Salpa 30 granturismo

0

Sveže ideje prekaljenega italijanskega proizvajalca

Sašo Meden foto: Dejan Ravter

Že vrsto let spremljamo razvoj neapelskega podjetja Nautica Salpa, ki izdeluje motorna plovila od šest do dvanajst metrov dolžine. Med velikim številom proizvajalcev podobnih čolnov in jaht so bili le eni izmed mnogih. Nič posebnega, bi ocenil. Morda pa je nova Salpa 30 granturismo korak naprej k večji prepoznavnosti. Zakaj? Zaradi popolne prenove tako zunanjega videza, kot uporabnosti in filozofije bivanja na plovilu.
03salpa30
Zunanji videz

Nova Salpa 30 GT ima popolnoma prenovljen koncept palube. Oblikovalci so posvetili pozornost predvsem povečanju volumna kokpita in kvalitete bivanja na palubi. Istočasno so oblikovno popolnoma spremenili linije palube. Značilna je predvsem linija vetrobranskega stekla, ki se nadaljuje v trdo streho, katera sega nad krmarski del in se zaključuje nad osrednjo omarico, ki funkcionalno deli krmarski del od salona. Drzno oblikovan lok vetrobranskega stekla in strehe skupaj z nizkimi boki trupa, podaljšano krmno platformo in prostornim premcem tvori zares prepoznavno in moderno silhueto na morski površini. Zagotovo bo s svojim videzom ta jahta pritegnila marsikateri pogled ljubteljev plovil.
07salpa30
Paluba in kokpit

Ogled začnimo na krmi, kjer se nahaja velika kopalna platforma, ki nudi zares ogromno prostora kopalcem, obenem pa ščiti uporabnike, pred neželjenimi dotiki s pogonsko peto. Tudi pristajanje na krmo je zaradi platforme lažje in varnejše. V platformi je skrita lestev za dostop v morje. Lestev izvlečemo iz zadnje strani platforme in jo spustimo v morje. V kokpit vstopimo na sredini krmnega zrcala, kar je pri takšnih plovilih redkost, ima pa veliko prednost. Salon v kokpitu je namreč zaradi tega ogromen, saj ga sestavljajo klopi razporejne ob skrajnih robih plovila in celo dve mizi, vsaka na svojem boku. Sredina med mizama je prehodna, če želimo, pa lahko salon spremenimo v veliko sončno ploščad. V tleh se nahaja velik prtljažni prostor, do katerega zelo preprosto dostopamo. Konec salona predstavlja omarica, ki je istočasno zadnji del krmarske klopi in nosilec trdne strehe. Na njej se nahajajo plinski štedilnik, električni žar in umivalnik. V spodnjem delu omaric pa najdemo hladilnik, in predale za kuhinjski pribor, kozarce in podobno. Krmarski prostor je sestavljen iz klopi, na kateri je prostor za dve osebi. Krmarsko kolo je postavljeno na desno stran, za njim pa se nahaja armaturna plošča, sesatvljena iz pvršin z dvema različnima naklonoma. Na bolj položnem delu je odlično pregleden GPS ploter, na strmejšem pa se nahajajo vsi ostali merilci vključno s prikazovalniki motornih parametrov. Pohvaliti je potrebno material armaturke, ki ne pušča odseva v vetrobranskem steklu. Prehod na premec je mogoč na obeh straneh ob strehi. Pohodni del je precej ozek, manjka pa kakšen ročaj na strehi za večjo varnost. Premec sestavlja ena sama velika oblazinjena sončna ploščad, ki bo v veselje predvsem nežnejšemu spolu.
10salpa30
Notranjost

V podpalubje vstopimo po treh stopnicah in znajdemo se v dvesto centimetrov visokem minimalistično opremljenem salonu. V premcu se nahaja miza obdana s klopjo, pred njo je na levi strani delovni pult z omaro, medtem ko je na desni kabina s toaletnim prostorom. Pohištva je malo, sestavljajo ga police in omarice na stenah ob salonu in velika omarica s hladilnikom v kuhinjskem delu. Kopalnica je za to velikost plovila izjemno velika, svetla in z veliko opreme. Tudi tuš premore, vendar bo po tuširanju potrebno kopalnico temlejito obrisati, saj ni ločenega tuš prostora. Zanimivo je ležišče pod kokpitom, v katerega se moramo dobesedno splaziti med stopnicami in kabino kopalnice. No, ko nam to uspe, se znajdemo na veliki in udobni postelji za dve osebi, postavljeni prečno na os plovila. Višina nad posteljo je sedemdeset centimetrov, kar bi znalo koga motiti. Vsekakor boste spali udobno, vstajali pa pazljivo.
01salpa30
Med plovbo

Salpo 30 GT poganjata dva bencinska agregata Volvo Penta 4.3. GXiE s po 167 kilovati moči (225 KS), kar plovilu omogoča velike hitrosti in odzivnost. Elektronske komande motorja EVC so postavljene desno od krmilnega kolesa na posebni konzoli in so lahko dosegljive. Pozicija krmarja in njegovega pomočnika je sede na klopi ali pa kar stoje naslonjen na klop, kar vsekakor deluje bolj športno. Nežne komande omogočajo natančno vodenje in sinhronizacijo med obema motorjema. Ko dodamo plin, ta precej lahek čoln zelo hitro pospeši in pri nekaj manj kot 3000 vrtljajih že preide v glisiranje. Upravljanje je lahkotno, navdušuje pa tudi pregled nad morjem pred krmarjem. Črna površina armaturne plošče ne pušča nikakršnega odseva na vetrobranskem steklu, pregled nad instrumenti pa je naravnost idealen. Celo na GPS ploter se vidi zelo dobro. Pri višjih hitrostih trup lepo drsi čez vodno gladino, hrup je mejah znosnega, tako da lahko potniki užvajo v plovbi.
05salpa30
Končni vtis

Salpa 30 Granturismo je novo plovilo atraktivnega videza, ki je posledica modernega obikovalskega pristopa. Življenjski prostor je razdeljen na palubi na tri funkcionalne enote, od katerih je vsaka zase izredno domiselno izdelana. Še posebej to velja za salon, ki se zahvaljujoč sredinskemu vstopu v kokpit, razprostira čez celotno širino plovila. Velike površine za sončenje, senca nad krmarjem in velika krmna platforma, bodo navdušile vsakega uporabnika. Notranjost je minimalistična, vendar v skladu s potrebami štiričlanske posadke. Hitro in udobno plovbo zagotavljata dva bencinska agregata s skupno močjo 334 kilovatov (450 KS), ki poženeta plovilo preko 30 vozlov (55,6 km/h). Ljubitelji dizelskih motorjev si lahko omislijo tudi opcijo z dvema Volvo Penta D3 motorjema. Upravljanje je preprosto, še posebej nas navdušuje preglednost krmarskega okolja in vodne povšine pred plovilom. Zagotovo dobrodošla osvežitev na navtičnem trgu.

04salpa30

Tehnični podatki

Salpa 30 GT

Dolžina preko vsega                                  9,90 m

Širina                                                            3,35 m

Ugrez spuščen motor                                0,90 m

Izpodriv                                                         3500 kg

Gorivo                                                           500 l

Voda                                                              200l

Motor                                                             2x Volvo Penta 4.3 GXiE 167 KW (225KS)

Kabine                                                          2

Postelje                                                        2+2

Cena (brez DDV, fco tovarna)                   120.000,00 EUR (z benciskimi motorji)

Višina kabina                                              200 cm

Toalete                                                         1

Projektant                                                                                  Salpa Yachts

Prodajalec                                                                                 Arch d.o.o.

Raka 35

8274 Raka

tel.: 07 8146 472

www.arch.si

arch@arch.si

HITROST PLOVBE Z MOTORJEM

1000 vrt/min                                                  4,3 vozla (8,0 km/h)

2000 vrt/min                                                  7,8 vozla (14,4 km/h)

3000 vrt/min                                                  14,0 vozla (25,9 km/h)

3500 vrt/min                                                  21,5 vozla (39,8 km/h)

4000 vrt/min                                                  25,8 vozla (47,8 km/h)

4500 vrt/min                                                  29,8 vozla (55,1 km/h)

POGOJI MERITEV: Brezvetrje, stanje morja 0. Hitrost merjena z vgrajenim GPS-o

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT