ATLANTIC MARINE SUNCRUISER 650

0

Univerzalni čoln za vse namene

Sašo Meden foto:Dejan Ravter

Ko se zagledamo v odprt gliser velikih zunanjih površin, z vgrajenim izvenkrmnim motorjem, si ne moremo kaj, da ga ne bi imeli za še enega v poplavi podobnih. Skorajda bi se to potrdilo, a vendar so med čolni te velikosti -in seveda tudi med drugimi- razlike. Razlike so navadno v malenkostih, ki naredijo plovbo prijetnejšo, a žal kupcu niso vedno opazne. Atlantic marine suncruiser 650 jih je poln. To je čoln, ki nudi na palubi vso potrebno udobje za dnevno preživljanje prostega časa, obenem pa ima pod njo še majhno kabino, kjer je mogoče zasilno prespati. To je morda rešitev za nekajkrat letno, sicer je čoln namenjen dnevni uporabi.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zunanjost
Atlantic marne suncruiser 650 je ličen izdelek, ki ga odlikuje všečen in moderen dizajn, kvalitetna izdelava in obilo dobrih rešitev. Trup je dokaj nizek in mu daje športno obliko. Premec je potegnjen nekoliko naprej, kar sicer nekoliko pokvari športni videz, vendar ima dve dobri lastnosti. Na koncu premca je prostor za nosilec sidra, oblika premca in previsni del palube pa odbijata vodo v primeru višjih valov nazaj proti morju in s tem ščitita potnike pred neprijetnim škropljenjem vode. Čoln je na palubi razdeljen na pet funkcionalno ločenih delov. Premec, krmarski del, salon, hodnik in kopalna ploščad z motorjem.

Krmarski prostorOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Je sredinsko postavljen in obsega udobna sedeža za krmarja in sokrmarja, komande in srednje visoko vetrobransko steklo pred njima. Odlična rešitev je ojačitev vetrobranskega stekla z nerjavno cevjo, ki služi tudi kot oprijemalo, kadar se selimo iz zadnjega dela čolna na premec. Levo od krmarskega sedeža najdemo vhod v kabino, a o tem v nadaljevanju.

Sončna ploščad
Pred vetrobranskim steklom se nahaja sončna ploščad, ki je povišana, saj je pod njo kabina. Do nje dostopamo po treh stopnicah desno od krmarskega prostora. Celoten prostor na premcu je obdan z močno ograjo in je zaradi tega dokaj varen. Na sončno ploščad po potrebi namestimo blazine.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Salon
V salonu so na levi strani krme klopi v obliki črke L, pred katere lahko namestimo manjšo mizico. Funkcionalno so oblikovalci desno tretjino čolna pustili prazno za prehod med premcem in kopalno ploščadjo, levi del pa za bolj ‘statično’ dogajanje. Klopi z mizo na desni strani lahko imenujemo salon in tudi ta je obdan z ograjo, za katero se lahko primemo v primeru večjih valov in zibanja. Da je oblikovalec mislil na vse potrebe uporabnikov čolna, je vidno v kakovostnih prostorskih rešitvah. Pod bočno klopjo sta umivalnik in večji odcejalnik, ki ju seveda prekrijemo takrat, ko ju ne rabimo. To pa je večino časa. Zadnja klop je dejansko skladišče, varovano s ključavnico. Tla v salonu so dvižna, pod njimi pa se nahaja velik skladiščni prostor, v katerega so namestili akumulatorje, črpalke, aluminijast rezervoar za gorivo kapacitete 180 litrov in še 50-litrski rezervoar za vodo.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kopalna ploščad z motorjem
Slabost čolnov z zunanjim motorjem je kopalna ploščad, ker motor ovira kopalca pri vstopu in izstopu v/iz vode. Ponudili so dokaj dobro rešitev – na kopalno ploščad stopimo skozi vratca na desni strani čolna. Ploščad je opremljena s tikom, zaradi česar smo varni pred zdrsom, v vodo pa se spustimo po stopnicah, ki jih med vožnjo pospravimo. Na krmnem delu čolna ima kopalec za pomoč pri stopanju v oziroma iz vode vgrajeno držalo.

Notranjost
Na relativno majhnem čolnu je težko pričakovati veliko kabino. Kljub temu je mogoče v podpalubju prespati, predvsem pa tja zložiti veliko količino opreme, čemur bo najverjetneje ta prostor najbolj služil. Opremljen je s posteljo dolžine 175 centimetrov, nad katero ni kaj prida visok strop, le pol metra imamo nad glavo. V kabino so uspeli vgraditi še eno omaro in toaletni prostor s kemičnim straniščem. Skratka, vse, kar potrebujemo za ‘prvo silo’.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Oprema
Ker sonce poleti močno pripeka, je skoraj obvezen dodatek bimini. Tega ni v osnovni ceni modela, vzrok pa je v tem, da je prodajalec našel odličnega slovenskega proizvajalca, ki je cenovno ugodnejši in ponuja bimini kot dodatno opremo. V serijski opremi tako dobimo nosilce za bokobrane, blazine za kokpit in premec, umivalnik, rezervoarje, črpalke in še bi lahko našteval. Motor je zunanji s predvideno maksimalno močjo 150 kilovatov.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Plovba
Nizka teža, 890 kilogramov brez motorja, omogoča Hondi 150 dobre pospeške in hitro izglisiranje čolna. Vodljivost je naravnost odlična. Tudi pri ostrejših zavojih vijak ne potegne zraka. Kot krmar sem se na udobnem sedežu počutil izvrstno, upravljanje z motorjem namreč ne zahteva velike sile, čeprav čoln ni imel vgrajenega hidravličnega sistema, ki resnici na ljubo niti ni potreben. Žal smo imeli mirno ozračje in morje brez valov, tako da nismo mogli preizkusiti obnašanja v valovih, toda pri preizkusu plovbe čez lasten val nismo uspeli zmočiti posadke. Priporočena potovalna hitrost z naše strani je med 24 in 26 vozli (45 in 49 km/h), medtem ko je maksimalna precej višja in presega 35 vozlov (65km/h).

Tla v salonu so dvižna, pod njimi pa se nahaja velik skladiščni prostor, v katerega so namestili akumulatorje, črpalke, aluminijast rezervoar za gorivo kapacitete 180 litrov in še dodatno 50-litrski rezervoar za vodo.

Majhni stroški vzdrževanja
V času, ko primanjkuje denarja, so izredno pomembni stroški vzdrževanja. Že izvenkrmni motor deloma znižuje stroške, še bolj pa je pomembno dejstvo, da je čoln mogoče izvleči iz vode in ga na prikolici z navadnim avtomobilom odpeljati po cesti. S tem se izognemo strošku požrešnih marin, obenem pa imamo celo zimo in pomlad čas čoln servisirati sami na domačem dvorišču.

MNENJE TESTNE EKIPE
Atlantic marine muncruiser 650 je odličen manjši gliser za raznovrstno dnevno uporabo. V skrajnem primeru omogoča tudi bivanje preko noči. Odlikujejo ga inovativne prostorske rešitve, odlična kvaliteta izdelave in dobre plovne lastnosti. Udobje na palubi je veliko, saj je na čolnu praktično vsa oprema, ki jo imajo tudi večja plovila. Predlagamo, da se kupec odloči za dokup biminija, brez katerega si ne predstavljamo vročih poletnih dni na morju. Med pomembnejše lastnosti tega gliserja vsekakor sodijo nizki stroški vzdrževanja in možnost vleke z osebnim avtomobilom, s čimer prihranimo strošek marine.
Ker sonce poleti močno pripeka, je skoraj obvezen dodatek bimini. Tega ni v osnovni ceni modela, vzrok pa je v tem, da je prodajalec našel odličnega slovenskega proizvajalca, ki je cenovno ugodnejši in ponuja bimini kot dodatno opremo.

Tehnični podatki
Atlantic Marine Suncruiser 650
Dolžina preko vsega 6,35 m
Širina 2,47 m
Ugrez brez motorja 0,41 m
Izpodriv brez motorja 980 kg
Gorivo 180 l
Voda 50l
Motor Honda 150, izvenkrmni
Kabine 1
Višina kabina 120 cm
Število postelj 1
Postelja premec (d/š) 175 x 200/50
Toalete 1
Cena (fco Slovenija, brez DDV) 19.100 EUR
Prodajalec Defens d.o.o.
Šmartinska cesta 32
1000 Ljubljana
Info@defens.si
http://atlantic-boats.si

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT