Grand silver line S520L

0

Največji model iz Grandove serije napihljivih čolnov silver line rider je vsestransko uporaben S520L.

Model: Grand silver line S520L
Dolžina trupa: 5,20 m
Cena brez DDV: 6.990 EUR

+Široko uporaben gliser
-V zavojih se pojavi velika centrifugalna sila

02grand520
Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Drava je v Mariboru plovna na le zelo omejenem področju, ki pa ga znamo izkoristiti tudi za teste manjših plovil, ki v teh, navtični industriji nič kaj prijaznih časih, postajajo vse bolj zanimivi. Predvsem za kupce, ki jim sledijo prodajalci in nato še mi, novinarji. O Grandovih čolnih smo že pisali, zato le kratka ponovitev. Gre za kanadske napihljive čolne, ki jih po licenci proizvajajo v Ukrajini in jih je moč kupiti tudi pri našem zastopniku. Ob všečnem videzu in zelo kvalitetni izdelavi so čolni zelo konkurenčni tudi s ceno, kar je dandanes morda celo najpomembnejše. Vsi čolni znamke Grand imajo CE certifikate, ukrajinsko podjetje, ki jih proizvaja, pa ima ISO/FDIS-6185 standard, tako da se za kvaliteto ni bati. Tokrat smo si ogledali največji model iz serije, silver line rider, 520 centimetrov dolg družinski čoln S520L.
03grand520
Zunanji izgled
Grand silver line S520L je napihljiv čoln s trdim dnom, narejenim iz poliestra, katerega oblikovna značilnost je globok V poliestrskega trupa in HSN sistem, o katerem smo v naši reviji že pisali. Gre za nekoliko privzdignjen bok trdnega dela trupa, na katerega so pritrjeni tubusi. Na testiranem modelu imajo premer 50 centimetrov, kar deluje vizualno skladno z velikostjo čolna. Sami tubusi so pri tem modelu izdelani iz PVC-ja, ki je boljši material od myrasola, iz katerega je izdelana večina manjših modelov. Seveda se lahko kupec odloči tudi za nakup izbranega grand napihljivega čolna s tubusi iz drugega materiala. Izbira lahko med mirasolom, PVC-jem in hypalonom. Izbira na tem modelu se mi zdi kar dobra, predvsem če bo kupec uporabljal čoln le v poletnih mesecih, čez zimo pa ga bo imel shranjenega pod streho oziroma skritega pred sončnimi žarki. Čoln je za svojo dolžino dokaj dodelan, saj ima na krmi radarski lok iz dvojne nerjavne cevi, na katerega so v osnovni izvedbi pritrjene pozicijske luči, nanj pa je moč dograditi sireno, GPS ali VHF anteno in podobno. Pred lokom je klop za krmarja in sokrmarja, ki sedita za asimetrično postavljeno krmarsko konzolo, katera ima vgrajeno zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ga varuje lok iz nerjavne cevi. To lahko uporabimo, saj je mišljena tudi kot ročaj za oporo pri premikanju po čolnu. Premec je sestavljen iz treh delov, ki skupaj tvorijo sončno ploščad. Prvi del je klop, ki se naslanja na krmarsko konzolo, drugi del sedišče na skrajnem koncu premca, tretji pa vložek, ki ga lahko vstavimo med obe klopi, ga opremimo z blazino ter s tem spremenimo celoten prednji del.
10grand52007grand520
Med plovbo
Značilne Grandove lastnosti so pri plovbi ostale iste tudi pri modelu 520. HSH sistem poveča stabilnost, vzgon in nosilnost trupa sta podobni kot pri ostalih modelih. Plovba s tem modelom je hitra in stabilna. Morda celo preveč. Med ostrimi zavoji čoln ne sledi točno željam krmarja, saj ga nekoliko odnaša. A roko na srce, ta čoln ni namenjen vožnji slaloma. Tudi centrifugalna sila je velika, saj tubusi ne pustijo, da bi se čoln v zavoju nagnil, zato se je potrebno v zavojih dobro prijeti za ročaje na tubusih. Ali še bolje, prositi krmarja za udobno vožnjo, ki je smisel rekreativne plovbe. Kakor koli, plovba z grandom 520 je v normalnih plovnih okoliščinah prijetna, potniki pa se lahko počutijo zelo varno, saj so objeti s tubusi, pod njimi pa je trdno in odlično oblikovano dno. Testirani model je poganjal izvenkrmni motor Yamaha 50 s 37 kilovati moči. Morda bo kateri bolj ambiciozen navtik ugotovil, da je to premalo. Sam se sicer temu mnenju ne pridružujem, vem pa, da mnogi ljubitelji motorjev nimajo nikoli dovolj ‘konjev’. Dejstvo je, da ta čoln prenese mnogo več in da se to občuti pri plovbi s 37 kilovatnim motorjem. Po tehničnih podatkih je dovoljeno nanj obesiti 73,5 kilovatni agregat, torej je naš pogon na 50 odstotkih dovoljenega. A tudi s tem smo bili zadovoljni. Upravljanje s čolnom med plovbo je lahkotno, pospešek pa zaradi nekoliko slabše moči motorja ni ravno osupljiv. A plovba je prijetna in varna, kar največ šteje.
09grand52006grand520
Končni vtis
Športni dnevni čoln grand silver line S520L je še eden v seriji iz kvalitetne družine Grand. Tubusi iz PVC-ja in trdno dno iz poliestra ter zelo dobra izdelava so garancija za dolgo življenjsko dobo. Kot vsi drugi modeli ima tudi ta HSS sistem trupa, ki omogoča povečano stabilnost in nosilnost plovila. Notranjost je opremljena s krmarsko klopjo za dve osebi, krmilno konzolo in sončno ploščadjo v premcu. Praktično pod vsakim delom nadgradnje je uporaben skladiščni prostor. Dodatek za boljši videz je radarski lok, na katerem so nameščene pozicijske luči. Na testiranem modelu je bil vgrajen izvenkrmni motor Yamaha 50 s 37 kilovati moči, ki bo marsikateremu navtiku premajhen, zato bo lahko izbiral med številnimi opcijami vse do moči 73,5 kilovata, kar je po našem mnenju preveč za ta čoln. A okusi so različni in prav je tako. Ta model je uporaben tako za dnevne družinske plovbe, kot za smučanje in tudi za ribolov, saj ima dovolj skladiščnih prostorov.

TEHNIČNI PODATKI

Grand silver line S520L

Dolžina prek vsega                                        5,20 m

Širina                                                              2,20 m

Teža brez motorja                                          325 kg

Motor                                                            Yamaha 50 (37 KW)

Maksimalna moč motorja                              73,5 KW

Maksimalna hitrost na testu                          27 vozlov (50 km/h)

Premer tubusov                                              50 cm

Maksimalno število oseb                               9

Cena (z DDV brez motorja)                          EUR

Proizvajalec in prodajalec                              MOTO-NAUTIKA

Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju

www.moto-nautika.com

Tel.: 031 386 951

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT