Najnaprednejši in težko pričakovani član nove družine Maestralov
Sašo Meden foto: Dejan Ravter
Bagovna znamka Maestral je na našem širšem področju verjetno najprepoznavnejša, saj opazujemo in uporabljamo te napihjlive čolne že več kot 35 let. Več tisoč proizvedenih čolnov v vseh teh letih govori v prid njihovi tradiciji. Trenutno imamo na tržišču devet različnih gumenjkov Maestral. Najmanjši od 2,60 do 3,40 metra so zložljivi gumenjaki, od 4,2 metra pa vse do največjega 7,45 metra dolgega, pa so gumenjaki s trdim dnom. Zadnji iz te družine je tokrat preizkušeni 4,90 metra dolg maestral 490, ki je zapolnil praznino med modeloma 420 in 560. Razvoj čolna dolgujemo slovenskemu podjetju Galio d.o.o., ki je čoln projektiralo in razvilo orodja za njegovo serijsko izdelavo. Je tipičen športni čoln za raznovrstno uporabo. S svojo dolžino ni ne prevelik ne premajhen, kvaliteten in temu primerno tudi cenovno opredeljen.
Zunanji izgled
Maestral 490 je popolnoma nov čoln, oblikovan z novim pristopom. Trup je precej globok z izrazito kobilico in ostrim premcem, ki omogočata odlično rezanje valov in veliko smerno stabilnost. Tubusi so postavjeni visoko in se med plovbo ne dotikajo vodne površine. Maestral 490 je tudi dizajnsko izredno lep, posebej ga zaznamujeta nosilca radarskega loka, ki ga dejansko na čolnu ni. Seveda, ko pa ni potreben. Nosilca sta predvsem oblikovnega značaja, saj precej pripomoreta k všečnemu videzu. Projektanti ju imenujejo VTR bočni nosilci luči. Desni nosilec ima na vrhu vgrajeno navigacijasko luč, spodnji del pa so izkoristili za pritrditev ročice, ki jo uporbljamo pri plezanju po stopnicah iz vode. Oba nosilca imata na zunanji strani pozicijske luči, med obema se na krmi nahaja centralno postavljen drog za vleko smučarja. V notranjosti čolna nam v oči pade sredinsko postavljena krmarska konzola s krmilnim kolesom in vetrobranskim steklom, ki je obdano z močno nerjavno cevjo, katera služi tudi za oprijem. Na sprednji strani konzole se nahaja manjši sedež, ki ga po želji spojimo s premčno klopjo v sončno ploščad. Krmar za sedenje uporablja krmno klop iz katere z lahkoto doseže krmilno kolo in ročico komande izvenkrmnega motorja. Klop pod seboj skriva skladiščni prostor. Dodaten skladišni prostor je tudi pod premčno klopjo. Vse klopi in sedež so oblazinjeni. Na premec je vgrajena trdna ploščad z vodilom sidrne vrvi in priveznimi bitvami.
Med plovbo
Kot sem že omenil, je trup maestrala 490 izdelan iz poliestra, glavna zančilnost pa je njegova globoka kobilica in oster premec. Čoln je standardno opremljen z izvenkrmnim motorjem Yamaha 60 s 45 kilovati moči (60 KS), po podatkih proizvajalca pa je možno nanj namestiti tudi precej močnejši motor z maksimalno močjo 56 kilovatov (75 KS). Med testom sem bil na čolnu sam, zato se je zdel omenjeni motor več kot dovolj močan za ta manj kot pet metrov dolg in le 330 kilogramov težek čoln.
Sedenje za krmarsko konzlo je udobno, vetrobransko steklo pa kot pri vseh tako malih čolnih bolj za okras. Pritisk na komandno ročico izstreli maestral 490 kot puščico iz vode. Plovba kljub veliki hitrosti je prijetna in nezahtevna. Res mi je šlo na roko tudi vreme, saj valov ni bilo, a med preizkusom pri plovbi preko lastnega vala sem ugotovi, da se čoln zelo hitro izniha. Zanimivo pri tej obliki dna je dejstvo, da se pri zavojih, ne glede na to kako ostri so, čoln prav nič ne nagne, kar povzroča veliko centrifugalno silo na potnike. Zato nasvet: ali se močno držite, ali pa prosite krmarja, da zavoje vrši nekoliko nežneje.
Ne glede na to, kako močno sem zavijal, me je presenetilo dejstvo, da propeler ne zajema zraka, za kar se imamo zahvaliti delno obliki trupa, delno pa dovolj globoki nogi motorja. Vsekakor mora uporabnik vedno uporabljati dolgo nogo motorja, dodal pa bi še, da je za končno hitrost zelo pomembna nastavitev kota motorja, kar upravljamo preko komandne ročice.
Končni vtis
Maestral je dal na trg dolgo pričakovan in napovedovan model 490 in kar se tiče oblike in funkcionalnosti nikakor ni razočaral. Prej nasprotno. Maestral 490 že po videzu kaže, da oblikovalcem ni vseeno, kako privlačen je čoln na pogled. Če dodamo k temu še funkcionalnost, ki na tako majhnem čolnu omogoča sončno ploščad na premcu, udobno zadnjo klop, centralno postavljeno konzolo in relativno udoben pristop v vodo, dobimo zelo kvaliteten čoln, ki bo navdušil marsikaterega ljubitelja morja, ki mu je poležavanje na plaži premalo in si želi od počitnic nekaj več. Ob dovolj velikih površinah maestral 490 ponuja dovolj skladičnih prostorov in kar je tudi zelo pomembno, kar 100 litrov velik rezervoar goriva. V osnovni ceni dobi kupec še kalužno črpalko, set blazin, komplet za popravilo, vesla in tlačilko.
TEHNIČNI PODATKI
Maestral 490
Dolžina preko vsega 4,85 m
Širina 2,20 m
Teža 330 kg
Motor Yamaha 60 (45 KW)
Max dovoljena moč motorja 56 KW
Premer tubusov 50 cm
Material tubusov Neoprene-Hypalon
Maksimalno število oseb 8
Cena (z DDV brez motorja) 9.900 EUR
Projektant Galio d.o.o.
Prodajalec Galio d.o.o.
Dragomelj 63, 1230 Domžale
www.galio.si
galio@siol.net