Bavaria cruiser 40 s

0

Kako iz potovalne jadrnice izdelati takšno, ki bo konkurenčna na regatah, in jo pri tem ohraniti cenovno sprejemljive meje? Odgovor so poiskali v Farr Yacht Design studiu.

Dejan Ravter Foto: D. Ravter, Braslav Karlić

Komu je namenjena?
Športnikom po duši, ki želijo konkurenčno jadrnico za razumen denar, pa tudi družinam ali družbam za na dopust, jadralnim šolam …
Komu ni namenjena?
Jadralcem, ki najbolj cenijo močan motor in velik hladilnik.

Model: bavaria cruiser 40 s
Dolžina trupa 12 m
Osnovna cena brez jader in DDV: 123.400 EUR
02bav40
Ni minilo dosti časa, odkar so pri Bavarii Yachts predstavili novo linijo jadrnic, ki se ni razlikovala od potovalnih modelov le po oznaki ‘match’ na koncu, temveč je šlo za resnično drugačna in regatno ambiciozna modela 35 in 42, pod projekt pa so se podpisali Slovenci, J&J design studio bratov Jakopin. Nekoliko optimiziran model 42 match je požel kar nekaj uspehov na IMS prvenstvih po svetu. No, hišni arhitekti so se v teh letih menjali, slovenske so zamenjali svetovno regatno slavo okronani Farr Yacht Design, s krizo pa se je menjala tudi filozofija vodilnih pri Bavarii. Dočakali smo ponovno rojstvo performance cruiserja, vendar tokrat ne kot nove jadrnice, temveč kot evolucijo standardnega potovalnega modela cruiser 40.

40 S
Model cruiser 40, ki služi kot osnova za inačico S, je pravzaprav čisto običajna potovalna jadrnica, ki bi jo lahko imenovali tudi sodoben cruiser z vsemi, iz jadralnega vidika, slabimi lastnostmi, kot sta na primer širok trup z visokimi boki in precejšnja teža. Dejstvo, da so se pri Bavarii odločili obdržati obliko plastike (trup in palubo) nespremenjeno, moramo šteti proizvajalcu v dobro, saj očitno verjame v to, da so linije posrečene in narisane za hitrost. Zadovoljni bodo tudi lastniki cruiserjev 40, ki so tako dobili potrditev, da so njihove barke v osnovi dovolj dobre za nadgradnjo. Nadgradnjo? Natanko tako, pri modelu 40 S gre za dodelavo brez bistvenih posegov. Pomembno vodilo konstruktorjev pri načrtovanju nove inačice je bila končna cena, ki bi se naj gibala v razumnih mejah. Zamenjati plastiko in aluminij s karbonom, dodati svinčeni bulb namesto standardne balastne kobilice, po možnosti še PBO pripone in pognati ceno v višave, ne bi bila nobena težava. Veliko težja naloga je, če so postavljene cenovne omejitve, obenem pa zahtevana hitrost in dobre jadralne sposobnosti.
05bav40
Evolucija
Omenil sem že, da so pri Farr Yacht Design studiu tokrat dobili drugačno nalogo, kot so jih vajeni. Izboljšati karakteristike modela, ki je v osnovi namenjen udobnemu preživljanju dopusta, je nekaj popolnoma drugega, kot narisati jadrnico za America’s Cup, Volvo Ocean Race, Vendee Globe, Sydney to Hobart ali morda za kakšnega naročnika, ki želi v svoji paleti hitrega performance cruiserja. Recept, ki so ga uporabili, je na videz enostaven: povečanje površine jader, istočasno predelava kobilice za več stabilnosti in znižanje teže. Aluminijasti jambor je tako za 44 cm višji, bum za 39 cm daljši (površina glavnega jadra se je tako povečala za 5,6 m2), kobilica je sicer ostala enako težka, le ugrez je povečan na 2,30 metra, kar pomeni več stabilnosti. Zaradi nižjih stroškov so obdržali litoželezno izvedbo – za primerjavo naj dodam, da je imel stari match svinčeni bulb. Trup in paluba sta izdelana v sendvič tehnologiji iz vinilestra s sredico iz PVC-ja in polnim laminatom v coni kobilice. Znano je, da privarčevani kilogrami pripomorejo k boljšim jadralnim sposobnostim, zato v radikalni različici modela 40 S ni dvižne platforme na krmi, sidrnika na premcu, sredinske klopi za mizo v salonu in premčnega toaletnega prostora. Radikalna različica je istočasno tudi osnovna, saj je kupcem na voljo ‘cruising paket’, ki udobje športne izvedbe zelo približa tistemu, ki ga najdemo pri cruiserju. No, seveda se istočasno tudi jadralne sposobnosti nekoliko približajo potovalni izvedenki.
04bav40
Zunanjost
Če zanemarimo visoke boke trupa in se osredotočimo na opremo oziroma konfiguracijo jadralne opreme, je treba potrditi, da načrtovalci obvladajo svoj posel. Dokaz so trije pari Lewmarjevih vitlov serije Evo, iz kokpita nastavljiva prijemališča 107 % genove z vozički s krogličnimi ležaji, tračnica je nameščena na kabino, traveler v kokpitu, german sheeting sistem za uravnavanje škote glavnega jadra, hidravlika za pritegovanje zadnje pripone, oprema za spinaker vključno s karbonskim tangunom, tuff luff z dvema kanaloma za menjavo jader in Tack Tick multifunkcijski instrumenti. Za poznavalce vsa našteta oprema pomeni, da bo za uspešno regatno jadranje potrebna posadka sedmih jadralcev, medtem ko jih bo za lagodno dopustniško jadranje dovolj nekaj manj, vsekakor pa ne bi priporočal s to jadrnico in nameščenim spinakerjem jadrati maloštevilnim in neizkušenim posadkam.
Kot nasprotje regatno nastrojeni opremi delujejo široka in udobna sedišča v kokpitu ter lesena vhodna vratca v podpalubje. No, udobje ni nikoli korakalo z roko v roki z regatnim jadranjem, tako bo tudi tukaj nemalo pritoževanja prav zaradi (pre)udobnih sedišč, ki otežujejo delo posadke v kokpitu.
09bav40
Pod palubo
Tudi pod palubo se zgodba o nasprotjih nadaljuje. V smislu dizajna in dobrega počutja v notranjosti so pri Bavarii v zadnjih letih naredili resnično velik korak naprej. Model 40 S je pod palubo popolnoma potovalno opremljen in trdim lahko, da ga ni poznavalca, ki bi ob pogledu v notranjost izjavil, da gre za športno izvedenko jadrnice. Tla so v svetlem lesu, pohištvo v mahagoniju. Tri popolno opremljene kabine omogočajo šestim potnikom udobno bivanje, nekoliko se zalomi le pri kopalnici. Sicer velik toaletni prostor v krmnem delu je brez tuša, medtem ko je bil prostor, namenjen kopalnici, v premcu na testni jadrnici neopremljen in uporabljen kot skladišče. Seveda se po potrebi z minimalnimi stroški oziroma nakupom ‘cruising paketa’ udobje tudi v notranjosti še poveča, vendar je že osnovna oprema dovolj za bivanje. Tukaj je še plinski štedilnik s pečico oziroma kar kompletna kuhinja, če sem natančen, pa navigacijski kotiček, oblazinjeno sedišče v salonu, zanimivo, celo na vseh oknih sem opazil detajl – senčnike in mrežice za zaščito pred mrčesom, kar pogosto manjka na marsikateri izrazito čarterski barki. Če prištejem še številna svetila, je občutek, da sem na regatno ‘našpičeni’ jadrnici, v notranjosti povsem izginil. Razporeditev prostorov je klasična, krmni kabini in premčna, na levi v salonu sta kopalnica in malo naprej kuhinja, na desni pa navigacijski kotiček in sedežna garnitura z mizo. Vtis je moderen, pri dizajnu v notranjosti so se pri Bavarii odločili za trendovsko enostavne, ravne linije, vendar moram priznati, da kljub uporabi ne ravno dragih materialov, notranjost niti slučajno ne deluje ceneno. Prej obratno, na vsak način pa toplo in simpatično.
01bav40
Plovba
Z vetrom je tako, da ga je po navadi premalo ali preveč. Na dan testa je obveljalo prvo in kljub čakanju na močnejšo sapico ter želji po hitrem jadranju, je ostalo pri zelo zmernem jugu. Osem vozlov je, kljub temu da gre za jadrnico, ki ima faktor razmerja med težo in površino jader preko 23, torej sodi v zgornji razred, nekoliko malo. V takšnem primeru bi vsekakor bila dobrodošla vsaj nekoliko večja genova, ki pa je zaradi ugodnejšega premera po ORC in IRC, na jadrnici ni bilo. Omeniti moram, da je bavaria 40S odlično debitirala na regati Kornati cup, kjer je po preračunanem času osvojila prvo mesto. Zadaj sta ostali tako first 40.7, kot salona 37, ki veljata za zelo hitri in po preračunu ugodni regatni jadrnici, tako v realnem kot preračunanem času. Na krmilu je jadrnica lahkotna, dober je prenos, ki zaradi natančnosti in lahkih krmilnih koles ne povzroča neprijetnega vpliva drugega kolesa, ki ga poznamo pri slabših jadrnicah oziroma težkih kolesih. Traveler glavnega jadra krmarju ni na doseg roke, zato pa je toliko bolj udobno hidravlično uravnavanje napetosti zadnje pripone. Sploh imam pripombo glede omenjenega travelerja, ki je nekakšna polovična rešitev, saj bi bil veliko učinkovitejši, če bi ga dvignili za deset centimetrov in podaljšali do konca sedišč v kokpitu. Rezultat bi bil veliko učinkovitejše in fizično manj naporno reagiranje pri popuščanju glavnega jadra ob močnejših udarih vetra. Tračnica, po kateri se premika iz kokpita nastavljivi voziček prijemališča genove, je pomaknjena na vrh kabine, kar je odlična rešitev v močnem vetru, ko krmar jadra kar se da ostro v veter, v slabem vetru, ko potrebuje več moči v jadru, pa ta rešitev ni optimalna.
11bav40
Končni vtis
Bavaria cruiser 40 S je jadrnica, ki pravzaprav nakazuje, kakšni bi sodobni cruiserji morali biti, da bi prišli jadralski navdušenci na svoj račun. Prostorna, nekomplicirana za upravljanje (morda se bo kdo ustrašil le spinakerja), hitra in za ceno, ki je z ozirom na opremo in vse, kar nudi, zelo sprejemljiva. Detajli v podpalubju so precej poenostavljeni, vendar je trenutno to splošen trend proizvajalcev v želji po nižanju končne cene proizvoda, poudariti pa moram, da sta vtis in počutje v notranjosti odlična. Kljub temu da bi marsikdo pričakoval v podpalubju osiromašeno inačico z izgovarjanjem na nižjo težo, je bavaria cruiser 40 S že v osnovni inačici dobro opremljena. Kaj hitro pa je lahko po želji lastnika popolno komfortno opremljena, le omisliti si je treba ‘cruising paket’ in družinski regatnik se spremeni v dopustniški otok sreče. Ki bo še vedno hitrejši od trebušaste konkurence iz čarterskih flot.

 

TEHNIČNI PODATKI
Dolžina preko vsega 12,35 m
Dolžina trupa 11,99 m
Dolžina vodne linije 10,75 m
Širina 3,96 m
Teoretična hitrost trupa 8,41 vozla (15,58 km/h)
Razmerje površine jader proti izpodrivu 23,45
Ugrez 2,30 m
Izpodriv 8.140 kg
Motor Volvo Penta D1-30
Snast 7/8
Površina jader v veter 94,90 m2
Površina glavnega jadra 55,40 m2
Površina prečke 39,50 m2
Kabine 3
Število postelj 6+1
Toalete 1+1
Design Farr Yacht Design & BMW DesignworksUSA
Cena (fco Slovenija brez DDV) 123.400 EUR
Prodajalec T.T.Y. d.o.o.
Komenskega 12
1000 Ljubljana
tel.: 01 2345 370
www.tty.si
tomaz.kunaver@s5.net

HITROST PLOVBE
Z JADRI
45° 6,1 vozla
60° 5,9 vozla
90° 5,5 vozla
135° 4,3 vozla
Z motorjem
Min 900 vrt/min 2,3 vozla
1.500 vrt/min 4,2 vozla
2.000 vrt/min 5,7 vozla
Max 2.500 vrt/min 7,2 vozla

POGOJI MERITEV: Veter jugo 8-10 vozlov, stanje morja 1. Hitrost merjena z ročnim GPS-om, na jadrnici je bilo 6 oseb. Meritve so bile opravljene z glavnim jadrom in prečko.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT