Seascape 27

0

Po izjemnem uspehu seascape 18 je pred nami nova, večja in hitrejša jadrnica.
Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Model: Seascape 27
Dolžina trupa: 7,99 m
Osnovna cena brez jader in brez DDV: 45.000 EUR

+Jadralne sposobnosti
-Ni za jadralce, ki iščejo udobje

21seascape27
Andraža Mihelina in Kristiana Hajnška se spomnimo po podvigih na prekoocenanskih regatah z miniji. Ta njuna pustolovska leta so bila le začetek neverjetne zgodbe o poslovnem uspehu. Svoje izkušnje sta s pridom unovčila in na navtično tržišče lansirala svoj izdelek. Jadrnico sescape 18, ki je bila sprva sprejeta z mnogo skepse. Navtični novinarji nismo verjeli v uspeh anonimnega podjetja iz Slovenije. No, na naše veliko veselje smo se takrat zmotili in danes je seascape 18 poznan in prodajni artikel širom po svetu. Ker pa sta Andraž in Kristian polna energije in ne želita spati na starih lovorikah, je pred nami njun nov ambiciozni projekt. Seascape 27. Jadrnica je še v fazi prototipa, končna verzija pa bo na ogled na sejmu v Parizu, v kolikor bo šla finalizacija po planu, zadnji rok za predstavitev je Duesseldorfski sejem Boot, kjer bo seascape 27 tudi v konkurenci za jadrnico leta. Zaupanje, ki ga tandem Andraž Mihelin – Kristian Hajnšek uživa, je takšno, da je prodanih že pet plovil, pa kupci z njimi sploh še niso zapluli. Po tem, kar smo doživeli na testni plovbi, bi le še dodatno utrdilo prepričanje, da so se pravilno odločili.

Test prototipa seascape 27
Včasih moramo imeti tudi srečo, sem si rekel, ko smo se iz deževne notranjosti podali na pot proti naši oblačni obali, kjer nas je čakalo od močne burje razpenjeno morje. Jadrnica je privezana na bok čakala v portoroški marini. Hitro smo se oblekli v jadralna oblačila, brez katerih bi bili v teh vremenskih razmerah precej nebogljeni oziroma mokri do kože. Zabava se je lahko pričela!
05seascape2715seascape2716seascape27
Koncept
Seascape 27 je komaj osem metrov dolga jadrnica, zasnovana za regatna jadranja, vendar je želja proizvajalcev, da bi omogočala ob izrednih jadralnih lastnostih tudi dovolj udobno bivanje. S tem namenom so v notranjosti nameščene postelje, stranišče, hladilnik, predviden je tudi manjši štedilnik in nekaj visečih predalov, narejenih iz blaga. K notranjosti se bomo še vrnili, bolj nas zanimajo trup, paluba in jadralna oprema. Pri oblikovanju trupa je oblikovalec sledil najnovejšim dognanjem s sveta regatnih jadrnic in tako je nastala zelo moderna oblika trupa, ki omogoča izredno hitro jadranje, nudi velik volumen, obenem pa tudi izredno togost. Sam trup je v širino omejen s 254 centimetri, tako da ga lahko brez omejitev prevažamo po cesti. Tudi zaradi tega je sicer globoka kobilica narejena v nihajni izvedbi, kar pomeni da jo s pomočjo hidravlike dvignemo pod trup in s tem znižamo ugrez jadrnice. Pomemben podatek, tako za prevoz, kot pristajanje v majhnih in plitkih pristaniščih. Kljub izjemnim jadralskim ambicijam je seascape 27 v prvi vrsti zasnovana kot družinska jadrnica, na kateri boste z minimalnim naporom hitro jadrali. Za dosego le-tega je jadralna oprema precej poenostavljena. Jambor je karbonski, visok 11 metrov in ga je mogoče postaviti brez pomoči dvigala. Vpet je brez krmnih pripon, kar omogoča lažje gibanje po kokpitu. Prednja pripona deli jambor v razmerju 7/8 in je namenjena postavitvi genove. Za njo je notranja pripona oziroma kuter pripona. Na njo namestimo flok, kadar je veter premočan za polna jadra. Glavno jadro je preko škote vpeto na konveksno oblikovano tračnico z drsnikom, ki se nahaja v zadnjem delu kokpita. Škota poteka preko prenosa na kolešček v tleh kokpita pred vhodom v kabino. Za povečanje površine jader uporabimo genaker, ki ga vpnemo na kosnik, kar naredi iz jadrnice pravi gliser, kot lahko vidite na fotografijah, ki smo jih posneli tekom testiranja. Varnost je na seascape 27 večplastna. Najprej je treba zapisati, da je jadrnica z nizkim težiščem izredno stabilna tudi v velikih valovih, za varno pa plovbo skrbita dva krmilna lista, s katerima je upravljanje v močnem vetru mnogo preprostejše, kot pri jadrnicah z le enim krmilnim. Za primer nesreče na morju so poskrbeli z nepredušnimi komorami, ki poskrbijo, da je trup nepotopljiv. Dotakniti se moram še motorja. Ta je izvenkmni, vendar ga ne boste našli na krmi jadrnice. Pri podjetju Issa so namreč našli inovativno rešitev in postavili motor v kokpit na poseben nosilec, povezali komande na ročico motorja in s tem dobili izvenkrmni motor, ki je na nek način vgrajen. Kar so morali rešiti, je pospravljanje motorja med jadranjem. Razvili so poseben nosilec za motor, preko katerega nagnemo motor in ga položimo v prostor pod kokpitom. Luknjo, ki ostane v trupu zatesnimo s posebnim koničnim pokrovom, ki ga potisnemo v dno trupa in že smo na jadrnici brez motorja. Rešitev, redna patenta.
17seascape27
Paluba
Glavna značilnost seascape 27 je, kot pri vseh podobnih hitrih jadrnicah, širok in odprt kokpit. V njem je prostora vsaj za pet članov posadke. Krmar sedi nekako v sredini kokpita, od koder najlažje krmari in s težo ne obremenjuje krme. Ostali člani posadke so pomaknjeni naprej proti kabini, v primeru močnega vetra pa ravnajo jadrnico z boka ob strehi kabine. Dvižnice so postavljena na streho, da lahko z njimi upravlja ena oseba. Škoti prečke sta klasično speljani na vitla na boku. Jadrnica nima klasičnega drsnika za škoti prečke, temveč kot rešuje s sistemom, imenovanim inhauler. Preprosta in učinkovita rešitev. Zamenjava jader je mogoča s premca, kjer je dovolj prostora za bowmana, saj se kabina dovolj hitro spusti do nivoja palube. Kot sem že omeni, je pod pokrovom kokpita skrit izvenkrmni motor, na tleh pa se nahaja tudi opora za noge, ki služi posadki med nagibom jadrnice.
18seascape27
Notranjost
Ideja jadrnice seascape 27, da bi postala tudi družinska potovalna jadrnica, je uresničljiva le z dovolj udobno notranjostjo. Na testiranem prototipu so bile nekatere rešitve že dobro vidne. V notranjost do dokaj nizkega prostora vstopimo po majhni lestvi. Levo in desno sta nameščeni postelji, ki segata vse od predelne stene do krme in omogočata spanje štirim osebam. Na bokih pod stropom je prostor, kjer bodo svoj prostor našli predalniki, izdelani najverjetneje iz nepremočljivega blaga. Osrednji del zavzema ohišje kobilice in sistem za dvig le-te ter jambor. Zanimivi so detajli, ki jih najdemo za predelno steno. Tam se namreč nahaja medprostor med premčno kabino in salonom. Leva stran medprostora je namenjena shranjevanju jader, medtem ko je na desni strani vgrajeno pravo mornarsko stranišče. Da je celotna zadeva sploh uporabna, so vrata v straniščni prostor istočasno tudi vrata med salonom in medprostorom. Genialna rešitev za uporabnike stranišča. Premčna kabina je zgolj postelja, a tudi ta je z vrati ločena od glavnega prostora. Oblikovalci pa so se pozabavali tudi s svetlobo. To v nočnih urah dajejo led svetilke na trakovih, prilepljene na strop plovila. V salonu najdemo še hladilnik, ki je nameščen pod stopnicami, v končni verziji pa bo vgrajen tudi majhen štedilnik. Skratka, jadrnica bi naj omogočala kolikor toliko spodobno bivanje tudi, ko se z njo ne bo jadralo.
19seascape27
Na morju
Že omenjena burja in razburkano morje so čakali na nas. Tovarniška ekipa, okrepljene z urednikom nemške revija Yacht in mojo malenkostjo. S pomočjo motorja smo izpluli in se prepričali, da inovacija deluje b. p. Torej, brez problemov. Motor smo uspeli tudi pospraviti na ‘ena, dva, tri’. Dvig glavnega jadra je zaradi velikosti in klasičnega žleba nekoliko bolj zamuden, vendar pogled na kompozitno regatno jadro odtehta nekoliko daljši čas dvigovanja. Razpnemo še flok na kuter priponi in že zajadramo proti Piranu, za katerim se bo pokazalo, kaj zmore jadrnica. Kaj kmalu smo prišli iz zavetrja na polno moč burje. Glavno jadro smo že pred tem skrajšali in pričeli jadrati proti vetru. Kljub visokim valovom se je seascape 27 odlično držal. Konstantna hitrost nad šest vozlov in odlično prebijanje preko valov sta me navdušili. Najbolj sem bil navdušen nad krmili, ki kljub nagnjenosti preko 20 in tudi 30 stopinj ne povzročata nikakršnih težav pri krmarjenju, ki je zelo lahkotno. Seveda je privetrni krmilni list večino časa v zraku, vendar zavetrni odlično opravlja svoje delo. Za hitro in udobno plovbo pri jadranju v teh pogojih proti vetru je potrebno usklajeno delo med krmarjem in trimerjem glavnega jadra. Njuna pozicija je tesno skupaj v kokpitu, medtem ko posadka na palubi ravna jadrnico. ‘Otroško bolezen’ sem našel v poziciji nožne opore, ki je nekoliko preblizu roba kokpita, a to je še najmanj in zagotovo bo končna verzija izboljšana. Maneveri hitrega premikanja potekajo lahkotno in tudi posadka ima dovolj prostora, da se prestavi na drugo stran. Prava zabava pa se prične pri jadranju v ugodnih smereh. Izvlekli smo kosnik in dvignili genaker. Zaradi izredne lahkosti jadrnice smo kar ‘poleteli’. Pospeški so neverjetni, burja, ki piha v sunkih, pa občutek le še stopnjuje. Z lahkoto smo dvigali hitrost tudi čez 16 oziroma 17 vozlov. Gre seveda za glisiranje po vali navzdol, a tudi povprečna hitrost preko 12 vozlov ni od muh. Občutek na krmilu je krasen, saj kljub visokim hitrostim in težkim razmeram krmarjenje ne predstavlja napora, temveč čisti užitek. Jadrnica je namreč izredno poslušna in o kakšnem strahu ni bilo sledu.

Seascape 27
Po izjemno uspešni premieri z jadrnico seascape 18 je pred nami prototip večje jadrnice – seascape 27. To bo regatno-potovalna jadrnica, ki bo omogočala izjemne jadralne sposobnosti, obenem pa bo dovoljevala posadki še dovolj udobno bivanje na njej. Zasnova trupa izhaja iz vrhunskih regatnih trupov, obenem pa je narejena tako, da jo lahko prevažamo po cesti s prikolico. Njene jadralne lastnosti so za takšno dolžino pohvale vredne. Ker pa uporabniki ob hitrem jadranju želijo tudi določeno udobje, so se potrudili zadovoljiti potencialne kupce tudi v tem oziru in v notranjosti našli prostor za ločeno premčno kabino, toaletni prostor, postelje v salonu, hladilnik, štedilnik in ustrezno razsvetljavo. Verjetno se bo še kaj našlo, saj je pred nami šele prototip. Jadrnica bo zagotovo našla svoje mesto pod navtičnim soncem, še posebej, če jo bodo potencialni kupci lahko preizkusili, kot smo jo mi. Glede na ponujeno se niti cena, ki je trenutno zastavljena pri 45.000 evri ne zdi previsoka, saj nudi ta barka obilne jadralne užitke. Bivanjskih pa precej manj.

TEHNIČNI PODATKI
SEASCAPE 27
Dolžina trupa 7,99 m
Širina 2,54 m
Teoretična hitrost trupa 6,86 vozla
Koeficient jadra/teža 41,62
Ugrez 1,95 m (dvignjena kobilica 0,85 m)
Izpodriv 1200 kg
Motor Izvenkrmni 7,3 kW
Snast 7/8
Površina jader v veter 47,00 m2
Kabine 1
Št. Postelj 6
Cena brez jader, motorja in DDV 45.000 EUR
Projektant Manuard YD in Gigodesign
Prodajalec ISSA d.o.o.
Novo polje c. XI/6
1260 Ljubljana-polje
tel.: 040 510007

HITROST PLOVBE

Z JADRI
45° 6,6 Vozla
60° 7,1 Vozla
90° 9,4 Vozla
135° 12,2 Vozla
180° –

POGOJI MERITEV: burja s sunki do 23 vozlov, stanje morja 2-3. Hitrost, merjena z vgrajenim in kalibriranim brzinomerom.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT