Tod 33

0

Novi projekt slovenskega navtičnega znanja

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Medtem ko navtična industrija močno izgublja sapo in postaja vedno bolj očitno, da bodo preživeli le najmočnejši, najbolj žilavi in morda tudi najbolj trmasti, bi sam dodal še kategorijo najbolj drznih. Mednje gotovo sodijo domači strokovnjaki, ki jim ne manjka znanja, očitno pa tudi drznosti ne. Navtični arhitekt Andrej Justin, na primer, ki nas je presenetil z novim projektom – regatno jadrnico todd 33.
IMG_1313
Prototip pred Izolo
Na prijetno topel, sončen in žal skoraj brezvetrni dan smo se lahko bliže spoznali z novim projektom Andreja Justina, jadrnico todd 33. Gre za tipično One design jadrnico, namenjeno zmagovanju na regatah, pri čemer moramo poudariti, da nudi predstavljena jadrnica tokrat v nasprotju z zdaj že zelo starim JustinTen-om določeno vsebino tudi pod palubo. Prototip je sicer še zelo v surovem stanju vendar že nakazuje, da bodo v notranjosti postelje, skladiščni prostori za jadra in drugo opremo ter da bo notranjost za regatne jadralce dokaj spodobno opremljena. Ker pa je trenutno notranjost še v fazi razvoja, se posvetimo bolj trupu, palubi in jadralni opremi.

Koncept
Jadrnica je v celoti namenjena hitremu jadranju. V premcu je skrit izvlačni, zelo dolg kosnik, kokpit je odprt in izjemno prostoren, vse z namenom, da bi posadka imela dovolj prostora za delo z jadri. Trenutno je jadrnica z razporeditvijo jadralne opreme bolj prilagojena jadranju, a to bodo čez zimo spremenili, saj so ciljna skupina kupci, ki se bodo udeleževali open in hendikep (IRC ter ORC) regat. Zato so tudi premeri jadrnice takšni, da omogočajo več konkurenčnosti tudi v hendikep regatah. Trup je narejen iz vinilestra, na določenih mestih ojačan s karbonom, paluba pa v sendvič tehniki. Cilj je seveda čim manjša teža ob čim večji togosti plovila. Jambor in bum sta karbonska, drsnik škote glavnega jadra je postavljen tik pred krmilno ročico in sega čez vso širino kokpita. Vodila škot prečke so postavljena prečno na os jadrnice. Osnovni princip jadralne opreme je, da bi naj bila jadrnica preprosta za upravljanje, kar je deloma celo uspelo.
IMG_1275
Jadranje
Lep zimski dan nam je postregel z vetrom, ki ga resnici na ljubo ob toplejšem vremenu ne bi niti čutili. Merilec veta je pokazal največ 2,6 vozla, kar pomeni 1,3 m/s. Torej, praktično nič. A kljub temu smo z driferjem in glavnim jadro dosegali celo 3 vozle, na trenutke še kakšno desetinko več. V ugodni smeri, ne preostro proti vetru, seveda. Jadrnica se je pokazala kot izjemno lahkotna in odzivna na veter, tako da verjamem, da je glede na konkurenco zelo hitra. Več bo pokazal čas in prve regate.

Tržišče
Po besedah naših sogovornikov na testu je potencialno največ kupcev v severni Italiji, kjer je s hitro jadrnico, ki je sposobna zmagovati, moč prepričati regatne navdušence. Določeno število kupcev se pojavlja tudi v Sloveniji in na Hrvaškem, jadrnica pa bo nared za prodajo že letos spomladi, kar pomeni, da jih bomo v sezoni 2013 že videli na regatah.
IMG_1262
Beseda projektanta
Andrej Justin
Vodilo projekta je bilo, da mora jadrnica biti čim enostavnejša in imeti vse, kar naredi jadranje hitro, trimanje jader enostavno, vse (konstrukcija in oprema) mora biti dobre kvalitete in primerno dimenzionirano, da je tudi vzdrževanje poceni in to za primerno nabavno ceno. Kar pomeni, da smo se morali potruditi pri sami obliki, dodati dovolj lahko strukturo, da je bulb lahko primerno težek, da da barki v kombinaciji z dobro dimenzioniranim (da omogoča dober trim jader v vseh pogojih) karbonskim jamborom dovolj stabilnosti. Barka daje tako v celoti občutek kompaktnega in trdnega bolida, ki se ne ustraši močnega vetra in visokih valov, istočasno pa je tudi v lahkih pogojih izjemno hitra (Barkolana prve tri boje predvsem, ali tudi letošnja Novoletna regata – 12 minut prednosti pred večjim Scorpiom).

Tehnični podatki

Todd 33

Dolžina trupa  9.98 m

Širina   2.98 m

Ugrez  2.40 m

Izpodriv          2150 kg

Teža kobilice   1040 kg

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT