Carbon one design – CODE 8

0

Model:
Code 8
Dolžina trupa: 8,00 m
Osnovna cena brez jader in DDV: 66.000 EUR

+Za športnike, ki se ne bojijo dokazovanja v pogojih, ki so enaki za vse in tiste, ki resnično uživajo v drznem jadranju.
-Jadralcem, ki dajejo prednost udobnosti bivanja pred jadralskimi sposobnostmi.

Hitra jadrnica renomiranega slovenskega navtičnega arhitekta Andreja Justina.

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Nov uspešen projekt Andreja Justina je pred vrati ali bolje rečeno – že na valovih. Po izjemni regatni jadrnici RC44, ki trenutno zabava mnoge premožne lastnike na regatah širom sveta, je Andrej za Madžarsko podjetje Code Yachting narisal novo lepotico z imenom Code 8. Jadrnica je mnogo manjša in s tem seveda precej cenejša in dostopna širši jadralski množici. Izdelujejo jo tako kot RC 44 v renomiranem madžarskem podjetju Pauger Carbon.
04code00code
Osnovna ideja
Vsi vemo, da se jadralci med seboj lahko pošteno primerjamo le s popolnoma enakimi jadrnicami. To je osnovno vodilo vseh projektov s skupnim imenom one design, kjer so jadrnice identične in lastne spremembe niso dovoljene. Če se takšna jadrnica, kot radi rečemo, ‘prime’, pomeni to tudi dokaj zmerno ceno in seveda veliko število regat in drugih družabnih dogodkov, ki se jih lahko lastniki teh jadrnic udeležujejo. Če pa je takšna jadrnica tudi med najhitrejšimi v svojem dolžinskem razredu, se možnost uspešnega nastopanja na regatah še poveča.
Osnovno vodilo je torej športni boj enakovrednih jadrnic, med katerimi zmaga najboljša posadka, seveda pa so za uspešen projekt še druga vodila. V nasprotju z mnogimi one design projekti, je Code 8 zasnovana za maloštevilčno posadko, neodvisno od vremenskih razmer. To je dobro tako za regate, ko je včasih zelo težko zbrati številčno posadko, kot za turistična jadranja z družino ali prijatelji, ko imamo na krovu osebe, ki so nevešče jadranja.
09code
Transport
Da bi lahko jadrnico brez večjih stroškov transportirali med morji in jezeri, je bila ena od osnovnih zahtev širina, ki še dovoljuje prevoz po cestah brez spremstva. Ker je omejitev 255 centimetrov, je bil to morda največji izziv za projektanta in ga je uspešno rešil. Za uporabnika je dejstvo, da je marina nepotrebna, prevoz pa možen z vsakim malo močnejšim avtomobilom in prikolico, zelo pomembno

Zmagovati tudi na flotnih odprtih regatah
Za one design razred je pravzaprav vseeno, kako hitra je jadrnica v primerjavi s konkurenco, toda ko želimo zajadrati med drugimi plovili istega dolžinskega razreda, postane hitrost in manevrska sposobnost odločilnega pomena. K čemu pripomore jadrnica, ki se ne more kosati s podobnimi? Tako je bila projektantu naložena še ena naloga – code 8 mora biti izjemno konkurenčen v svojem razredu. Koliko jim je uspelo, bo pokazal čas, vendar že rezultat na razvpiti Barcolani, kjer so bili tretji v svojem razredu, veliko pove.
07code
Glisirati
Tisti, ki je enkrat okusil slast glisiranja z jadrnico, se temu užitku noče odreči. Zasnova code 8 jadrnice s svojo obliko trupa, razmerjem jader proti teži in razmerjem teže kobilice proti celotni teži plovila zagotavlja to neverjetno lastnost.

Code 8, kot smo ga videli mi
V lepem sončnem jesenskem dnevu smo imeli le malo sreče z vetrom. Code 8 je v vsej svoji lepoti stala na privezu in čakala, da bi se nas veter usmilil. V oči nam je najprej padel lomljen trup, ki ga različna barva trupa nad prelomom in pod njim dela še bolj opaznega. Kot sem že omenil, je najbolj nenavadno to, da poteka prelom vse do premca, kar nismo videli še na nobenem drugem plovilu. Revolucija, torej. Opazno je razmerje dolžine proti širini, ki je močno v korist dolžine. Trup je torej zelo ozek, zaključuje ga odprta krma, na katero je nataknjeno krmilo. Za boljši izkoristek je drsnik škote glavnega jadra postavljen na skrajni konec kokpita in se razteza čez celotno njegovo širino. Paluba je ravna, kabina pa le malo dvignjena nad palubo. Zanimiv detajl je drsnik prečke, ki je postavljen pravokotno na trup in omogoča pomikanje vpetja škote prečke bolj k osi barke in stran od nje. Torej je možno spreminjati kot prečke ob popolnoma pritegnjeni škoti.
Premec krasi ohišje izvlačljivega kosnika, ki sega dobrega pol metra čez palubo, ob izvlečenem kosniku pa sega prijemališče genakerja kar dva metra preko palube. Prijemališče drifterja je na koncu ohišja kosnika, kar prav tako močno poveča površino tega, v rahlem vetru izjemno uporabnega jadra.
V notranjosti najdemo štiri ležišča, na katerih se da udobno prespati, le paziti moramo na glavo, ko se zbudimo, saj je višina kabine regatno nizka.
render_code8
Konstrukcija
Celotna jadrnica je izdelana iz karbonskih vlaken in epoksija, kar daje trupu izredno trdnost in lahkost. Kobilica je globoka 1,80 metra in se zaključuje z bulbom, v katerem je kar 62 odstotkov vse teže plovila. Moment ravnanja jadrnice je torej izredno velik. Da bi trup prenesel sile, ki nastanejo, je kobilica privijačena v trup na poseben, v trup integriran, jeklen nosilec, ki razporeja sile po veliki površini trupa. Razmerje jader proti teži je neverjetnih 55, kar je še posebej impozantna številka ob dejstvu, da ob uporabi drifterja koeficient naraste kar na 76. Že prej omenjena kobilica z bulbom skrbi za velik izravnalni moment, kar omogoča hitro in varno jadranje. Celoten trup in paluba sta izdelana iz treh kosov: trup, ki delno prehaja v palubo in ohišje kosnika je en del. Skrivnost, kako so ga izdelali, je v kalupu, ki je izdelan iz dveh polovic, tako da ga lahko razstavijo, ko je trup odlit. Drugi del je notranji odlitek, ki ima funkcijo povečanja trdnosti barke in istočasno predstavlja funkcionalne dele, kot so postelje. Tretji del je seveda paluba, ki je lepljena na trup, tako da spoj sploh ni viden. Jambor je karbonski in tehta le 16 kilogramov, le pripone so iz nerjavne pletenice in dodatno obtežijo jambor s približno šestimi kilogrami.
08code
Na morju
Rahel vetrič, ki je le na trenutke dosegal štiri vozle, ni obetal pravih jadralskih užitkov. Kljub temu smo dvignili jadra in v trenutku zajadrali. Hitrosti, ki jih v takšnem rahlem vetru dosega ta jadrnica, so prav neverjetne in hitro presežejo pravo hitrost vetra. Še posebej ob uporabi drifterja ali genakerja. Rokovanje z jadri je dokaj preprosto in štiri osebe so več kot dovolj za vrhunsko jadranje. Odziv na krmilo je trenuten in pri manevrih izgublja jadrnica zelo malo hitrosti. Posebej zanimivo postane, ko se jadrnica nagne in nasloni na lomljen bok. Volumen, ki pomaga ravnati jadrnico, se poveča, dodatno pa oster rob pomaga držati smer. Popuščanje glavnega jadra ob teh vetrovih ni potrebno, saj nagib preprečujeta tako kobilica kot dodaten izpodriv, ki ga dobimo na boku z nagibom. Posebno pozornost smo namenili opazovanju izteka vala s krme, ki se je na veliko presenečenje vseh udeleženih odlepil od krme že pri hitrosti nižji od šestih vozlov. Škoda, da je bilo premalo vetra za pravo glisiranje, a po trditvah jadralcev, ki so le nekaj dni prej sodelovali na Barcolani in jadrali v močni burji, so dosegli hitrost tudi do 17 vozlov. Ni razloga, da jim ne bi verjeli.

Končni vtis
Code 8 je prava one design jadrnica, ki bi lahko imela zelo svetlo prihodnost. Njene odlične jadralne sposobnosti in preprosto upravljanje z jadri bi morali navdušiti veliko zaljubljencev v regate. Da bo možno z njo organizirati prireditve po raznih jezerih in morjih, je zagotovil konstruktor s širino plovila, ki omogoča prevoz po cestah s prikolico brez spremstva. Jadrnica omogoča tudi krajša družinska ali rekreativna jadranja, kar ji še povečuje uporabno vrednost. V današnjih časih pa bo odločilnega pomena, če bo dovolj jadralcev pripravljeno seči v žep za nakup.

andrej_justinAndrej Justin, projektant
Code 8 sem dizajniral za jadralce, ki jim je odličnost na prvem mestu in razumejo razliko med kvaliteto in kvantiteto. Vse svoje znanje in vire smo uporabili, da bi naredili zares vrhunski »Day Sailer-racer« za evropska morja in jezera. Jadrnica je namenjena tako za regate s polno posadko kot za regate samcev. Omogoča spanje štirim odraslim na štirih posteljah. Skupne dimenzije in lahka konstrukcija zagotavljajo preprost transport po cesti. Lomljen trup s širino 2,55 m smo izbrali na podlagi rezultatov zahtevnih študij, ki so pokazale optimalno razmerje med lastnostmi jadranja proti in z vetrom. Lom na trupu se razteza vse do premca, kar dinamično minimalizira omočeno površino, povečuje stabilnost jadrnice in minimalizira vzdolžno stabilnost, obenem pa pušča premec suh tudi v težjih vremenskih razmerah.
Ugrez 1,8 metra z odličnim razmerjem balasta proti skupni teži predstavlja najboljši možen kompromis med jadranjem proti in z vetrom. Globlja kobilica bi namreč povečala vzdolžno inercijo in rezultat bi bil počasnejše jadranje proti vetru. Pri izdelavi smo se naslonili na tehnološko najnaprednejše materiale in proizvodne postopke, kot so CNC obdelava, predpripravljena carbon – sendvič konstrukcija, toplotna obdelava kompozitnih delov itd. Opcijsko je možno vgraditi še vodne balaste.

TEHNIČNI PODATKI

Code 8

Dolžina preko vsega                                      10,20 m

Dolžina trupa                                                 8,00 m

Dolžina vodne linije                                       8,00

Širina                                                              2,55 m

Ugrez                                                             1,80 m

Izpodriv                                                         910 kg

Balast                                                             566 kg

Koeficient balast/Izpodriv                             062

Koeficient jadra/teža                                      55,37

Teoretična hitrost trupa                                 6,87 vozla ali 12,72 km/h

Gorivo                                                            np

Voda                                                               –

Motor                                                            Izvenkrmni

Snast                                                              9/10

Površina jader v veter                                    52,0 m2

Kabine                                                            1

Število postelj                                                4

Cena (fco tovarna, brez DDV)                       66.000 EUR

Projektant                                                      Andrej Justin

Prodajalec                                                       www.codeyacht.eu

info@codeyacht.eu

HITROST PLOVBE

 

Z JADRI

45°                                                            4,1 vozla ali 7,59 km/h

60°                                                                 5,8 vozla ali 10,74 km/h

90°                                                                5,3 vozla ali 9,81 km/h

135°                                                              4,8 vozla ali 8,89 km/h

POGOJI MERITEV: Veter severozahodni do 2 m/s (4 vozle), stanje morja 0. Hitrosti merjene z ročnim GPS-om.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT