrov čiste lepote in vrhunskosti, opremljene z najboljšimi materiali, bi moralo zadovoljiti še tako zahtevnega ljubitelja jadranja. Če si lahko privošči to jadralno poezijo.
Pogled
Zunanjost solarisa spominja na regatna plovila s čistimi in ravnimi palubnimi površinami, nizko kabino in ogromnim premcem. Pohodne površine so široke in očiščene vseh ovir. Vse vrvi, koleščki in škripci so speljani ob ali na spoju trupa in palube. Kokpit je širok, zaključujeta pa ga dve krmilni kolesi, od koder se krmarju nudi odprt razgled na plovno pot pred njim. Poleg vrhunskega dizajna in skrbno izbranih materialov so me navdušili detajli. Varovalne nerjavne ploščice pod koleščki, ki preprečujejo poškodbe gelcoata, kadar kolešček ni v uporabi in leži na palubi, na primer ipd. Ali pa spodnji deli pokrovov, ki niso barvani, temveč obdelani z gelcoatom in še bi lahko našteval. Jambor in bum sta bila na testirani jadrnici karbonska, a to že ni več detajl.
Paluba in jadralna oprema
Kot sem že omenil in kot lahko vidite na fotografijah, je paluba skoraj ravna, s širokimi pohodnimi površinami. Kabina je izjemno nizka, za dodatno varnost opremljena z ročaji, celotna površina pa je pokrita z naravnimi tikovimi letvicami. Kokpit je velik, klopi dovolj široke, moti le nizek naslon, ki je seveda posledica nizke kabine. A za lepoto je treba včasih tudi malo potrpeti. Kokpit se zaključuje z dvema karbonskima krmilnima kolesoma, pred katerima sta navigacijski konzoli z vsemi potrebnimi navigacijskimi instrumenti. In še kakšnim več. Krmar ima na voljo tri pozicije krmarjenja. Stoje za krmilom, sede bočno in sede na krmni klopci. Tla kokpita se v ravni liniji iztečejo v krmo, ki je nizka, vendar še vedno dovolj visoka, da v sebi skriva garažo za pomožni čoln. Le motor je treba pred pospravljanjem čolna sneti. Jadralna oprema je odvisna od naročnika. Imeli smo srečo, da je lastnik testnega plovila globoko segel v denarnico in nam posredno omogočil najboljše. Karbonski jambor s karbonskim bumom, ki ima sistem za navijanje glavnega jadra. Jambor gre skozi palubo in je prek pripon vpet v boka trupa. Zagotovo najbolj trden sistem, kar jih poznamo. Na premcu je prečka z dvojno škoto, vpeto v drsnika, ki sta tik ob kabini. Prečka je vpeta v navijalec, ki je seveda potopljen v palubo, da izkoristi kar največjo možno površino jadra. Možen je tudi nakup floka z enojno škoto, ki je vpeta pred jamborom, kar omogoča prečenja brez nastavitev škote prečke. Na podaljšku premca je vpeto še jadro ‘code zero’. Slednje odlično služi v slabšem vetru predvsem v smereh zmerno proti vetru, pa do bočnega vetra. Rokovanje z njim je zelo preprosto, saj ima lasten navijalni sistem. Škota glavnega jadra je vpeta v kokpit tik pred obema krmilnima kolesoma. Pred krmilnima kolesoma, da ne motijo gostov v kokpitu, so postavljeni električno gnani vitli, ki s svojimi ‘gumbki’ neskončno olajšajo delo s temi velikimi jadri. Tako bo tudi šibkejši spol imel veselje z nastavljanjem jader.
Notranjost
V notranjost se spustimo po stopničkah, na obeh straneh sta ročaja za varnost. Tudi v salonu so mislili na varnost, saj so povsod na voljo stropni ročaji. Tudi po teh detajlih vidimo, da so jadrnico načrtovali oblikovalci, ki se spoznajo na morje in njegove pasti. Seveda pa mora biti takšna razkošna jadrnica predvsem udobna za potnike. In to na tej velikost ob opremljenosti s tremi spalnimi kabinami ni težko. V salonu je velika miza in klop s sedeži, ki se pričvrstijo na tla. Postavljena je na levo stran plovila, medtem ko je na desni še dodatna klop, katere začetni del je tudi navigacijski kotiček. V osrednjem prostoru je tudi velika kuhinja z veliko razkošja. Omenim naj le klasičen vertikalno dostopen hladilnik, ki mu družbo dela ločen zmrzovalnik in še en hladilnik na predale. Odveč je pisati o štedilniku, pečici, vodni napeljavi itd. Fotografije govorijo zase. Vsa notranjost je izdelana brezhibno. Les v testirani jadrnici je bil tikovina, vse zaključne letve so iz polnega lesa, same stranice pohištva pa zaradi varčevanja pri teži iz lahke vezane plošče furnirane s pravim tikom. Vsa vrata imajo vgrajene magnete, ki jih držijo odprta, kadar jih naslonimo na steno. Tudi to spada med detajle, ki olajšajo bivanje na plovilu. V notranjosti sta še premčna in dve krmni spalni kabini. Ob izjemno izkoriščenem prostoru spet razliko delajo detajli. Premčna postelja ima ob predalih spredaj še skladiščni prostor pod blazino. Ker je to vedno težko dvigovati, so pri Solarisu vgradili teleskopske nosilce in težava je s tem rešena. Premčna kabina ima tudi lastno kopalnico, kot se za lastniško kabino spodobi.
Krmni kabini sta na tej verziji različni. Leva je ogromna in namenjena gostom, medtem ko je desna manjša in namenjena krmarju ter njegovemu pomočniku.
Med jadranjem
Solaris 50 je namenjen predvsem jadranju. Najbolj bomo to občutili, ko bomo dvignili jadra. In ker smo imeli srečo z vetrom, smo lahko to tudi preizkusili. Vetra je bilo sicer le za vzorec in z normalno potovalno jadrnico bi se v takšnem komaj premikali, a solaris 50 je pokazal svoje razkošje. S koeficientom jader proti teži prek 27 drugega niti ni bilo pričakovati. Naj spomnim, da imajo potovalne jadrnice koeficient med 16 in 20, le redke prek 20. Komaj do 5 vozlov (2,5 m/s) vetra ni obetalo veliko, toda ko smo s pomočjo električnega vitla dvignili glavno jadro in razpeli prečko ter vse skupaj nastavili za plovbo ostro proti vetru, smo ugotovili, da drvimo s kar 6,2 vozla pri 4,8 vozla vetra. Odlično. Seveda hitrosti niti ni bilo čutiti. Rokovanje s krmilom je preprosto, jadrnica pa glede na svojo dolžino izjemno odzivna in lahkotna. V tako rahlem vetru smo za plovbo z bočnim vetrom in vetrom nekoliko s krme pospravili prečko in odvili code zero jadro. Na našo srečo je veter še nekoliko bolj potegnil in pri dobrih šestih vozlih vetra smo jadrali s kar 7,5 vozli. Bil sem navdušen. Tako pa se res da kam hitro prijadrati. Tudi in predvsem na daljše razdalje. Motor na jadrnici solaris 50 je menda najbolj uporabljan dizelski agregat za jadrnice podobne dolžine. Štirivaljnega dizelskega Volvo Pento D2-75 srečujem redno na testih podobnih jadrnic. S svojimi 54 kilovati moči, ki delujejo prek ‘saildrive-a’ varno in hitro poganja jadrnico tega tipa. Potovalna hitrost je pri 2500 vrtljajih, ko pluje solaris 50 z ugodnimi 8,2 vozli. Če le malo pihne veter, pa tega motorčka že ne boste več potrebovali.
Končni vtis
Solaris 50 je razkošna potovalna jadrnica s karakteristikami regatne barke. Namenjena je tistim morskim sladokuscem, ki imajo nekaj pod palcem, saj s svojo osnovno ceno skoraj pol milijona evrov predstavlja velik zalogaj. Še posebej, če vemo, da bo potrebno dodati še kakšnega stotaka, da udobno zajadramo. Se pa strinjam, da je vredna vsakega centa, saj na njej praktično ni napak. Vrhunska izdelava s posebno pozornostjo na detajlih bo navdušila bodočega lastnika. Preprosto rokovanje z jadri, odlične jadralne zmogljivosti in nenazadnje videz, ki ne da očem, da bi se odvrnile od te lepotice, kar kličejo po investiciji. Jasno pa je, da za uživanje na tej lepotici potrebujete denar in čas, obojega skupaj pa večina nima. Zato naj bo prijetno morje tistim, ki si to lahko privoščijo, nam ostalim pa ostane da si napasemo oči.
TEHNIČNI PODATKI
Dolžina prek vsega 15,40 m
Dolžina vodne linije 14,25 m
Širina 4,55 m
Ugrez 2,60 m (opcije 2,35 ali 2,8)
Izpodriv 14.200 kg
Koeficient jadra/teža 27,28
Teoretična hitrost trupa 9,17 vozla
Gorivo 350 l
Voda 500 l
Motor Volvo Penta D2-75 – 54 kW
Snast 9/10
Površina jader v veter 160, m2
Kabine 3
Število ležič 6
Toalete 2
Osnovna cena brez jader in DDV 480.000,00 EUR
Projektant Javier Soto Acebal
Prodajalec Comit d.o.o., Kržičeva ul. 7, 1000 Ljubljana, tel.: 01 436 11 82