Linssen grand sturdy 40.9 sedan

0

+Za lastnike, ki sta jim pomembni kvaliteta in trajnost.
-Zgornji lastnosti se odražata v visoki ceni.

Model: linssen grand sturdy 40.9 sedan
Dolžina preko vsega: 12,85 m
Cena osnovnega modela brez DDV: 291.440 EUR

Prava redkost je na našem morju testirati Linssenovo inačico brez krmne kabine, kar v njihovem besednjaku pomeni sedan, saj je veliko bolj prodajan model AC s kabino v krmi.

Dejan Ravter foto: D. Ravter

Verjetno ni poznavalca ali ljubitelja navtike, ki si takrat, ko pogovor nanese na nizozemska plovila iz ladjedelnice Linssen, v mislih ne bi predstavljal izpodrivne jahte z visoko privzdignjeno krmo in značilno pleteno vrvjo vzdolž bokov. Pa je tokrat naneslo drugače in smo dobili na test pravzaprav zelo redek primerek, ki je sicer v privatni lasti in zato dodobra opremljen. Lastnik in skiper Ratko Vasiljević, ki me je pričakal na pomolu, je bil odličen sogovornik in neizčrpen vir informacij, saj je pri izdelavi tega modela sodeloval z znanjem in idejami sodeloval z ladjedelnico, tako da pozna barko do zadnjega vijaka.
02linssen40.9
Zunanjost
Omenil sem že odstopanje od tradicionalne oblike Linssenovih plovil, ki je v primeru modela sedan precej elegantnejša. Model 40.9 sedan je namreč v krmnem delu nižji od serije AC, ki ima pod kokpitom krmno kabino. Korito trupa in premec sta pri obeh inačicah enaka, seveda je vse izdelano iz jeklene pločevine, kot je tradicija pri linssenih. Za trup je uporabljena pet milimetrska, za palubo pa milimeter tanjša. Pozabili niso niti na mini jambor na premcu, ki se po potrebi podre, predvsem v slučaju, da želite zapluti pod primerno visokim (nizkim) mostom, česar pa na Jadranu najbrž ne boste pogosto počeli. Ena večjih prednosti tega modela, ki je opazna že s pomola, je udoben sestop iz kokpita na krmno ploščad, ki tako pridobi na funkcionalnosti v primerjavi z modeli AC, kjer je za isto akcijo potrebnih nekaj plezalnih sposobnosti. Seveda je v večini primerov lažji tudi vstop na plovilo oziroma sestop na obalo preko krme. Oblika nadgradnje na tej barki dopušča vgradnjo sončne strehe, ki se odpira po vsej širini kabine in odkriva soncu približno polovico salona. Vsekakor zelo dobrodošla, če ne kar obvezna opcija za naše morje. Kot smo pri Linssenu vajeni, je izdelava robustna, a vseeno dodelana do detajlov, kot so inox ograjica po bokih, ki varuje dobro odmerjen prehod na premec, močne privezne bitve, ki jih je na voljo šest in, kar najbolj veseli, nameščene so na rob plovila, brez prstom nevarnih uvodnic za vrvi. Pogrešam edino stranska drsna vrata za hiter dostop na bok, ki ob umirjeni plovbi opravljajo tudi funkcijo prezračevanja. Morda boste rekli, saj ima sončno streho, vendar so situacije, predvsem okoli poldneva, ko redko kdo uživa ob plovbi z odprto streho in sončnimi žarki naravnost v glavo. Kokpit je dovolj velik, da se lahko vanj k serijski oblazinjeni klopi v obliki črke L in mizi dodajo še stoli, če si posadka želi druženja ali obedovanja na prostem. Testna jahta je bila opremljena tudi z biminijem, po potrebi se z dodatki ob straneh in zadaj zapre ves prostor na krmi, kar nudi potnikom popolno zaščito pred vetrom in padavinami.
05linssen40.9
Pod palubo
V salon vodi iz kokpita dvoje vrat iz masivnega lesa, kot se za to barko spodobi. Ladjedelnica ponuja dve možnosti razporeditve v salonu. Eno z vzdolžno kuhinjo in jedilnim kotom na levi ter sedežno garnituro in krmarjevim prostorom na desni, kot je bilo to v primeru na naši testni barki. Druga možnost je sedežna garnitura na desni s foteljema nasproti na levi in kuhinjski del v obliki črke U spredaj desno ter krmarjev prostor spredaj na levi strani salona. Pri tej inačici odpade jedilni kot, kar je sicer v korist prostoru za druženje, vendar bo na ta račun trpelo udobje v času prehranjevanja. Odločitev posameznika, pardon kupca, ki pa sploh ni enostavna. Lastnik testne barke se je odločil za prvo inačico, torej z ločenim jedilnim kotom v salonu. Vsa notranjost tega linssena je vrhunsko izdelana iz lesa, furniranega v ameriški češnji. V ladjedelnici uporabljajo posebne panelne plošče, ki jih kombinirajo z zaključki iz masivnega lesa, vse pa je ročno delo vrhunskih mizarjev.
09linssen40.9V kuhinji in kopalnici so delovne oziroma uporabne površine izdelane iz Coriana, ko smo že pri materialih. Kuhinja je bogato odmerjena, saj je kuharju na voljo velika delovna površina, trije plinski gorilniki, 110-litrski hladilnik in množica predalov. Posebnost pri linssenu je tudi velik predal ob vhodu v salon, kjer so lepo in varno zloženi kozarci. V premec se sestopi po treh stopničkah. Na levi je kabina za goste, na desni pa, zanimivo, drug ob drugem ločena prostora – v enem je kopalnica z WC-jem, v drugem pa tuš kabina. Pri Linssenu to razlagajo tako, da bi naj bil zaradi večkratne uporabe WC-ja le-ta iz higienskih razlogov ločen od tuša in morda je v zadevi celo nekaj resnice. Vsekakor je rezultat tovrstne rešitve množica vrat. Kabina v premcu je tista prava, lastniška, vrhunsko izdelana do zadnjega detajla, z dovolj velikimi omarami in predali za spravljanje oblačil in opreme. Morda ta stil ne bo po okusu ljubiteljev italijanskega dizajna ali minimalizma, vendar je na plovilu brezčasen.
01linssen40.9
Plovba
Vsakdo, ki je že imel kdaj priložnost pluti z linssenom, natanko ve, kakšen je občutek na tem plovilu. Vrhunska ročna izdelava trupa in palube iz jekla daje plovilu togost, ki je pri drugih materialih ni mogoče doseči. Zato je občutek varnosti morda na trenutke celo pretiran. K temu nedvomno pripomore tudi teža okoli šestnajstih ton, zaradi katere se valovi na premcu razbijajo in je nihanje precej manjše kot pri lažjih plovilih. V slučaju, da bi šlo za gliser, bi ob podatkih o teži vse po vrsti bolela glava ob misli na potrebno moč motorjev in porabo goriva, ker pa je grand sturdy izpodrivno plovilo, je za plovbo dovolj en motor. Vgrajen je Volvo Penta pet valjni dizelski D3 s 110 konjskimi močmi, ki omogoča potovalno hitrost malo pod osmimi vozli. Motor je odlično izoliran, zato je treba nameniti posebno pozornost, če želimo slišati tiho predenje. Očitno je odlično izvedeno vpetje (Linssenov Dual Cross), saj preko vsega režima vrtljajev ni nobenih vibracij in čutiti je, da ima inačica sedan precej nižje težišče od izvedbe AC s kabino v krmi. To v praksi pomeni, da se barka med plovbo manj ziblje, lahko bi dal morda nekoliko neprimerno primerjavo z avtomobilskim podvozjem, ki deluje tukaj bolj športno. Če bi moral označiti plovbo s to jahto z eno besedo, bi verjetno uporabil pojem ‘dolgočasna’. Vendar v pozitivnem pomenu, saj se nič dramatičnega ne dogaja, vse teče mirno in lahkotno, še pristajanje je s pomočjo serijsko vgrajenega bočnega motorja v premcu otročje lahko. Velika teža plovila je v primeru vetra med pristajanjem tudi pozitiven dejavnik, kajti bočnega zanosa je v primerjavi s poliestrskimi motornimi plovili bistveno manj.
07linssen40.908linssen40.9
Končni vtis
Pri tem linssenu se mi vedno znova postavlja vprašanje, ali se splača žrtvovati krmno kabino za nižje težišče? Gre namreč za to, da kabina v krmi zelo privzdigne palubo, kar se odraža na višjem težišču, kar zopet pomeni več zibanja in posledično nekaj manj varnosti pred prevračanjem. Vendar je krmna kabina pri teh barkah vseeno tista, ki nudi največ udobja, zato je, odreči se ji, težka odločitev. Vsekakor je inačica sedan zelo posebna in namenjena kupcem, ki iščejo prav takšno barko ter so za elegantno linijo in boljše plovne lastnosti pripravljeni tudi nekaj žrtvovati. V tem primeru kar precej in kdor je že kdaj bil na linssenu, bo vedel, o čem govorim. V prid sedanu pa govori dejstvo, da sta kokpit in salon v istem nivoju in delujeta kot en prostor, sestop na krmno ploščad pa je tudi povsem enostaven in za naše morje veliko primernejši, kot pri inačici AC. Sem vas dovolj zmedel? Ne gre seveda tudi spregledati vseh kvalitet, ki jih ta ročno izdelana jahta nedvomno poseduje in posledično občutka varnosti, ki ga daje zaradi kompaktnosti in trdnosti.

HITROST PLOVBE
Z MOTORJEM
(min) 700 vrt/min 2,4 vozla (4,4 km/h)
1000 vrt/min 3,7 vozla (6,8 km/h)
1500 vrt/min 5,4 vozla (10,0 km/h)
2000 vrt/min 6,6 vozla (12,2 km/h)
2500 vrt/min 7,6 vozla (14,1 km/h)
2900 vrt/min 8,3 vozla (15,4 km/h)
POGOJI MERITEV: Veter 0 km/h, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-om, na plovilu so bile 3 osebe.

LINSSEN GRAND STURDY 40.9 SEDAN
Trup in paluba izdelana iz jeklene pločevine
Dolžina preko vsega 12,85 m
Širina 4,30 m
Ugrez 1,20 m
Izpodriv 15.500 kg
Gorivo 840 l
Voda 440 l
Motor 1 x Volvo Penta D3-110 ( 110 KM)
Kabine 2
Postelje 4
Toalete 1
Cena (brez DDV, fco tovarna) 291.440 EUR
CE certifikat B
Design Linssen Yachts
Prodajalec Cantal Marine d.o.o., Ulica Jožeta Jame 14, 1210 Ljubljana, tel.: 01 510 63 90, www.cantal-marine.si, info@cantal-marine.si.

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT