Atlantic marine open 550

0

Idealni malček tako za dnevno uporabo na počitnicah, kot za ribolov.

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Čeprav bi še pred nekaj leti močno podvomili v navtične izdelke s poljskim poreklom, vam zagotavljam, da bi se že takrat motili, danes pa je izdelava še nekoliko boljša. Poljaki so že od nekdaj znali izdelovati ladje in čolne, svojega znanja pa niso zanemarili. Nasprotno, v zadnjih letih so ga še nadgradili. Med številčne manjše proizvajalce sodi tudi Polifaktor, ladjedelnica, ki izdeluje manjše odprte čolne, čolne s kabino, v svoji ponudbi pa imajo celo dva napihljiva modela. Tokrat smo se v visokih valovih in močnem vetru popeljali z modelom open 550.
00atlantic550
Zunanjost
Atlantic marine open 550 z dolžino 555, širino 247 centimetrov in težo 812 kilogramov spada med čolne, ki jih z lahkoto prevažamo s prikolico, kar ga v današnjih časih dela še posebej zanimivega. Trup je preizkušena inačica, ki jo kot osnovo uporabljajo tudi za model cruiser 550. Razlika je v zgornjem ustroju oziroma palubi. Ta je v testiranem modelu brez kabine, torej pravi odprti čoln s sredinsko postavljeno krmarsko konzolo, za katero se nahajata dva sedeža. Dokaj visoko vetrobransko steklo ščiti krmarja in sokrmarja pred vetrom in vodnim pršcem. Krmni del sestavlja klop, pod katero se je skladiščni prostor. Desni del krmnega zrcala ima vgrajena vratca, skozi katera je dostop do zložljivih stopnic za v morje. Kot dodatno opremo si lahko omislimo zložljiv bimini, ki bo v poletnih dneh prišel še kako prav. Na osrednji del krme je nameščen izvenkrmni motor, katerega dovoljena moč je 85 kilovatov. Na testiranem modelu smo imeli izvenkrmni motor Honda 90 s 67 kilovati moči.
06atlantic550

Premec
V osnovni ponudbi čolna je premec sestavljen iz klopi na prednjem delu in klopi, ki je naslonjena na konzolo. Med obema je veliko prostora, ki je izkoriščen za mizo, tako da tvorijo elementi skupaj manjši salon. Če mizo spustimo, lahko ta prostor spremenimo v sončno ploščad. Vse klopi so oblazinjene. Na skrajnem koncu premca je nosilec s koleščkom za spuščanje in dvigovanje sidra

05atlantic550

Krmarska konzola
Konzola je postavljena sredinsko, k njej pa spadata dva vrtljiva sedeža. Krmarsko kolo je vgrajeno na desni strani konzole in ni nastavljivo. Preprosta armaturna plošča pod vetrobranskim steklom omogoča pregleden prikaz vseh potrebnih funkcij delovanja motorja. Z močjo motorja upravljamo preko komandne ročice, pritrjene na desni rob konzole.
Leva stran konzole ima vrata s pokrovom, preko katerih dostopamo v notranjost konzole, ki je pravzaprav velik skladiščni prostor. V njem sta tudi miza, ki jo lahko postavimo na krmni del, kadar jo potrebujemo, med plovbo pa jo je pametno pospraviti. Pohvaliti velja veliko vetrobransko steklo, ki je obdano z močno nerjavno cevjo, ki istočasno služi tudi kot ročaj za potnike.

Oprema
Prodajalec ponuja veliko opreme že v osnovnem paketu. Vključeni so na primer rezervoar goriva, merilec stanja goriva, avtomatski črpalki, navigacijske luči, električna napeljava in še bi lahko našteval. Med opremo, ki jo je treba kupiti, bi sam dodal kompas, bimini in morda še palico za vleko smučarja. Seveda se ne boste mogli izogniti nakupu obveznih pripomočkov, kot so vrvi, sidro, bokobrani ipd.
atlantic 041
Plovba
Izvenkrmna Honda s 67 kilovati moči ni najmočnejša opcija, ki jo nudi prodajalec, vendar po mojem mnenju in divjem testu, ki sem ga doživel, več kot zadošča za pogon tega čolna. Mala teža čolna in posadke niti ne potrebuje več. Na morju nas je pričakal jugo, moči preko pet Beaufortov in zelo visok val. Nič kaj udobno ni bilo, to že moram priznati, a smo kljub temu test opravili v celoti in dodati moram, da se je dalo pri nizki hitrosti pluti dokaj udobno, le pršec nas je redno oblival. S povečevanjem hitrosti je plovba postajala vse težja, saj valovi res niso bili primerni za plovbo z manjšimi gliserji. A ko smo prebili kritično hitrost in pričeli dobesedno skakati z vala na val, je šlo zopet odlično. Udarci so bili na trenutke zelo močni, čemur pa se ne da izogniti, da smo le vsi na palubi ostali suhi. Pospeški z zgoraj omenjenim motorjem so bili zmerni in zelo kratek čas smo potrebovali za dosego skoraj 30 vozlov hitrosti. Zaradi neudobja sem raje spustil plin in nadaljeval s plovbo pri hitrosti 23 vozlov, ki sem jo dosegel pri 4200 vrtljajih motorja. Vremenski pogoji niso bili namenjeni testiranju manjšega odprtega čolna, a zahvaljujoč dobro oblikovanemu trupu, smo se vrnili na obalo skoraj suhi.

Stroški vzdrževanja
Zagotovo bo nudil čoln, ki ga lahko sami prevažate, spuščate in dvigujete iz morja ter ga hranite doma, velik prihranek v primerjavi s takšnim, ki mora stati v marini. Osnovni finančni vložek je sicer zaradi nabave prikolice nekoliko večji, a z leti se vse nekajkratno povrne. Vse servise motorja, barvanja podvodnega dela, vzdrževanje akumulatorja, električnih napeljav, komand motorja in podobno lahko opravite kar doma. Zagotovo je kar nekaj finančno tehničnih argumentov, ki bodo prepričali bodoče kupce v smeri nakupa manjšega plovila.

MNENJE TESTNE EKIPE
Atlantic marine open 550 je majhen in živahen dnevni čoln, ki nudi lastnikom široko paleto možnosti uporabe. Izleti, ribarjenje in smučanje na vodi so le nekateri od naših predlogov. Čoln je odlično izdelan, ima zelo kvaliteten trup, ki je preizkušeno odporen tudi na velike valove. Vrednost mu dodaja možnost prevoza po kopnem z osebnim avtomobilom, kar zniža stroške hrambe in vzdrževanja. Ob morebitnem nakupu bo treba razmisliti o dodatni opremi, kot sta bimini in verjetno tudi pokrivalo za čoln za čas, ko čoln ni v uporabi. Čoln priporočamo za popestritev dopusta predvsem družinam, ki počitnikujejo v apartmajih, vikendicah ali kampih.

BESEDA ZASTOPNIKA
Mladen Bralić – Novak, Denens d.o.o.
ATLANTIC MARINE OPEN 550 je zelo praktično plovilo za več oseb, namenjeno morskim izletom do priljubljenih plaž, skritih kotičkov jadranske obale, za ribolov in smučanje na vodi. Zaradi širine plovila na relativno majhni dolžini sta na voljo velika oblazinjena sončna ploščad na premcu in bivalni prostor okoli mize na krmi. Velika ergonomsko oblikovana konzola omogoča, da ostanete suhi in zaščiteni tudi na razgibanemu morju, v njej pa je ogromen skladiščni prostor. Široka prehoda ob konzoli omogočata hitro in varno premikanje med premcem in krmo, kar še posebej koristi med privezovanjem plovila. V premcu lahko uživamo na sončni ploščadi ali pa osrednjo ploščo dvignemo in že imamo pripravljen salon z mizo. Trup je projektiran in izdelan tako, da nam zagotovi mehko in udobno vožnjo ne glede na stanje morja. Optimalni motor za to plovilo je kot na testiranem čolnu 90 KM (67 kW), kupci pa lahko po želji izbirajo še med motorji do 115KM (90 kW). Plovilo je zelo zanimivo za vse tiste, ki nimajo stalnega priveza v morju in ne želijo biti prikrajšani za morske užitke.

Tehnični podatki
Atlantic marine suncriser 550 WA
Dolžina preko vsega 5,55 m
Širina 2,47 m
Ugrez brez motorja 0,30 m
Izpodriv brez motorja 812 kg
Gorivo 93 l
Motor Honda 90 izvenkrmni
Cena brez motorja (fco Ljubljana, brez DDV) 11.800 EUR
Prodajalec DEFENS d.o.o.
Šmartinska cesta 32
1000 Ljubljana
Info@defens.si
http://atlantic-boats.si

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT