Delphia ecsape 1050

0

Ko se tradicionalni proizvajalec jadrnic odloči za gradnjo izpodrivnega motornega plovila, uspeh ne more izostati.

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Pri nas je do pred kakšnim letom le redko kdo slišal za poljsko družinsko podjetje Delphia Yachts. Danes največji poljski proizvajalec jadrnic je pričel s svojo proizvodnjo šele leta 1990, ko sta brata Kot splovila njuno prvo jadrnico Sportino. Do danes je podjetje le raslo in raslo, nedavno pa so splovili svojo prvo motorno plovilo escape 1050, ki ga bomo tokrat predstavili.
Ideja izpodrivnega in udobnega motornega plovila je prišla spontano ob spoznanju, da veliko starejših jadralcev nima več moči ali prave želje po napornem upravljanju jader, mnogi lastniki jadrnic pa jadra le redko ali pa sploh nikoli ne dvignejo. Torej je vsa jadralna oprema vključno s kobilico odveč. Zakaj potem ne bi naredili odlično plovnega, prostornega in udobnega plovila, ki bo imelo vse dobre lastnostni jadrnice, le še prostornejše bo in precej cenejše. Tako v smislu nakupa kot vzdrževanja. In rodila se Escape 1050.
00delphia

Zunanjost in paluba
Edinstveno in simpatično obliko escape-a 1050 boste spoznali že od daleč. Morda najbolj bode v oči uporabnost vseh sestavnih delov. Visok premec nam izdaja veliko prosotra v premčni kabini. Velika okna v trupu sicer niso dizajnersko remek delo, zagotovo pa dajejo obilico posredne svetlobe v notranjih kabinah. Povišan osrednji del, ki je sicer streha salona, se v drugi polovici dviguje v palubni salon s trdno streho, ki sega prav do krmnega zrcala. Salon ni zaprt z zadnje strani, kar omogoča zračnost v poletnih mesecih, vendar smatram, da bi vrednost salona močno porasla z zaprtjem zadnje stranice, ki bi omogočilo v hladnih mesecih ogrevanje, v toplih pa klimatizacijo palubnega salona. A to se že zgodbe neke druge, mnogo dražje barke.
Glavni dnevni prostor bo, kot sem že nakazal, palubni salon nameščen pod trdno streho in za visokim vetrobranskim steklom. V njem se nahaja krmarski prostor z dovolj udobnim sedežem in dobrim pregledom, tako nad instrumenti kot morjem vse naokoli plovila. Za krmarskim stolom se nahaja klop in na nasprotni strani salona še ena, tako imamo skupaj z mizo krasen prostor za druženje, pa še v senci je. Seveda so tla pokrita s tikovino, kot se za uporabniku prijazno plovilo spodobi.
Za prehod na premec je potrebno stopiti iz salona in se podati po dokaj ozkem prehodu med kabino in robom plovila proti premcu. Pred vetrobranskim steklom se nahaja povišan del kabine, kjer lahko poležavamo, ali pa na njenem robu sedimo in opazujemo okolico. Na premcu se nahaja nosilec sidra in skladiščni prostor za verigo. Prosotora za rokovanje s sidrom in vrvmi med pristajanjem je dovolj.
14delphia
Ljubitelji kopanja bodo v morje vstopali preko dolge lestve, ki je prislonjena na desno stran zrcala in jo je potrebno pred uporabo spustiti v morje. Krmna ploščad je ravno še dovolj široka da omogoča nemoteno uporabo.
04delphia

V motornem plovilu escape 1050 so združili dobre lastnosti jadrnic in izpodrvnih motornih čolnov.

Notranjost
Vsakega poznavalca motornih plovil bo vstop v escape 1050 za kratek čas šokiral. Razpored v podpalubju je namreč popolnoma jadralski. In res manjka le jamborna podpora, pa bi mislil, da sem v jadrnici. Ideja sploh ni zgrešena, temveč popolnoma logična. Jadrnice že dolgo slovijo kot plovila z najboljšim možnim izkoristkom notranjosti, glede na dane možnosti. In tu imamo sedaj plovilo, ki je kar se tiče pogona sestavljeno kot jadrnica, le da nima jambora in zakaj ne bi torej izkoristili znanja načrtovanja notranjosti jadrnic. Glede na to, da je escape 1050 po širini še mnogo širši, kot primerno dolga jadrnic je uspeh še bolj zagotovljen.
Notranji arhitekt je namreč na tej nekaj več kot deset metrov dolgi barki v osrednji prostor namestil linijsko kuhinjo na levi bok, na desnega pa postavil velik salon. Seveda je odveč razlagati, da so stene polne omar, klopi izkoriščene za skladišča in podobno. Ustavil se bom raje pri kuhinji, ki ni po mojem okusu. V njej se nahaja velik hladilnik, kar je super. Tudi glede umivalnika in omar nimam pripomb, toda proizvajalec se mora zavedati, da plovilo, ki pluje s hitrostjo jadrnice, oziroma do teoretične hitrosti trupa, ni ravno hitro in da posadka med daljšo plovbo nima pretirano dosti dela. Zato je takšno plovilo velikokrat nekakšen gurmanski kotiček. In to je možno le z dobro opremljeno kuhinjo. escape 1050 ima vgrajen štedilnik z dvema plinoma. In to brez prijemalk, ki preprečujeo zdrs posode med kuhanjem. Tudi brez pečice je in ni nihajno vpet. Po moje je to napaka, saj tak štedilnik ne omogoča kuhanja in pečenja med plovbo. Dodatna napaka je okno nad štedilnikom, k se mora odpreti. A proizvajalci šele zbirajo vtise kupcev, potencialnih kupcev in nas novinarjev. To pa je ena izmed stvari, ki jih popravijo najenostavneje. Še lastnik lahko sam zamenja štedilnik, če že hoče, a verjamem, da mu bodo vgradili kakršnega bo sam hotel, če bo le vztrajal.
Premčna kabina ima poševno postavljeno posteljo, ki pa se da razširiti čez celo širino kajute in verjamem, da bo večina uporabnikov to storila prvi dan in v takšnem stanju kabino tudi pustila.
Med salonom in premčno kabino se nahaja dokaj velik toaletni prostor opremljen v skladu z vsemi standardi.
Krmni kabini sta namenjeni dvem osebam. Vsak ima vgrajeno veliko omaro in police po celi dolžini kabine. Udobja je dovolj tudi za bolj zahtevne navtike. Kot opcija je možno naročit tudi verzijo z eno krmno kabino, pri kateri je izpraznjen prostor pač skladišče.
09delphia

Prav gotovo plovilo, ki za svoj denar ponuja ogromno, ima nizko ceno vzdrževanja in zelo majhno porabo goriva.

07delphia

Plovba
Kot sem že omenil je escape 1050 izpodrivno plovilo s katerim ne moremo pričakovati višjih hitrosti, kot so teoretično zagotovljene z dolžino trupa. Zato tudi nima nobenega smisla, da bi jo opremljali z močnimi motorji. Na testiranem modelu smo imeli dizelski agregat znamke Nanni s 37 kilovati (50KS) moči, ki več kot zadovoljivo opravlja svojo nalogo. Kot opcijo prodajalci sicer ponujajo tudi močnejši motor s 63 kilovati (85KS) moči, večinoma na željo kupcev. Moje mnenje je, da se ne splača. Vgrajen motor prenaša moč preko fiksne osi in propelerja, za krmarjenje pa skrbi klasično krmilo. Plovba je tipično izpodrivna, torej za ljubitelje hitrosti prepočasna, za morske užitkarje pa ravno prava. Pri potovalni hitrosti sedmih vozlov (13km/h) bomo recimo prepluli razdaljo med Hvarom in Korčulo v petih urah, kar je ravno prav časa, da med plovbo malo pospravimo plovilo, pripravimo kosilo ali malico, spet vse pospravimo in že smo na cilju. Med plovbo se lahko še kje ustavimo za kopanje. In vse to opravimo v miru, brez naglice. Kaj želimo še lepšega?. A za vse to nam na testnem modelu še nekaj obveznega manjka. Avtopilot. Brez tega pripomočka ste na escape-u 1050 zares nebogljeni, tako da si ga dajte pred splovitvijo vsekakor vgraditi.
Pri pristajanju na krmo vam majhen krmilni list ne bo kvdekaj pomagal, zato sodi med obvezno opremo tega plovila tudi premčni motor, ki vam bo olajšal pristajanje.

02delphia11delphia

 

 

 

 

 

 

Končni vtis

Za ljubitelje umirjenega doživljanja morja je to prava barka. Ima dušo jadrnice v motornem čolnu. Ob tem pa je njegova cena še tisti dodatni faktor, ki prepriča še tako nejeverne Tomaže. Resda od escape-a 1050 ni pričakovati divjanja po morju, ponuja pa vse kaj drugega. Veliko prostora, varno plovbo, varčen motor in cenovno zelo ugodno plovbo. Noben še tako skrit kotiček Jadrana ne bo varen pred lastniki teh bark, saj s svojim minimalnim ugrezom lahko zaplujete tudi tja, kamor jadrnice niti v sanjah ne morejo.
Arhitekti so mislili predvsem na udobje posadke. Na plovbi boste preživljali prosti čas v senci pod streho palubnega salona ali se sončili na stropu kabine na premčnem delu. Ko pa se boste spustili v notranjost boste lahko kaj postorili v kuhinji, lenarili v salonu ali v kateri od velikih spalni kabin. Zagotovo je to eno izmed plovil, ki za svojo ceno nudi največ.

Delphia Escape 1050
Tehnični podatki:
Dolžina preko vsega 10,50 m
Dolžina trupa 9,95 m
Dolžina vodne linije 9,02 m
Širina 3,45 m
Ugrez 0,65 m
Izpodriv 4500 kg
Gorivo 80 l (opcija 200 l)
Voda 210 l
Motor Nanni N4.50 (37 KW) opcija 63kW
Kabine 3 (opcija 2)
Višina salon 191 cm
Število postelj 6+2
Toalete 1
Cena z motorjem N3.30 (fco tovarna, brez DDV) 74.900 EUR
Zastopnik AS boats d.o.o.
Fram 1a, 2313 Fram
info@as-boats.si

HITROST PLOVBE
Z MOTORJEM
750 vrt/min 4,5 km/h (2,4 vozla)
1000 vrt/min 6,5 km/h (3,5 vozla)
1500 vrt/min 8,5 km/h (4,6 vozla )
2000 vrt/min 10,5 km/h (5,7 vozla)
2500 vrt/min 12,8 km/h (6,9 vozla)
3000 vrt/min 14,5 km/h (7,8 vozla)

Pogoji meritev: brezvetrje, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om

.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT