Wim van der Valk continental II 18.50

0

Osemnajst metrske jahte sicer niso nikakršna posebnost v svetu premožnih, v tem segmentu imajo primat italijanski izdelki – nizozemski Van der Valk je, sploh v tem delu Jadrana, prej kot ne eksot. A gre vseeno za ladjedelnico, ki je pričela z izdelavo bark že leta 1968. In to kakšnih…

Model: Wim van der Valk continental II 18.50

Dolžina trupa: 18,00 m

Osnovna cena brez DDV: 2.000.000 EUR

+ Osvežitev na trgu poliestrskih izdelkov in kompromisov med ceno ter kvaliteto

– Ekskluzivnost in kvaliteta imata svojo (visoko) ceno

IMG_7477
Dejan Ravter foto: D. Ravter

Nizozemska ladjedelnica z zelo dolgim nazivom Wim van der Walk Continental Yachts je pri nas precej nepoznana, odkar je zastopstvo za te jahte prevzel slovenski Cantal marine, pa smo tudi mi pričeli spoznavati vrhunsko kvaliteto njihovih jaht. V paleti proizvodov so štiri linije imenovane Continental I, II in III ter trawler, vsa plovila pa lahko kupec naroči s trupi iz jekla ali aluminija. Razlika je v tem, da so aluminijaste barke seveda precej lažje in hitrejše, zato omogočajo glisiranje, no, resnici na ljubo polizpodrivno plovbo, medtem, ko so jeklene namenjene izpodrivni plovbi. Vsega skupaj lahko kupec izbira med 21 modeli dolžin od 15 do 30 metrov.
IMG_7632
Continental II
Naša testna jahta prihaja iz najmnožičnejše linije Continental II, ki nudi pet plovil dolžin od 15 do 25 metrov tipa wheelhouse in še pet pravzaprav enakih modelov opremljenih s komandnim mostom, torej tipa flybridge. Model 18.50, s katerim smo pluli, je po dolžini drugi najkrajši, a da ne bo pomote, gre za vse prej kot skromno barko. Ravno obratno! Vajen plovbe in potikanja po plastičnih izdelkih, sem se že ob prvem stiku z barko počutil povsem drugače. Nisem prepričan, ali je temu res kriv material, ali pa kar celoten izdelek, ki tudi po podrobnem pregledu »drobovja« meji na popolnost.

Continental II 18.50
Če se najprej malo pomudim pri obliki, jo lahko označim za precej konzervativno, a na oko prijetno in z uravnoteženim razmerjem med dolžino, širino in višino. Oster premec nakazuje gliserske ambicije, odprtine v trupu niso velike, kot velevajo najnovejše modne zapovedi, a je zato plovba po težkem morju morda nekoliko bolj varna. Prostora na palubi in v kokpitu je na pretek, kar je za tako veliko plovilo tudi logično. V kolikor si potniki zaželijo prepiha ali pa le sonca, je nad salonom pomična streha, seveda električna. Salon, bolje rečeno dnevni bivalni prostor je svetel, prehod na krmo zapirajo masivna drsna vrata, ves ta del je v enem nivoju, kar je z ergonomskega in varnostnega vidika odlično. Krmni del salona zaseda sedežna garnitura z mizo na desni in omarica z integriranim televizorjem na desni. Sprednji del je bolj tehničen, če se malo pošalim, na levi je kuhinja, na desni krmarjev prostor. Vse skupaj je tako veliko, da lahko kuhajo naenkrat trije ljubitelji kulinarike in krmarijo prav tako trije ljubitelji plovbe… Morda edina zamera gre dejstvu, da na desni ni stranskih vrat, ki skiperju precej izboljšajo pregled in olajšajo delo med manevriranjem ter pripravo barke na pristajanje.
IMG_7512
Pod palubo
Inženirji ladjedelnice Wim van der Valk so se očitno navdušili nadza Volvo Penta IPS pogonskimi agregati. Vgrajujejo jih kar po vrsti v vse linije, le trawlerji so izjema. Pri Continentalu II 18.50 so se odločili za tri agregate IPS 600, ki zmorejo skoraj 960 kW moči. Vendar moč ni tista odločilna prednost, ti motorji zavzemajo malo prostora in tudi teža ni pretirana. Prednost, ki jo hitro opazimo ob ogledu podpalubja, je v izjemni prostornosti, saj so lahko v koristni prostor spravili tri kabine in tri kopalnice. Da ne bo pomote! To niso kabine, kakršnih smo vajeni po manjših barkah, prej bi rekel, da sta tukaj dva apartmaja in ena pošteno odmerjena kabina. Luksuz na tej jahti je enak tistemu, kot ga vidimo na tistih dolžin preko dvajset metrov. V premcu je tako imenovana VIP kabina, torej tista, ki je namenjena pomembnejšim gostom. Sredi kabine kraljuje zakonska postelja, ki bi si jo marsikdo želel v domači spalnici, kopalnica, ki pripada tej kabini, pa je izdelana iz kombinacije plemenitega lesa in coriana. Lastniška kabina pomaknjena najbolj proti krmi in prav perverzno lepa. Najbolj navdušuje kombinacija zadržanosti v dizajnu in naravnih, skrbno izbranih materialov. Kopalnica za lastnika se razteza preko vse širine te jahte, o vseh avdio in ostalih pripravicah ne bom izgubljal besed, saj je ta oprema vgrajena po željah vsakega lastnika in odvisna od njegovih potreb. Še najbolj skromna je, če lahko tako imenujem, tretja kabina, ki ima dve ločeni postelji in seveda tudi kopalnico, ki pa je obenem nekakšna »dnevna«, saj je najbližja stopnicam iz salona.
IMG_7488
Lepo pospravljeni za lesenimi vrati v hodniku so gospodinjski aparati, v vrsti stojijo zamrzovalna omara, sušilni in pralni stroj. Posebno poglavje za ljubitelje tehnike je strojnica, kjer pogled najprej obstane na treh Volvo Penta IPS600 agregatih. Zmotilo me je edino, da je vstop v ta prostor izveden tako, da je treba skozi lastniško kabino, kar je precej nenavadna rešitev. Kopica dodatnih naprav, kot desalinizator, stabilizator nihanja, klimatska naprava in generator, je razporejenih v prostoru tako, da so vsi odlično dostopni za vzdrževanje. Morda bo kdo iskal kakšne dodatne sisteme, kot dvojna hidravlika ali podobno, a na tej barki niso potrebni, saj ni namenjena čez oceanski plovbi, kljub A certifikatu – zalomilo bi se pri gorivu.
IMG_7493
Plovba
Še tako lepa in draga jahta ni kaj dosti vredna, če se med plovbo slabo obnaša, zato sem s precejšnjo radovednostjo pričakoval, kaj bodo zmogli IPS pogoni in kako so v ladjedelnici opravili nalogo glede zvoka in plovnih zmogljivosti. Kljub obljubam ladjedelnice, da jahta zmore okoli 29 vozlov, smo mi uspeli pri maksimalnem številu vrtljajev priti do enaindvajsetih. Kaj je krivo, ne vem, morda napačni propelerji ali premalo moči, vsekakor pa je tudi enaindvajset vozlov lepa hitrost. Sploh, ker se je izkazalo, kot že tolikokrat, da je plovba z desetimi vozli najudobnejša, mirna, izjemno tiha in kar je z vidika okolja pomembno, tudi precej ekonomična. Najbolj fascinantno je pravzaprav to, da motorjev skoraj ni slišati, zaradi togosti aluminijastega trupa, pa je plovba skozi valove odlična, v vsakem trenutku je tukaj občutek varnosti. Vgrajeni stabilizatorji preprečujejo zibanje barke, tako, da je tudi med mirovanjem užitek sedeti v kokpitu ali salonu. Če sem se še tako trudil odkriti kakšnega črička, mi to niti med plovbo s polnim plinom v val ni uspelo. Pospeševanje je mehko, a kontinuirano, kot vse podobne jahte, imaš tudi pri Continentalu občutek, da se naenkrat ves dvigne iz vode, brez predhodnega dvigovanja premca in potem še ostalega dela trupa.
IMG_7504IMG_7497
Končni vtis
Continental II 18.50 je, če jo poskušam na kratko okarakterizirati, drugačna barka. Ne toliko po videzu, saj ne predstavlja nobene nove smeri v dizajnu ali ladjedelništvu nasploh, drugačen je občutek, ko stopiš nanjo in ko z njo zapluješ. Kljub temu, da je narejena za tiste, ki imajo veliiiiko denarja, je takoj jasno, da se zanjo ne odloča jara gospoda, ki daje vse na zunanji blišč. Tukaj se bodo počutili najbolje tisti, ki znajo ceniti resnično vrhunsko kvaliteto, pa četudi se bodo zato odpovedali kakšnemu metru ali več dolžine, ki bi ga dobili za isto ceno pri izdelku iz plastike.

HITROST PLOVBE

min 600 vrt/min                                             3,9 vozla

1000 vrt/min                                                  5,9 vozla

1500 vrt/min                                                  7,6 vozla (poraba 24 l/h)

2000 vrt/min                                                  10,1 vozla (poraba 59 l/h)

2500 vrt/min                                                  13,0 vozla

3000 vrt/min                                                  16,1 vozla

max 3500 vrt/min                                           21,0 vozla

POGOJI MERITEV: Veter 20 km/h, stanje morja 1. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om, na plovilu so bile 4 osebe.

Tehnični podatki Wim van der Valk continental II 18.50

Dolžina preko vsega                                      18,80 m

Širina                                                              5,40 m

Ugrez                                                             1,30 m

Izpodriv                                                         33.000 kg

Gorivo                                                            4000 l

Voda                                                               1500 l

Motor                                                            3 x Volvo penta IPS600 (320 kW/435 KM)

Kabine                                                            3

Postelje                                                          6

Toalete                                                           3

Cena (brez DDV, fco tovarna)            2.000.000 eur

CE certifikat

Proizvaja         Wim van der Valk Continental Yachts

Prodaja            Cantal Marine d.o.o., Ulica Jožeta Jame 14, 1000 Ljubljana, tel: 01 510 63 90, info@cantal-marine.si

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT