Bavaria sport 43

0

Pred nami je izredno kompaktno plovilo na katerem boste uživali tako v plovbi, kot v mirovanju.

Sašo Meden foto:Dejan Ravter

Model:
Bavaria Sport 43
Dolžina trupa: 13,2 m
Osnovna cena testiranega plovila brez DDV: 248.900 EUR

+ Za vse, ki častijo udobje in užitke mirne toda hitre plovbe
– Za popolno uživanje bo treba dokupiti precej dodatne opreme

01bav43
Tudi ta model smo testirali v zimskih dneh na španskih Balearih. V primerjavi s precej manjšim modelom 31, je plovba s tem nekaj povsem drugega. Za 43-ico lahko rečemo, da je že prava ladja, s katero je užitek premagovati morje tudi, ko so valovi precej veliki. Zaradi dolge vodne linije, kompaktne zasnove in zmerne teže, je občutek za krmilom enkraten. Ne manjka pa niti razkošja v notranjosti in na palubi. Omeniti velja, da je to največje motorno plovilo, ki ga trenutno izdeluje Bavaria. Skupaj si oglejmo novost iz bavarske ladjedelnice.

Paluba in trup
Pri Bavarii so se očitno odločili ponuditi še višjo kvaliteto, saj že prvi pogled na trenutno največji izdelek med motornimi plovili bavarske ladjedelnice opazovalca ne pusti hladnega. Polna oblika trupa s precej športno oblikovanim kokpitom in radarskim lokom izražata moč, agresivnost in trdnost plovila. V trupu je na vsaki strani vgrajenih po pet ovalnih oken, ki dajejo plovilu pridih konzervativnosti, čeprav so vse ostale linije izvedene zelo modernistično.
03bav43
Natančen ogled pričnimo na krmi, ki se zaključuje z veliko krmno ploščadjo, od koder je skok v vodo pravi užitek. Kjer se konča krmna ploščad, se prične trup plovila. Tukaj naletimo na ogromno površino za sončenje, oblečeno v umetno usnje bele barve, ki se konča pri naslonu salonske klopi. Z dvigom ploščadi, za katerega moramo v prvi fazi uporabiti precej moči, pridemo do skladiščnega prostora. Mimo sončne ploščadi pridemo na palubo ali v kokpit. Vstop v kokpit je na desni strani, prehod na plaubo pa obstaja na obeh straneh. V osnovni inačici plovila so tla v kokpitu in na kopalni ploščadi pokrita s tikom, paluba pa je plastična, a je moč za doplačilo dobiti tudi pokrito s tikovino.
06bav43
Po stranskih prehodih pridemo na premec. Pred padcem v vodo nas varuje močna dvojna ograja, ki se zaključuje s stopnico iz tika, pod katero je nameščeno sidro tipa delta. Pohodne površine so velike, še posebej na premcu, kjer je več kot dovolj prostora za nemoteno delo s priveznimi vrvmi in sidrom. V strop kabine, ki je zelo nežno dvignjena nad pohodni del palube, je vgrajenih kar šest strešnih oken, prav vsa pa so v nivoju stropa, kar izboljša videz in omogoči varno hojo tudi po strehi.
04bav43
Salon v kokpitu pod radarskim lokom je seveda osrednji bivalni prostor med plovbo in tudi drugače. Oblikovalci so kokpit razdelili v dva segmenta in sicer je osrednji prostor med sončno ploščadjo in krmarskim delom namenjen salonu. Ta je postavljen v obliki črke U na levi strani kokpita. Za mizo, ki jo obdajajo tri klopi, je prostora za šest oseb. Nasproti salona je na desnem boku omarica z vgrajenim umivalnikom, električnim žarom in hladilnikom. Seveda so pod salonskimi klopmi skladiščni prostori.
07bav43
Ko se pomaknemo naprej, pridemo v krmarski del kokpita. Ta ima na desni strani klop za dve osebi, kjer se bo namestil krmar in morda še kdo, da mu bo delal družbo. Pred krmarjem se nahaja nastavljivo krmilno kolo in ob njem komandne ročice Volvo Penta s trim pomočnikom. Na armaturni plošči bo za navigacijo skrbel GPS ploter, seveda pa ne manjka vseh ostalih instrumentov, vključno s prikazovalnikom vseh motornih funkcij, od katerih se je meni zdela najzanimivejša tista s prikazovanjem trenutne porabe goriva. Za dodatno pomoč krmarju pri pristajanju skrbi igralna palica, preko katere kontroliramo tako oba motorja, kot premčni prečni motor, ne da bi se tega sploh zavedali. S krmilno palico enstovno nakažemo, kam želimo prestaviti plovilo in pristajanje postane izredno preprosto ter varno. Vetrobransko steklo je dovolj visoko, da krmarja in sokrmarja ščiti pred vetrom, obenem pa v njem ne vidimo odseva armarturen plošče, kar je govoto velik plus.
08bav43

Levo od vhoda v notranjost se nahaja pol ležeča klop, ki je prekrasno mesto za nastavljanje soncu – tudi med plovbo po mirnem morju, torej kot nalašč za predstavnice nežnejšega spola.
09bav43

 

 

Notranjost
Spustimo se v notranjst, kjer nas pričaka dokaj klasična razporeditev s pohištvom v barvi mahagonija in veliko svetlimi površinami. Na začetku moram omeniti, da je Bavaria Sport 43 dobavljiva v dveh inačicah notranje razporeditve. Osnovna razlika je v številu krmnih kabin in obliki salona ter velikost premčne kabine. Verzija z dvema krmnima kabinama je ta, s katero smo pluli mi. Ponuja nam manjši salon na račun večje prednje kabine in dveh krmnih kabin. V verziji z eno krmno kabino je salon večji, v obliki črke U, premčna kabina je manjša, krmna pa še bolj udobna.
11bav43Salon v testiranem plovilu s tremi kabinami, je vsaj za moj okus nekoliko premajhen. Postavljen je ob desni bok plovila, miza pa je obdana z dvema klopema v obliko črke L. V salonu se lahkpo udobno namestijo štiri osebe. Nasproti mize se nahaja za motorno plovilo presenetljivo udobna in velika kuhinja kotne izvedbe. V njej in okoli nje najdemo praktično vse, kar moderna kuhinja potrebuje. Električna kuhalna plošča, pod njo hladilnik, zraven mikrovalovna pečica, velik umivalnik, odcejalnik, zgoraj in spodaj omarice, veliko delovnih površin itd…
21bav43
V krmenem delu se nahajta dve simetrični, vendar ne popolnoma enako veliki kabini (desna je nokoliko daljša), s po dvema ločenima posteljama, ki pa ju lahko z vstavitvijo vmesne blazine sestavimo v eno ležišče. Obe kabini se nahajata na nižjem nivoju in da vstopimo, se moramo spustiti po dveh stopnicah. Kabine so razkošno opremljene s pohištvom. Svetloba v krminh kabinah je kljub odsotnosti stropnega okna dobra, saj sta opremljeni s po dvema bočnima oknoma, ki gledeta na morje in enim, ki je usmerjeno v kokpit. Že omenjena desna kabina, ki je nekoliko daljša ima posledično vgrajeno večjo stransko omaro, katero so izkoristili za vgradnjo glavnih stikal in varovalk.
Vhod v kopalnico je iz salona med kuhinjo in premčno kabino. V njej se ob električno praznjenem stranišču in umivalniku nahaja tudi udobna tuš kabina.

12bav43

Premčna kabina je namenjena lastniku, zato je nekoliko večja. Ima lastno tuš kabino in toaletni prostor ter veliko, centralno postavljeno posteljo. Za hrambo opreme in prtljage sta namenjeni dve veliki omari in dvojne police na stenah. Premčno kabino dodatno krasi indirektna razsvetljava stropnih luči, ki učinkujejo mnogo bolje od navadnih.
17bav43
Motorni prostor
Po ogledu motornega prostora sem se odločil, da mu posvetim posebno poglavje Redkost je namreč, da je ta plovilu takšne dolžine tako urejen in dobro dostopen. Celotna tla dvignemo s pomočjo elektromotorja in pod nami zazeva globoka luknja v kateri se nahajata dva motorja, dostopna z vseh strani. V strojnici najdemo še črpalke, baterije, klima napravo, pa seveda rezervoarje. Do predelne stene zadnjih kabin je še več kot meter praznega prostora, kamor se da vgraditi še marsikatera naprava. Serviser bo tega plovila zelo vesel.

 

 

Med plovbo
Plovba s skoraj 14 metrov dolgo in 12 ton težko jahto je užitek le v primeru, da ima dovolj močen motorje. Verjemite, da je 596 kilovatov (800 konjskih moči) več kot dovolj, da na krovu Bavarie sport 43 uživate. Precej močan jugovzhodni veter, je kar dodobra razburkal morje pred Mallorco, a tega na naši testni plovbi skoraj ni bilo čutiti. Rahel pritisk na komandno ročico in sport 43 prične enakomerno pospeševati. Občutek sem imel, kot da sem na ladji in ne na manjši jahti, saj ni bilo čutiti vibracij ali udarcev. Le mirni tek motorjev in konstantno pospeševanje. Zelo zanimivo je dejstvo, da je prehod iz izpodrivne plovbe v glisirajočo gladek in brez občutnega napora motorjev. Barka enostavno povedano, gre. Res pa je, da je potrebno motorje pognati nad 2200 vrtljajev na minuto, da dosežemo optimalno gisirajčo plovbo. Po moji oceni je potovalna hitrost Bavarie Sport 43 v mejah med 2250 in 2500 vrtljaji motorja, ko dosegamo hitrosti med 20 in 25 vozli (37 in 46 km/h), pri čemer urna poraba goriva znaša med 65 in 75 litri oziroma prevedeno v bolj ekonomičen jezik med 3,25 in 3,6 l/NM. Posebej dobro učinkuje avtomatsko uravnavanje nagiba pogonskih nog, ki je elektronsko sprogramirano in tako s spreminjanjem hitrosti noge same prilagajajo optimalni naklon. Še ena od nastavitev za katere nam ni treba skrbeti. Ko priplujemo poleti v pristanišče, nam pomaga sistem za pristajanje, voden preko igralne palice, ki naredi iz vsakega nedeljskega kapitana pravega mojstra.
02bav43
Končni vtis
Bavaria Sport 43 je trenutno največje motorno plovilo, ki ga izdeluje bavarska ladjedelnica. Po več kot desetih letih, odkar preizkušam njihova plovila moram priznati, da opažam stalen napredek tako v kvaliteti izdelave, kot v plovnih lastnostih. Bodoči lastniki Bavarie sport 43 bodo gotovo uživali v plovbi s tem res dovršenim motornim plovilom. Občutek moči in varnosti, ki ga daje nova 43-ica, je res izjemen. Zraven plovnih lastnosti ponuja testirano plovilo tudi obilo udobja, še posebej na krovu, kjer so domisleno oblikovali kokpit v tri ločene segmente, od katerih prav vsak izpolnjuje svoj namen. Krma s sončno in kopalno ploščadjo, salon in krmarski del omogočajo popoln izkoristek prostora. Zavedati se je potrebno, da je luksuz na plovilu takšne velikost tudi stvar opreme, ki pa jo je potrebno dodatno plačati. V osnovni opremi namreč ne dobite veliko. A so se pri Bavarii potrudili za veliko paleto dodatnih opcij, ki močno dvigujejo standard bivanja. Različne motorne opcije, premčni motor, umetni ali pravi tik na palubi, zunanji hladilnik, mikrovalnovna pečica, klima, ogrevanje, telvizijski sprejemniki, ogrevanje vode in še in še… Skratka možnosti je veliko, odločitev pa povsem prepuščena kupcu in debelini njegove denarnice.

Tehnični podatki Bavaria sport 43
Dolžina preko vsega 13,83 m
Dolžina trupa 13,22 m
Širina 4,41 m
Ugrez dvignjen motor 0,75 m
Izpodriv 11.750 kg
Gorivo 1.500 l
Voda 410l
Motor 2 x Volvo Penta D6 400 (2 x 298 KW)
Kabine 3
Postelje 6
Višina kabina 210 cm
Toalete 1
Cena brez dodatne opreme in brez ddv 248.900 EUR
Projektant BMW Designworks USA
Prodajalec T.T.Y. d.o.o., Komenskega 12, 1000 Ljubljana, tel.: 01 2345 370
www.tty.si, roman@tty.si

 

HITROST PLOVBE Z MOTORJEM IN PORABA GORIVA
600 vrt/min 4,4 vozla (8,1 km/h) 2,5 l/h
1000 vrt/min 7,2 vozla (13,3 km/h) 7 l/h
1500 vrt/min 9,8 vozla (18,1 km/h) 25 l/h
2000 vrt/min 14,4 vozla (26,7 km/h) 58 l/h
2250 vrt/min 19,5 vozla (36,1 km/h) 64 l/h
2500 vrt/min 23,5 vozla (43,5 km/h) 75 l/h
3000 vrt/min 30,9 vozla (57,2 km/h) 112 l/h
3460 vrt/min 36,7 vozla (68,0 km/h) 153 l/h

POGOJI MERITEV: Jugozahodni veter 3 Bf, stanje morja 2. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT